Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:44:01 GMT

توضیح مترو درباره ورود فاضلاب به چشمه‌علی

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۸۶۲۷

توضیح مترو درباره ورود فاضلاب به چشمه‌علی

شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در توضیحی درباره ورود فاضلاب شهری به چشمه علی، اعلام کرد که دست‌کم فعلا هیچ‌گونه ارتباطی بین فعالیت‌های مترو و ادعای ورود فاضلاب به چشمه علی قابل اثبات نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، صادق طریق ازلی - مجری خط ۶ مترو - درباره گزارش منتشر شده در ایسنا مبنی بر ورود فاضلاب به چشمه علی گفت: در وهله اول باید ثابت شود آیا واقعاً فاضلاب به این چشمه وارد شده است یا خیر؟

وی افزود: به نظر می‌رسد پوشش گیاهی اطراف این چشمه افزایش پیدا کرده است و برای اثبات ورود فاضلاب به چشمه به انجام آزمون‌های میدانی و آزمایشگاهی نیاز است که تا کنون هیچ نهادی چنین آزمایشی را انجام نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری خط ۶ مترو ادامه داد: بنابراین تا قبل انجام آزمایش‌هایی در این زمینه هرگونه اظهار نظر در این باره غیر علمی و اشتباه است.

وی بیان کرد: اگر چنانچه ثابت شود که فاضلاب از بین درزها و شکاف سنگ‌ها وارد چشمه علی شده است، آنگاه باید بررسی شود که کدام نهاد حقوقی و حقیقی سبب بروز این پدیده شده است.

طریق ازلی تصریح کرد: آنچه بدیهی است، اینکه عامل ورود فاضلاب به طور قطع شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) نیست. چرا که شرکت مترو هیچ کانال فاضلابی را در منطقه احداث نکرده است.

وی در عین حال تاکید کرد: به نظر می‌رسد سازمان میراث فرهنگی باید نظارت دقیق‌تری روی چاه‌های جذبی و فاضلاب صنعتی و خانگی در محدوده تحت تأثیر چشمه و آبخوان تغذیه کننده آن داشته باشد.

مجری خط ۶ مترو تاکید کرد: هیچ ارتباط علمی و معناداری بین فعالیت‌های مترو و ادعای ورود فاضلاب به چشمه علی وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چشمه علی مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۸۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند خدمات‌رسانی آبفا به مناطق سیل‌زده بلوچستان

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور دقایقی قبل با هدف بررسی روند خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده و خسارات وارده به تأسیسات آب و فاضلاب وارد شهر کنارک شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کنارک، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور صبح امروز با هدف بررسی روند خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده و خسارات وارده به تأسیسات آب و فاضلاب وارد شهر کنارک شد.

هاشم امینی در بدو ورود به شهر کنارک از ایستگاه پمپاژ شماره سه فاضلاب این شهر بازدید کرد.

این ایستگاه در روز گذشته، در پی ورود سیلاب در منطقه از مدار بهره‌برداری خارج شد که تیم‌های عملیاتی آبفا با نصب کامل تجهیزات پمپاژ در تلاش برای تخلیه آب‌های سطحی هستند.

با توجه به توپوگرافی شهر کنارک و نبود زیرساخت‌های لازم برای هدایت آب‌های سطحی، شرکت آب و فاضلاب ضمن اتخاذ تمهیدات لازم جهت مقابله با بارش‌های سیل‌آسا، از ظرفیت شبکه جمع‌آوری فاضلاب برای تخلیه سیلاب استفاده می‌کند.

بر اساس این گزارش، بازدید از آب‌شیرین‌کن چابهار کنارک، ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب در حال احداث کنارک و روند خدمات‌ آبرسانی به روستاهای درگیر سیل از دیگر برنامه‌های سفر مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور به جنوب سیستان و بلوچستان است.

در این سفر، معاون بهره‌برداری، مدیرکل دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان هاشم امینی را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • اعزام ۳ اکیپ عملیاتی مجهز آبفا به مناطق سیل‌زده بلوچستان
  • مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان بازدید کرد
  • بررسی روند خدمات‌رسانی آبفا به مناطق سیل‌زده بلوچستان
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • ورود واگن های وارداتی مترو امسال
  • ۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب خارگ اختصاص یافت
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند