Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا-مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های متنوع این سازمان در حوزه کتاب و کتابخوانی را در نوروز 98 تشریح کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ایمان کرد گفت: برنامه‌ای با عنوان «نوروزخانه سیار» در 2 بخش پیش از نوروز در ویژه‌برنامه‌های «فصل دل‌تکانی» و بعد از نوروز در ویژه‌برنامه‌های «فرهنگ‌سرای نوروز» برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نوروزخانه سیار با چهار دستگاه اتوبوس از 25 تا 27 اسفند در میدان تجریش، بازار شهر ری، میدان صنعت و از سوم تا 16 فروردین در چهار پهنه شمال، غرب، جنوب و شرق از ساعت 9 تا 20فعالیت می‌کنند.
کرد با اشاره به تجهیز این اتوبوس‌ها به صورت کتابخانه سیار اظهارداشت: هدیه کتاب‌ به مخاطبان، ثبت‌نام رایگان در کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری، مشاوره به مخاطبان در حوزه کتاب، معرفی شبکه کتابخانه‌های عمومی، اجرای نمایش عروسکی، تئاتر و برگزاری مسابقه کتابخوانی، مسابقه دارت، فوتبال دستی از جمله فعالیت های این اتوبوس هاست.
مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: با توجه به درخواست شهروندان و برنامه‌ریزی انجام‌شده، 24 کتابخانه منتخب این سازمان سوم تا 16 فروردین از ساعت 9 تا 17 فعال است.
وی بیان کرد: مسابقه خلاصه‌نویسی کتاب «یک عید یک کتاب» با همکاری دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب با هدف معرفی کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌شود.
کرد افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند از یکم تا 15 فروردین با مراجعه به سایت www.tlib.ir کتاب‌های «نقش نگار: مروری بر زندگانی امیرالمومنین علی علیه‌السلام» و «زن و خانواده» را دانلود کنند و بعد از خواندن، خلاصه یا برداشت خود را از کتاب در حداکثر پنج صفحه ورق A4 بنویسند و به نشانی ایمیل tlib2016@gmail.com یا به صورت حضوری به کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری تحویل دهند.
مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: در پایان این مسابقه به 10 نفر از کسانی که بهترین خلاصه را نوشته‌اند، جوایزی اهدا می‌شود.
کرد با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه «ماهی حوض قصه‌ها» برای چهارمین سال و به پاسداشت رسوم ایرانی اسلامی، ترویج فرهنگ کتابخوانی و پاسداشت طبیعت افزود: در این برنامه کودکان و نوجوانان می‌توانند تا پایان فروردین ماهی قرمز سفره هفت‌سین خود را به کتابخانه‌هایی که حوض یا استخر دارند تحویل دهند و در مقابل کتاب هدیه بگیرند.
تهرام/7245//6139

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي شهرداري تهران ايام نوروز كتابخواني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۸۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۵۱ هزار نفری فارسی‌ها در جشنواره کتابخانه رضوی

محمد حسین فیروزی شامگاه شنبه در آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با اشاره به اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی یک رویداد فرهنگی است، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی تلاش می‌کند این رویداد فرهنگی که با عنوان امام رئوف گره خورده پیش ببرد.

او اضافه کرد: این رویداد به نسبت سال‌های گذشته با تنوع بیشتری برگزار شد و از استان فارس بیش از ۵۱ هزار نفر در این رویداد شرکت کرده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان فارس عنوان کرد: اختتامیه جشنواره کتابخوانی همزمان با افتتاحیه سیزدهمین دوره این جشنواره برگزار شد و ۹ برگزیده ملی در سطح کشور داشتیم، همچنین ۱۷۱ نفر در بخش‌های مختلف فردی و خانوادگی برگزیده شده‌اند که امروز از جمعی از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد.

فیروزی خاطرنشان کرد: در دوره دوازدهم یکی از منابع مسابقه اثر آیت‌الله بهشتی از استان فارس بود، بیش از ۲۰۰ هزار نفر همین یک کتاب را مطالعه کرده بودند، یک کتاب کودک دیگر نیز استان فارس بوده است.

او با اشاره به برگزیدگان استانی این رویداد، عنوان کرد: ۱۲ برگزیده در بخش خانوادگی، ۴۴ نفر در بخش هنر‌های تجسمی، ۹ نفر در بخش شعر سرایی، ۱۰ برگزیده در بخش داستانک، ۲۴ نفر در بخش مسابقات چهار گزینه‌ای، ۱۹ برگزیده در زمینه هنر‌های دیجیتال، ۴۱ نفر در بخش پویش و ۱۲ نفر از مددجویان زندان به عنوان برگزیدگان استانی این مسابقه شناخته شده‌اند.

فیروزی همچنین با اشاره به همکاری گسترده دستگاه‌های استانی در این رویداد، بیان کرد: با همکاری اداره کل زندان‌های فارس، ۴۷۸۵ نفر از مددجویان زندان‌های استان در این رویداد شرکت کردند که از این میان ۱۲ نفر به عنوان برترین انتخاب شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند
  • مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فتح خون» برگزار می شود
  • جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود
  • اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۷۱ برگزیده
  • مشارکت ۵۱ هزار نفری مردم فارس در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی
  • احداث دو ورزشگاه برای معلولان در دست اقدام است
  • مشارکت ۵۱ هزار نفری فارسی‌ها در جشنواره کتابخانه رضوی
  • تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر