Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد- ایرنا - 24 دانش‌آموز برتر آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سال 97 شهرستان ابرکوه امروز دوشنبه در آئینی که با حضور امام‌جمعه ، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری و جمعی از مسئولان برگززار شد، تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، در این آئین که با حضور جمعی از دانشجویان ، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان برگزار شد، نماینده مردم حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف چنین مراسم‌هایی قدرشناسی از داوطلبان برتر به‌عنوان الگوی آموزش‌ و پرورش و تجلیل از معلمان زحمتکش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدرضا صباغیان اظهار داشت: باید معلمان و مدیران فضایی را برای دانش‌آموزان فراهم کنند تا آن‌ها بتوانند مطالب را بیان و انتقاد کنند و حرف دل خود را به گوش مسئولان برسانند که قطعاً با این عمل در آینده جامعه‌ای بهتر خواهیم داشت.
نماینده مردم شهرستان‌های ابرکوه ، بافق ، بهاباد ، خاتم و مهریز این موفقیت بزرگ را حاصل زحمت دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا دانش‌آموزان دانست و از زحمات آنان قدردانی کرد.
رئیس اداره آموزش‌ و پرورش ابرکوه هم با تبریک میلاد امام علی (ع) و قدردانی از تلاش دبیران و مدیران افزود: موفقیت‌های این افراد حاصل تلاش و کوشش فراوان و برنامه‌ریزی‌های متعدد و زحمت‌ اولیا و دبیران است.
محمدعلی کریمی بابیان اینکه پایبند بودن و تعهد از صفات بارز افراد تحصیل‌کرده است افزود : امیدواریم این صفات بارز در نخبگان ما وجود داشته باشد و خدمت به همنوعان خود را فراموش نکنند.
به گفته رئیس آموزش ‌و پرورش ابرکوه امسال 839 داوطلب متقاضی به تحصیل در دانشگاه‌ها از این شهرستان در آزمون سراسر سال 1397 ثبت نام کردند که 24 نفر رتبه زیر هزار کسب کردند.
کریمی بابیان اینکه از این تعداد 10 نفر دختر و بقیه پسر هستند ، تصریح کرد: همچنین محمد فلاح و مهدی فرهمند در گروه هنر از دبیرستان امام علی (ع) رتبه 2 رقمی کسب کردند.
وی بابیان اینکه دانشگاه پیام نور شعبه ابرکوه مسئولیت برگزاری کنکور را بر عهده داشت ، ادامه داد: در آزمون سراسری امسال تعداد متقاضیان نسبت به سال قبل در گروه‌های مختلف آزمایشی 122 نفر بیشتر بود.
در شهرستان ابرکوه حدود 9 هزار نفر دانش‌آموز در 107 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
همچنین آئین تجلیل از دانش‌آموز برتر علمی استان در سال جاری در یزد برگزار شد، رئیس شورای آموزش و پرورش با اشاره به صدر نشینی دانش آموزان استان برای ربع قرن متوالی در آزمون سراسری 97 دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ایران گفت: در این موفقیت های ارزشمند، مولفه های مختلف و متعددی نقش دارد که از همه جهت ها قابل تحسین است.
محمدعلی طالبی افزود: بخش عمده‌ای از این موفقیت ها حاصل تلاش دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان است که شرایط لازم را بری برای تحصیل فرزندان خود فراهم کردند .
وی همچنین نقش معلمان ، مسئولان اداره‌های آموزش و پرورش و خیرین مدرسه‌ساز را در این ‌ارتباط مهم دانست و اظهار داشت: حلقه گمشده‌ای که نتوانسته ایم در این مدت از این موفقیت در مسائل مختلف استان استفاده کنیم و در روند توسعه و رویکردها به این موضوع توجه نشد که دانش‌آموزان موفق ما در چه رشته‌های تحصیل می‌کنند.
همچنین مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: دانش‌آموزان استان در آزمون سرا سری 97 - 96 دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با کسب 50 درصد قبولی برای 25 سال متوالی رتبه نخست را کسب کردند.
عباسعلی دانافر افزود: پس از یزد، دانش‌آموزان استان‌های سمنان با 41.6 درصد و مازندران 41.3 درصد در جایگاه‌های بعد قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: در آزمون سراسری 146 دانش‌آموز استان رتبه زیر هزار ، 18 نفر هم زیر 100 و یک دانش‌آموزان رتبه تک‌رقمی را کسب کرد که این موفقیت حاصل تلاش دانش‌آموزان و اولیا آن‌ها ، معلمان دلسوز و همراهی همه مسئولان است.
در آزمون 97- 96 ، 15 هزار و 52 نفر از استان یزد در گروه‌های آموزشی مختلف شرکت کرده بودند.
هم‌اکنون حدود 250 هزار دانش‌آموز در هزار و 920 واحد آموزشی استان یزد مشغول به تحصیل هستند.
در حال حاضر حدود یک‌صد هزار دانشجو در 68 موسسه، مرکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان یزد مشغول تحصیل می‌باشند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
7540/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي برترين آئين تجليل ابركوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۷۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه قرآنی ویژه سواد آموزان کردستانی برگزار می‌شود

 گلبهار خسروی گفت: مسابقه حفظ جزء سی ام قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد و سواد آموزان در حال تحصیل استان در دوره‌های سواد آموزی، انتقال و تحکیم می‌توانند در این مسابقه شرکت نمایند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان افزود: مسابقه در سه سطح در نظر گرفته شده و سواد آموزان می‌توانند با انتخاب خود در یکی از سطوح شرکت کنند.

وی ادامه داد: مسابقات در سطح یک حفظ ۱۰ سوره جزء سی ام، سطح دو حفظ ۲۰ سوره از جزء سی ام و در سطح سه نیز حفظ کامل جزء سی ام قرآن در نظر گرفته شده است. 

خسروی به زمان برگزاری مسابقه نیز اشاره کرد و ضمن تاکید بر اطلاع رسانی و توجیه سواد آموزان، گفت: این مسابقه از ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از نفرات برتر مسابقات در سطوح سه گانه تجلیل خواهد شد، از تعیین گروه ارزیابی به منظور ارزیابی افراد شرکت کننده در مسابقه خبر داد و گفت: در پایان مسابقه و در هر شهرستان و منطقه در مجموع از شش نفر برگزیده شامل: سه نفر سواد آموز برتر در سطح «۱»، دو نفر سواد آموز برتر در سطح «۲» و یک نفر سواد آموز برتر در سطح «۳» با اهدای مبالغ نقدی تقدیر خواهد شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اجرای طرح اعتکاف علمی در هرمزگان
  • اجرای طرح اعتکاف علمی در ۱۵ مدرسۀ لرستان
  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • مسابقه قرآنی ویژه سواد آموزان کردستانی برگزار می‌شود
  • ترک تحصیل ۹۳۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم