Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-23@22:17:20 GMT

◄ تغییر روش سوال از شهردار در شورا

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۸۰۵۰

◄ تغییر روش سوال از شهردار در شورا

تین‌نیوز | 

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران از ضرورت روند بررسی تذکرات در صحن شورا خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد علیخانی، اظهار کرد: روند بررسی تذکرات در صحن شورا باید اصلاح شود، زمانی که  تذکری به شهردار می‌دهیم، شهردار تذکر را به همان معاونی که تذکر داده شده می‌دهد و معاون می‌گوید کار من خیلی خوب بوده و تمام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید یک نهاد میان شورا و شهرداری باشد که تذکر و پاسخ تذکر گیرنده را بررسی کند، مثل این است که به دادگاه شاکی شکایت می‌کنند و دادگاه پاسخ شما را از متهم می‌خواهد!

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران اما در این‌باره گفت: این‌‍‌که تذکری نتیجه ندارد به این دلیل است که عضو تذکر دهنده پیگیری نکرده است. اگر عضوی پیگیری کند و جواب قانع کننده‌ای دریافت نکند باید در صحن از شهردار سوال بپرسد. اگر تاکنون سوالی از شهردار پرسیده نشده، حتما عضو قانع شده است که منجر به سوال نشده، اگرنه باید سوال پرسیده شود.

بر همین اساس، زهرا نژاد بهرام رکوردار تذکر و آروین کم‌ترین تذکر را داشته است.

افشین حبیب‌زاده، عضو شورای شهر تهران: آیین‌نامه‌ای در کمیته نظارت شورای شهر تهران برای بررسی تذکرات به شهرداری در سال آینده تنظیم خواهد شد. اگر از سوال قانع نشدیم استیضاح می‌کنیم. استیضاح و سوال تابو شده و ما در سال آینده این تابو را می‌شکنیم.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شورای شهر محمد علیخانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند

بازرس کل استان ایلام گفت: شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم و شهردار به عنوان منتخب شورا باید تقوا، تعهد و خدمتگزاری را سرلوحه کار خود قرار دهند زیرا مردم ما بسیار نجیب و قدرشناس هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر ایلام، مالک روشنی اظهار کرد: شهردار باید بررسی کند در طول مدتی که در تصدی سمت شهرداری بوده است چه کارهای انجام داده و چه کارهای انجام نداده است تا با تجربه و تحلیل آنچه روی داده و نداده بتواند برنامه‌ای جامع برای ادامه راه تدوین کند.

وی افزود: شهردار ایلام بومی است و مشکلات شهری را بیشتر لمس می‌کند، اعضای شورا نیز باید کمک کار باشند و به سمت وحدت و همدلی حرکت کنند.

بازرس کل استان ایلام خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر نباید با دودستگی مانع کار شوند، مردم می‌گویند ما به شورا رأی دادیم که به شهردار برنامه بدهند و از او کار بخواهند، هر زمان که مسئولیتی را قبول می‌کنیم باید دندان طمع را بکشیم و چیزی برای خود نخواهیم چراکه مردم ما مردم آگاهی هستند و در عصر ارتباطات نیز همه چیز روشن است.

بازرس کل استان ایلام اضافه کرد: در بحث ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهرداری باید مقتدر ظاهر شود و برخوردهای لازم و قانونی را داشته باشد، هرگونه تعرض و زمین‌خواری باید خط قرمز باشد.

روشنی تاکید کرد: چه دلیلی دارد که بعضی مصوبات شورای شهر اجرایی نمی‌شود، اگر قانونی هست باید اجرا شود، به عنوان مثال میدان میوه و تره‌بار یکی از نیازهای ضروری شهر است که موجب ساماندهی بازار می‌شود و بی نظمی را از بین می‌برد، دیگر پروژه ضروری و مهم عمرانی آسفالت معابر است که باید انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه ساخت و سازها باید منطبق بر قوانین و اصول و آئین نامه‌های مهندسی باشد، گفت: چرا در حالی که طرح جامع ابلاغ شده است، اما صدور پروانه بر اساس طرح تفصیلی صورت می‌پذیرد. این موضوع باید تعیین تکلیف بشود چراکه برخی افراد به این امر معترض هستند و حق هم دارند.

بازرس کل استان ایلام تصریح کرد: سایت بازیافت زباله، تأمین و نگهداری ماشین آلات، شناسایی املاک و غرفه‌ها و ساماندهی آن‌ها نیز باید در دستور کار شورا و شهرداری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: با هیچکس تعارف نداریم، مدیریت در بعضی واحدها و سازمان‌های شهرداری ضعیف عمل می‌کند که مشکلاتی را برای شهرداری و شهروندان به وجود آورده است که باید چاره‌اندیشی و تغییرات جدی ایجاد شود، زیرا با هیچکس تعارف نداریم.

بازرس کل استان ایلام گفت: هر کجا ببینیم حق مردم تضعیف می‌شود، من مدیر را می‌شناسم و مدیر را ملزم به پاسخگویی می‌کنم.

روشنی افزود: مدیران اقدامات خود و دستگاه‌های متبوع را رسانه‌ای کنند، چراکه مردم باید از خدمات نظام باخبر شوند و این جهاد تبیین است.

کد خبر 746804

دیگر خبرها

  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند