Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@10:27:11 GMT

اعزام بیش از هزار بسیجی محلات بهشهر به سرزمین نور

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۸۶۸۳

اعزام بیش از هزار بسیجی محلات بهشهر به سرزمین نور

پورقربان از اعزام هزار و ۲۰۰ بسیجی محلات بهشهر در قالب کاروان اردویی به سرزمین نور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از قرارگاه رسانه ای شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی، «حسن پور قربان» در جمع پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت بهشهر با بیان اینکه این شهرستان همسو و هم صدا با سایر شهرهای مازندران با اعزام هزار و ۲۰۰ نفر از بسیجیان بهشهر به صورت مرحله ای در سرزمین نور حضور یافته، اظهار کرد: هدف از اعزام کاروان های راهیان نور راهنمایی و آشنایی نسل جوان با رشادت های شهدا، جانبازان، ایثارگران و پیشکسوتان و تعمیق ارزش های ناب دفاع مقدس در آحاد جامعه اسلامی و فهم عمیق مبانی و ارزش های انقلابی گری دوران دفاع مقدس برابر منویات مقام معظم رهبری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: امروزه باید با حفظ ارزش های شهدا، کرامت و شخصیت شهدا و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در ایام پرشکوه جهاد فی سبیل الله که لبیک گویان به فرامین بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امام راحل بوده با ایثارگری از خود گذشته تا انقلاب محفوظ بماند.

 

فرمانده سپاه بهشهر خاطرنشان کرد: پیشکسوتان و یادگاران دوران ۸ ساله دفاع مقدس آینه تمام نمای انقلاب بوده و الگوی ارزشی انقلابی ایده آل برای جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی است.

 

پور قربان با اشاره به اینکه تلاش شبانه روزی ما هم نمی تواند به اندازه یک قطره خون شهدا بوده و حداقل کار ممکن تکریم از خانواده های معزز و محترم شهدا است، گفت: امروزه شهدا در معین نمودن مسیر راه انقلاب که با نثار خون پاکشان برای کشور محقق و طنین انداز شد، آزادی و عزمت کنونی انقلاب را برای ما به یادگار گذاشته لذا تکریم از مقام شامخ خانواده های شهدا و پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت بر کسی پوشیده نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه تقویت برنامه اردویی راهیان نور در سال آینده نیز از الویت های مهم اجرایی بهشهر خواهد بود، بیان کرد: مسیر دستیابی به انقلاب اسلامی به فرموده مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی تعمیق تشکیل محله انقلابی و اداره انقلابی بوده تا گامی بزرگ در تحقق تمدن انقلاب باشد.

 

راهیان نور بستری برای انتقال فرهنگ ایثار به نسل امروز است

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از قرارگاه رسانه ای شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی، « قاسم موقر» با بیان اینکه راهیان نور بستری عظیم و یک بعد معنوی و فرهنگی عالی درسطح جامعه است، اظهار کرد: اردوی راهیان نور بستری جهت حفظ پاسداشت یاد و خاطره همه شهدای عملیات در۸ سال دفاع مقدس بوده تا به نسل آینده انتقال دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در بحث سیاست گذاری راهیان نور قرارگاهی را در ۶حوزه فرهنگی دفاع مقدس مازندران راه اندازی کرده، تصریح کرد: برنامه های راهیان نور قرارگاه با سیاست گذاری برنامه های اردویی توسط سپاه کربلا مازندران به عنوان مجری  اقدام به فعالیت کرده است.

 

مدیر تشکل های مردم نهاد اداره کل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس مازندران افزود: 60هکتار از زمین های کنار رودخانه تجن با نمادین سازی عملیات والفجر ۸ و مسجد فاو برای برپایی نمایشگاه گذر انقلاب از دفاع مقدس آماده شده تا برای نسل های آینده به نمایش گذاشته است.

 

موقر خاطرنشان کرد: نمایشگاه از رمضان ۹۸ به بعد افتتاح و همه اقشار مردم، دانشجویان و دانش آموزان خواهر و برادر می توانند از نمایشگاه بازدید کنند.

 

وی با اشاره به اینکه ۷۰ نفر ازخانواده های شهدا به دعوت و اعزام قرارگاه به مناطق عملیاتی لبیک گفتند، بیان کرد: سال گذشته و جاری تعدادی از خانواده های شهدایی که در کنار اروند، شلمچه، نهر خین و سایر مناطق عملیاتی به شهادت رسیدند از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس برای اردوی راهیان نور دعوت و اعزام شدند و امیدوارم بتوانیم با برگزاری اردوهای راهیان نور پیوند دهنده نسل گذشته و نسل آینده باشیم.

راهیان نور فرصتی برای ارتباط جوانان با نسل انقلاب است

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از قرارگاه رسانه ای شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی، « عیسی رضایی » با بیان اینکه رسالت ما در بخش مشارکت روحانیت، شناسایی شهدای روحانی، جانبازان، ایثارگران و خانواده های آنان برای جمع آوری، ثبت و ضبط، تدوین و چاپ آثار، زندگینامه و خاطراتشان است، اظهار کرد: با درس گرفتن و عبرت آموزی از سرنوشت گذشتگان به عنوان چراغ راه برای ترسیم آینده ای روشن بهره بگیریم.

 

وی با اشاره به اینکه راهیان نور حرکتی است همانند معلمی برای نسل جوان و نسل انقلاب، تصریح کرد: وظیفه ما انعکاس واقعیات آن دوران در ابعاد مثبت و منفی بوده و هدف ما از حضور یادآوری فرهنگ ایثار، شهادت، زندگی و خاطرات شهدا است تا امروز با روحیه ای جهادی با مشکلات جامعه روبه رو شویم.

