Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی به برگزاری نخستین نشست مشترک شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و کمیته ایمنی راه های کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان دستگاه‌های عضو در روز شنبه ۲۵ اسفند ماه اشاره کرد و اظهار داشت: این جلسه با هدف برنامه ریزی و نظارت و اجرای صحیح اقدامات موثر به منظور کاهش تصادفات رانندگی و افزایش هماهنگی در ایام نوروز ۹۸ تشکیل شد که تصمیمات اتخاذ شده در این نشست در ۲۰ بند جهت اجرا به استانداران ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: استانداران مکلف هستند جلسات ستاد راهبری کاهش تصادفات رانندگی را با حضور اعضای شورای هماهنگی ترافیک و کمیته ایمنی استان با دعوت از دادستان های استان ها به صورت مستمر تشکیل دهند.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: طبق آمار دریافت شده از پلیس راهور ناجا میزان جان باختگان حوادث رانندگی در ۱۰ ماهه سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۰.۷ درصد افزایش داشته است لذا این مهم در ایام نوروز به جهت افزایش سفرها باید از سوی مردم مورد توجه قرار گرفته و نسبت به رعایت قوانین رانندگی حساسیت ویژه‌ای به خرج دهند.

سامانی با تاکید بر اینکه برخورد با رانندگان متخلف وظیفه ذاتی پلیس راهور ناجا است، گفت: وزارت کشور از ناجا درخواست دارد که با رانندگان متخلف به ویژه رانندگانی که از مواد روانگردان و یا مشروبات الکلی استفاده کرده اند، بدون اغماض برخورد قانونی و جدی کند.

سخنگوی وزارت کشور دامه داد: همچنین از پلیس راهور ناجا طبق بخشنامه اخیر وزیر کشور خواسته شده است که رانندگان پرتخلف را شناسایی کرده و با هماهنگی با دادستان های استان ها نسبت به جلوگیری از تردد آنها در این ایام اقدام کنند.

سامانی با بیان اینکه اکنون تعداد ۴۲۳۷ دوربین نظارتی و ۳۶۳۵ دوربین ثبت تخلف رانندگی در کشور وجود دارد که پلیس را در انجام وظیفه محوله یاری می کند، تصریح کرد: دستگاه‌های مسئول به خصوص پلیس راهور ناجا نسبت به فعال نگه داشتن تمام دوربین های نظارتی و ثبت تخلف در ایام نوروز اقدام کنند.

وی با بیان اینکه استانداران، فرمانداران و شهرداران در اجرای طرح نوروزی ۹۸ برای ارائه خدمات به مردم و مسافران در محل ماموریت خود مشغول خدمت خواهند بود اظهار داشت: استانداران پس از پایان طرح نوروزی واحدهای نمونه و کم کار در سطح استان را برای تشویق و تنبیه تعیین و نتیجه را به وزارت کشور منعکس کنند.

کد خبر 4571460 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: سلمان سامانی ایران پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۷۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

میزان در خبری نوشت: عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898640

دیگر خبرها

  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز
  • راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی
  • درآمد 6 هزار میلیاردی از جریمه رانندگان
  • جزییات جدید صدور گواهینامه رانندگی در سال ۱۴۰۳