Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@18:21:20 GMT

کرمانشاه در لیست مناطق جنگی و عملیاتی قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۸۴۳۴

کرمانشاه در لیست مناطق جنگی و عملیاتی قرار گرفت

استاندار کرمانشاه گفت: براساس قانون شهرستان کرمانشاه جزو مناطق جنگی و عملیاتی و خسارت‌دیده از جنگ تحمیلی قرار گرفت. ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست شورای اداری که ظهر امروز در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: شهر کرمانشاه جزو مناطق جنگی و عملیاتی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تلاش‌های سرلشکر باقری، سردار ربانی، سردار ریحانی و سردار عظیمی در این زمینه عنوان کرد: براساس قانون باید از سال 97 اعمال شود و از مدیران درخواست می‌شود در این زمینه از محل سایر موارد حداقل یکی دو ماه را پرداخت کنند.

بازوند گفت: براساس ماده 12 به‌منظور جبران عقب‌ماندگی استان‌های عملیاتی باید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارزیابی جامعی از توسعه‌نیافتگی آماده کند که از این محل خسارت‌های گذشته جبران شود.

اهواز|حق مناطق جنگی در احکام فرهنگیان شهرستان کارون و باوی درج می‌شودکرمانشاه و سنقر در زمره مناطق جنگی قرار ‌گیردبیجار ‌در فهرست مناطق جنگی قرار گیرد

وی با اشاره به اینکه در سال 98 اشتغال همچنان در اولویت قرار دارد بیان کرد: چالش فرهنگی و اقتصادی مورد توجه قرار دارد و گام دوم به‌عنوان دستورالعمل به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است که نهادینه شود.

استاندار کرمانشاه با ابراز اینکه ساختمان‌های ساخته‌شده بعد از زلزله به‌عکس مسکن مهر مقاومت مناسبی از خود نشان دادند گفت: بنابر دلایلی بیشتر بلوک‌های مسکن مهر تخریب نشدند و مقاوم‌سازی شدند که هزینه آن از بازسازی مجدد بیشتر بود.

استاندار کرمانشاه افزود: بابت تخریب مسکن مهر هیچ‌کس از مردم عذرخواهی نکرد.

بازوند با اعلام اینکه کرمانشاه جزو 9 کلان‌شهر کشور قرار گرفت بیان کرد: این موضوع سبب تمایل سرمایه‌گذاران برای حضور در این شهر می‌شود و انتظارات افزایش می‌یابد که به استان‌های همجوار خدماتی ارائه‌ شود.

انتهای پیام/ن

R41380/P/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه

ابراهیم شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال جهت کلیه کودکان زیر ۵ سال (کلیه متولدین ۱۳۹۸/۰۲/۰۲ به بعد) در مناطق و کانون‌های پرخطر سطح استان کرمانشاه همزمان با سایر دانشگاه‌های مناطق غیر گرمسیری کشوردر دو نوبت اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان که از نظر بیماری بومی فلج اطفال در مرز شرقی هستند همچنین تردد اتباع از کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان به کشور ایران باعث شده است اجرای طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از اهمیت ویژه ای برخوردار شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: برای حفظ این دستاورد بزرگ (ریشه کنی فلج اطفال در کشور) و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش ویروس پولیو عملیات سالانه ایمن سازی تکمیلی در ۲ نوبت به صورت فعال و خانه به خانه انجام می‌گردد.

به گفته وی نوبت اول طرح تکمیلی فلج اطفال از تاریخ ۲ اردیبهشت ماه لغایت ۴ اردیبهشت ماه سال جاری برای تعداد ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال در سطح استان آغاز می‌شود و مرحله دوم از ۳۰ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: نحوه اجرای طرح در سطح استان به این صورت است که در این مناطق با خوراندن قطره خوراکی فلج اطفال به صورت خانه به خانه توسط تیم‌های عملیاتی انجام می‌شود.و اجرای آن در مناطق شهری و روستایی به صورت خانه به خانه اجرا خواهد شد.

گفتنی است در این طرح تعداد ۵۷ تیم عملیاتی ۳ نفره بهداشتی (متشکل از ناظر، واکسیناتور و راننده) به منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال شرکت دارند و از تعداد ۱۶۹۱ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۷۳۷۲ نفر بازدید، بررسی و پیگیری کرده و اقدامات بهداشتی لازم را به عمل می‌آورند.

کد خبر 6085986

دیگر خبرها

  • حضور منتخبان جامعه جوانان ورزشی در مناطق عملیاتی جنوب
  • ۳۰ژنرال و افسر اسرائیلی در اسارت حماس/حضور سنوار در مناطق عملیاتی
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشده است
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشد
  • حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
  • اعزام سه هزار لرستانی به منطقه عملیاتی بازی‌دراز
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه
  • ۲ دانشکده جدید در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود
  • مرز خسروی فعال‌تر می شود