 

مسئول بخش مشارکت روحانیت در دفاع مقدس اداره کل حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس مازندران خاطرنشان کرد: تلاش حداکثری و جهادی که ادامه دهنده راه شهدا بوده یکی از راه های بسیار مهم برای رهایی از بن بست ها با توجه به شرایط حال کشور است.

 

رضایی با تاکید بر اینکه حضور در راهیان نور تجدید بیعتی با رهبر انقلاب، شهدا و آرمان های آنان بوده تا اخلاق و رفتارشان را سرمشق قرار دهیم، افزود: دوران ۸ سال دفاع مقدس با دست خالی در مقابل چند کشور ایستادگی کرده و پیروز شدیم پس با الگو پذیری از روحیه جهادی شهدا و ایثارگران بیاموزیم تا به عنوان مسئولین این کشور با بهره گرفتن از توانمندی های داخل کشور و با ارائه راه و رسم شهدا در مقابل مشکلات ایستادگی کنیم.

شلمچه نقطه آغاز و پایان ۸ سال دفاع مقدس است

 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از قرارگاه رسانه ای شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی، «محمد رضا الله یاری» با بیان اینکه شلمچه بنا بر فرموده مقام معظم رهبری قطعه ای از بهشت و محلی است فرشتگان الهی برخاکش تقرب می جویند، اظهار کرد: شلمچه نه تنها با نام شهدا شلمچه شد بلکه نقطه آغازین و پایان ۸ سال دفاع مقدس در خاک شلمچه است.

 

وی تصریح کرد: راهیان نور حرکتی عظیم بوده که بر جوانان تاثیر گذار است، امروزه ما شاهد این هستیم که دانش آموزان و دانشجویان کشور برای بازدید ار منطقه عملیاتی حضور پیدا کرده و با این مناطق آشنا می شوند.

 

 راوی و پیشکسوت جهاد و شهادت منطقه شلمچه بیان کرد: وظیفه خطیر راویان آشنایی کاروان ها با یادمان ها و مناطق عملیاتی بوده تا به طور کلی جوانان شهدا و حماسه آنان را بشناسند و ما با تدبیر دفاع ۴۰ ساله که از اول انقلاب شروع و تاکنون ادامه دارد در کنار بسیجیان و جوانان این کشور هستیم.

 

الله یاری با اشاره به اینکه استقبال بسیجیان و جوانان امسال نسبت به سال گذشته از سرزمین نور بیشتر بوده و از ساعت ۷.۵ صبح تا ۱۱ شب این عزیزان با حضور چشمگیر خود از مناطق بازدید می کنند، افزود: مطالعه وصیت نامه و زندگینامه شهدا باعث آشنایی جوانان با راه و رسم زندگی شهدا شده و بدانند که شهدا چه کسانی بودند که از بین این همه رزمنده گلچین شدند تا با عمل به وصیت نامه شهدا عاقبت به خیر و شهدا شاخه ای برای ما در روز قیامت باشند.

 

وی در ادامه با یادآوری یاد و خاطره شهید مدافع حرم بلباسی گفت: شهید بلباسی از سازمان های اردویی راهیان نور مازندران بوده و در جلسات متعددی در کنار ایشون حضور داشتم و آن چیزی که شهید بلباسی را همانند شهدای دفاع مقدس گلچین کرد اخلاق، رفتار و کردار شهادت گونه شهید بود.

 

 راوی و پیشکسوت جهاد و شهادت منطقه شلمچه با اشاره به اینکه شهدا مدافع حرم کسانی بودند که از دنیای مادی بریده و با خدا معامله کردند، خاطرنشان کرد: شهید بلباسی قبل از شهادت نیز با خدا معامله داشت، فردی با اخلاق و نگاه شهدا بود، مجاهدین راه حق شهدای زنده هستند، شهید بلباسی نه تنها در اردوهای جهادی بلکه در کارهای عام المنفعه نیز فعالیت داشتند.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شبستان دیدار با مراجع خبرگزاری ایام نوروز مراجع بیانیه گام دوم انقلاب سال نو مراجع و علماء خبرگان فرمانده سپاه بهشهر اردوهای راهیان نور شلمچه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب جایگاه سوم آموزش وپرورش لرستان در اعزام فرهنگیان به راهیان نور درسال ۱۴۰۲

با وجود تلاش‌های بسیاری که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جهت خودباوری و اتکا به نیرو‌های داخل در جهت ترقی کشور در زمینه‌های مختلف صورت گرفته است، اما در فضای روایت هیچ گاه آن طور که باید این دست‌آورد‌ها بازنمایی نشده است. 
درهمین راستا سازمان بسیج فرهنگیان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) همراه با اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان با پیگیری وتلاش‌های شبانه روزی اقدام به برگزاری راهیان نور و راهیان پیشرفت برای فرهنگیان عزیز نموده است که بحق تاثیر ات بصیرتی وفرهنگی وتحول برانگیز آن برای مخاطبین کاملا مشهود بود. ازطرفی تلاش ها‌ی بی شائبه وخالصانه دست اندرکاران برگزاری این اردو‌ها واستقبال بی نظیر مخاطبین از برنامه‌های راهیان نور وپیشرفت منجر به کسب مقام سوم کشور برای استان لرستان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بیجار سرزمین شهدا و مجاهدت های خاموش است
  • کسب جایگاه سوم آموزش وپرورش لرستان در اعزام فرهنگیان به راهیان نور درسال ۱۴۰۲
  • بازدید بیش از ۳میلیون زائر از یادمان‌های شهدا در استان کرمانشاه
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در مرکزی
  • تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • ارتش نیرویی مقتدر درجهت آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است
  • انتخاب چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان غربی
  • هر دستی که به سمت کشور دراز شود قطع می‌شود