Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-28@11:27:35 GMT

آمار داوطلبان کنکور ۹۸

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۸۱۶۹

صراط:

حسین توکلی درباره آمار داوطلبان ثبت‌نام کننده در کنکور 98 اظهار کرد: برای شرکت در رشته‌های تحصیلی با آزمون کنکور 98 یک میلیون و 118 هزار و 793 نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد 164 هزار و 278 نفر در گروه ریاضی، 637 هزار و 94 نفر در گروه تجربی، 282 هزار و 151 نفر در گروه انسانی، 24 هزار و 769 نفر در گروه هنر و 10 هزار و 501 نفر در گروه زبان‌های خارجی داوطلب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تسنیم تعداد داوطلبان کنکور 98، 64 هزار نفر بیشتر از سال 97 است

وی افزود: از تعداد یک میلیون و 118 هزار و 793 داوطلب 648 هزار و 754 نفر زن و 470 هزار و 39 نفر مرد هستند همچنین آمار ثبت‌نام‌کنندگان در رشته‌های تحصیلی با‌ آزمون سال 98 نسبت به سال 97 تعداد 64 هزار و 575 نفر بیشتر است.

51 درصد داوطلبان مربوط به نظام آموزشی جدید

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: از تعداد یک میلیون و 118 هزار 793 داوطلب، 577 هزار و 231 داوطلب در نظام جدید آموزشی و تعداد 541 هزار و 562 داوطلب در نظام قدیم آموزشی هستند به عبارت دیگر 51.59 درصد ثبت‌نام کنندگان داوطلبان نظام آموزشی جدید بوده که هم اکنون دانش‌آموز پایه دوازدهم نظام تحصیلی هستند و 48.41 درصد داوطلب نظام قدیم آموزشی هستند.

توکلی ادامه داد: به داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی اجازه داده شد که در صورت علاقه‌مندی در گروه زبان و هنر نیز ثبت‌نام کنند که 78 هزار و 896 داوطلب در گروه هنر و 155 هزار و 32 نفر در گروه زبان‌های خارجی ثبت‌نام کردند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه آزمون هر گروه آزمایشی جدا برگزار می‌شود، هر داوطلب باید پرینت کارت آزمون مربوط را داشته باشد، داوطلبانی که در گروه هنر یا زبان خارجی ثبت نام کرده‌اند باید این کارت را هم پرینت بگیرند.

بیشتر بخوانید

کنکور 99 هم با دو نوع سؤال برگزار خواهد شد

ثبت‌نام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌ها از امروز آغاز می‌شود

شرایط شرکت دانش‌آموزان هنرستانی در کنکور کاردانی و کارشناسی 98

جای خالی دانشگاه‌های پرطرفدار در پذیرش دانشجو بدون کنکور

مشاور عالی سازمان سنجش عنوان کرد: براساس برنامه زمانی اعلام‌شه کارت ورود به جلسه آزمون از روز دوشنبه 10 تیر 98 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان تا 12 تیر با مراجعه به سایت باید نسبت به دریافت پرینت کارت اقدام کنند همچنین آزمون سراسری سال 98 در روزهای پنجشنبه و جمعه 13 و 14 تیر 98 برگزار خواهد شد که برای داوطلبان نظام آموزشی جدید 6.3.3 و نظام آموزشی قدیم، دو نوع سوال متفاوت تهیه و در جلسه آزمون در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

سه هزار نفر برای رشته‌های بدون آزمون ثبت‌نام کردند

وی درباره ثبت‌نام برای رشته‌های تحصیلی بدون آزمون سال 98 گفت: پذیرش برای این رشته‌های تحصیلی، براساس معدل کتبی دیپلم منحصراً به صورت اینترنتی از روز دوشنبه 20 اسفند 97 از طریق سایت سنجش آغاز و در روز چهارشنبه 6 شهریور پایان می‌یابد و تا امروز تعداد سه هزار و 667 نفر برای آن ثبت‌نام کرده‌اند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۸۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام بیش از ۸۰ هزار نفر در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳

علیرضا کریمیان مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش گفت: ثبت‌نام نوبت دوم برای پذیرش رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از روز سه‌شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ منحصراً از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز و در روز یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ تمام می‌شود. 

وی افزود: تا به این لحظه بیش از ۸۰ هزار نفر در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده‌ند. 

کریمیان تاکید کرد: داوطلبان می‌توانند علاوه بر انتخاب فقط یکی از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی یا علوم تجربی یا علوم انسانی به عنوان گروه آزمایشی اصلی، صرفاً در یکی از گروه‌های آزمایشی هنر و یا زبان‌های خارجی نیز متقاضی شوند و به دلیل هم‌زمانی نوبت برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، داوطلبان منحصراً مجاز به ثبت‌نام در یکی از گروه‌های آزمایشی هنر و یا زبان‌های خارجی هستند.

وی ادامه داد: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای همه داوطلبان در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • نام‌نویسی ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • نام نویسی ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • مراحل ثبت نام نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • مراحل ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • تازه‌ترین آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • ثبت نام بیش از ۸۰ هزار نفر در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • بیش از ۸۰ هزار داوطلب در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ نام نویسی کردند
  • ۱۱ مرحله ثبت نام نوبت دوم کنکور
  • ثبت‌نام‌ نوبت دوم کنکور سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ آغاز شد
  • آغاز نام نویسی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ از فردا