Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-18@06:15:15 GMT

مقابله با فشار خون بالا از طریق مصرف سبزیجات

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۸۰۰۷

فشار خون بالا یکی از مشکلاتی است که امروزه بسیاری از افراد از آن رنج می‌برند، البته می‌توان با تغییر سبک زندگی به حل این مشکل کمک کرد.

از آنجایی که تغییر سبک زندگی نقش مهمی در کنترل فشار خون دارد، شما می‌توانید با خوردن برخی غذاهای خاص فشار خون خود را کاهش دهید.

براساس گزارش «مدیکال‌دیلی»، در اینجا می‌توانید با برخی مواد که منجر به کاهش فشار خون می‌شود، آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگ‌های سبز

پتاسیم به دفع بیشتر سدیم کمک می‌کند و این به نوبه خود منجر به کاهش فشار خون می‌شود.

سبزیجات برگ‌دار منابع غنی از پتاسیم هستند که از جمله آن می‌توان کلم، اسفناج، کاهو و شلغم را نام برد.

بلوبری

توت‌ها بهترین مواد غذایی هستند که می‌توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید زیرا آنها حاوی نیتریک اسید هستند که بر سلامت قلب تاثیر می‌گذارند. سارا جانسون از دانشگاه فلوریدا به طور ویژه مصرف بلوبری را توصیه می‌کند.

لبنیات

شواهد معتبری وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف محصولات لبنی کم‌چرب می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. 

در حالی که شیر کم‌چرب یک گزینه خوب است اما شما می‌توانید ماست را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کنید. طبق گفته محققان؛ زنانی که پنج بار یا بیشتر در هر هفته این محصولات را مصرف می‌کنند 20 درصد خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می‌دهند.

روغن زیتون

در رژیم غذایی مدیترانه ای و دش مصرف روغن زیتون توصیه شده زیرا این روغن حاوی آتریبیوت‌ها در پلی‌فنل‌ها و همچنین چربی‌های تک‌سیرنشده است، اینها چربی‌های خوبی هستند که باعث می‌شود روغن زیتون بهترین جایگزین برای کره یا روغن‌های دیگری که حاوی چربی‌های مضر هستند، باشد.

ماهی سالمون

همانطور که می‌دانید انجمن قلب آمریکا مصرف دو بار در هفته ماهی را توصیه کرده است. محققان در مطالعات انجام شده دریافتند که ماهی سالمون حاوی امگا3 فراوانی است که نقش مهمی را در کاهش فشار خون و التهاب بدن ایفا می‌کند.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000D8Z برچسب ها: رژیم غذایی ، روغن زیتون ، سبک زندگی ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: رژیم غذایی روغن زیتون سبک زندگی بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۸۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن

در ادامه به این می‌پردازیم که چگونه یک رژیم غذایی ضد التهابی می تواند متحد قدرتمندی در مبارزه با دردهای مداوم باشد.

التهاب، پاسخ سیستم ایمنی بدن شما به آسیب است که باعث تحریک گلبول‌های سفید و پروتئین‌ها می‌شود تا از شما در برابر مهاجمان خارجی محافظت کند و آسیب را ترمیم کند. هنگامی که التهاب به دلیل اختلالات خود ایمنی، جراحات، استرس یا شرایطی مانند چاقی، مزمن می شود می تواند به طور مداوم مسیرهای درد را فعال کند.

تحقیقات نشان می دهد که کاهش نشانگرهای التهابی می تواند شدت درد مزمن را کاهش دهد.

رژیم غذایی برای کاهش التهاب

برخی از رژیم‌های غذایی ممکن است به کاهش التهاب کمک کند که در ادامه به نقل از «وب ام دی» به چند نکته در این زمینه خواهیم پرداخت.

آنتی اکسیدان ها را فراموش نکنید. این ترکیبات در میوه ها، سبزیجات، چای، ادویه جات و مکمل هایی مانند کورکومین یافت می شوند. آن ها به خنثی کردن رادیکال های آزاد آسیب رسان به سلول کمک می کنند.

مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ را افزایش دهید. این مواد در ماهی های چرب، گردو و کتان یافت می‌شوند.

کربوهیدرات های تصفیه شده، قندها و چربی های اشباع شده را کاهش دهید. اینها می توانند قند خون را بالا برده و التهاب را افزایش دهند.

گوشت فرآوری شده و گوشت قرمز را نیز محدود کنید. اینها حاوی چربی های اشباع التهابی هستند.

هیدراته بمانید. روزانه ۲ تا ۳ لیتر آب مصرف کنید.

الکل نخورید. الکل می تواند پاسخ های التهابی را تحریک و تشدید کند.

انواع میوه و سبزیجات مصرف کنید.

همچنین کمبود برخی مواد مغذی می تواند درد شما را افزایش دهد. کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی می تواند باعث شود که التهاب شما کنترل نشود.

- ویتامین D: این ویتامین برای سلامت استخوان و عضلات شما ضروری است. سطوح پایین ویتامین D با درد اسکلتی عضلانی مرتبط است.

- منیزیم: منیزیم برای ساخت بیش از ۳۰۰ نوع آنزیم مورد نیاز است. کمبود منیزیم با میگرن، اسپاسم عضلانی و فیبرومیالژیا مرتبط است.

- ویتامین های گروه B: اینها به سلامت و عملکرد اعصاب شما کمک می کنند. کمبود این ویتامین ها با درد عصبی و نوروپاتی مرتبط است.

- ویتامین C: این آنتی اکسیدان قوی با رادیکال های آزاد مبارزه می کند.

با دنبال کردن یک رژیم غذایی ضد التهابی، رفع کمبودهای تغذیه ای و مصرف مکمل های هدفمند، ممکن است بتوانید التهاب خود را به طور طبیعی کاهش دهید و به طور بالقوه از درد مزمن خلاص شوید.

با پزشک یا متخصص تغذیه خود همکاری کنید تا یک رژیم غذایی مناسب برای مبارزه با درد برای خود انتخاب کنید. غذا خوردن می تواند به یک لذت واقعی تبدیل شود تا اینکه یک منبع نگرانی و ناراحتی باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سالم‌سازی همبرگر با کاهش سدیم
  • بهبود کیفیت همبرگر با کاهش سدیم
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • راهکارهای علمی و درست برای کاهش وزن
  • رفع کلسیم از بدن یکی از مضرات مصرف زیاد نمک
  • جایگاه میوه و سبزیجات در رژیم‌های غذایی
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • شناسایی ۹۱ هزار فرد مبتلا به فشار خون در قزوین
  • چهار دلیل که مانع از کاهش وزن می‌شود