Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه ۴۸۱ مقر انتظامی پاسخگوی ماموریت‌های مردم در نوروز ۹۸ هستند، گفت: در سراسر استان بالغ بر ۲۰ هزار نیروی ما در طرح نوروزی حضور دارند.

به گزارش قدس آنلاین، محمد کاظم تقوی در نشست خبری که در ستاد فرماندهی انتظامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: پلیس همه تمهیدات و ابزارهای خود را به کار می‌گیرد تا مردم ایام اخر سال با حوادث کمتری مواجه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه جرایم رایانه‌ای انواع نوظهوری از جرم هستند، افزود: خانواده‌ها نظارت کمتری در حوزه فضای مجازی دارند و تاثیرپذیری افراد از فضی مجازی بسیار زیاد است، این موضوعات سبب شد که طی سال‌های گذشته با افزایش ۱۱۵ درصدی این جرایم در این استان باشیم.

وی افزود: با این حال با استقرار پلیس فتا در برخی شهرستان‌ها سبب شد تا در کنترل این جرایم موفقیت ۱۳۰ درصدی را کسب کنیم.

سردار تقوی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲۹ قتل اتفاق افتاد، ادامه داد: ۱۱۷ مورد از این جرایم کشف شد و امیدواریم در روزهای باقیمانده سال بقیه این موارد نیز کشف شود.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: ۲۲ مورد سرقت مسلحانه در سال ۹۷ ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۷ مورد افزایش داشته‌ایم.

وی افزود: البته حدود نیمی از این سرقت‌ها با اسلحه واقعی نبوده است.

سردار تقوی با بیان اینکه کمبود اعتبارات و منابع مالی و همچنین سیاست‌های انقباضی برای به کارگیری نیروی انسانی، ماموریت ما را مصاعف کرده است، گفت: به همین دلیل بیش از گذشته نیازمند همراهی مردم هم در حوزه رعایت قانون و هم در اعلام گزارش‌های تخلفات هستیم.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی به روان شدن ترافیک در سطح مشهد نیز اشاره کرد و گفت:  تلاش خوبی با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط با ترافیک صورت گرفت و اتفاقات مبارکی در این زمینه رخ داد.

وی درخصوص توقف طرح ایزوله کردن مسیر بی آرتی در محدوده میدان توحید تا چهارراه ابوطالب، بیان کرد: اگر طرح با شرایطی که گذاشته‌ایم و کسب رضایت کسبه و اهالی آنجا اجرا شود، مسلما در اجرای آن منافعی وجود دارد.

سردار تقوی با اشاره به اینکه در مسیری در نظر گرفته شده برای نرده‌گذاری در آینده خطوط مترو اضافه می‌شود که به کاهش بار ترافیکی محدوده کمک می‌کند، ادامه داد: افزایش ظرفیت حمل‌ونقل عمومی مورد موافقت ما نیز است، اما باید مسائلی مانند نارضایتی اجتماعی نیز در نظر گرفته شود.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: درباره این موضوع اخیرا درخواستی نداشته‌ایم که در دستور کار ما اکنون قرار ندارد.

وی به محدودیت‌های ترافیکی در اطراف حرم مطهر در زمان تحویل سال نو اشاره کرد و افزود: تلاش ما این است که حداکثر محدودیت‌ها را اعمال کنیم تا تردد مردم تسهیل شود.

سردار تقوی با بیان اینکه در ایام نوروز ۴۱۶ تیم، ماموریت‌های ۱۱۰ را به صورت جداگانه انجام می‌دهند، افزود: ۴۸۱ مقر انتظامی پاسخگوی ماموریت‌های مردم در طول این ایام هستند و در سراسر خراسان رضوی بالغ بر ۲۰ هزار نیروی ما در طرح نوروزی حضور دارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایام نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۸۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: پیشگیری اثر بخش از آسیب‌های اجتماعی نیازمند ترویج فرهنگ و معارف قرآنی است و با گسترش فرهنگ و معارف قرآنی و انس آحاد مردم با قرآن و پیاده سازی معارف این کتاب انسان ساز در زندگی اجتماعی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و نزاع‌های خانوادگی کاهش می‌یابد.

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی روز دوشنبه در آیین اختتامیه مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی "مسطورا" شهرستان خواف افزود:پیشگیری مقدم بر درمان است و برای کاهش و یا رفع تبعات آسیب‌های اجتماعی باید هزینه‌های زیادی از بیت المال و بخش‌های مختلف صرف شود ولی با افزایش انس و الفت مردم و خانواده‌ها با قرآن می‌توان با هزینه‌های بسیار کمتر از این آسیب‌ها پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: طرح ملی «زندگی با آیه ها» با عنوان «مسطورا» در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری با هدف اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشر‌های مردم از سال گذشته در سطح کشور و تبع آن خراسان رضوی آغاز شده و به مدت سه سال در حال اجرا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح "مسطورا" یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی، به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

در پایان مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا در خواف که توسط اداره تبلیغات اسلامی و با مشارکت یک شرکت صنعتی - معدنی برگزار شد از ۶۰ نفر از شرکت کنندگان و قاریان برتر با اهدای هدایایی تجلیل شد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی
  • دستگیری سارق قطعات خودرو در مشهد