Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی گفت: در سفر دکتر نوبخت به خراسان جنوبی مصوب شد که ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار طی دو سال به خراسان جنوبی اختصاص یابد. ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدصادق معتمدیان ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: از ابتدای ورود به استان با توجه به مطالعات و بررسی‌های که انجام شه و حضور میدانی در شهرستان‌ها، ظرفیت‌ها و مشکلات استان بررسی و مطالعات لازم صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اولین ملاقات رسمی در تهران با دکتر نوبخت، دستوراتی در حوزه توسعه استان داده شد و در این راستا یکی از اولویت‌ها و مطالبات ما حوزه زیرساخت‌ها و زیربنایی استان بود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: برنامه‌ها در استان باید در سه مقطع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دسته‌بندی شوند و نیاز به بررسی فوری دارد که در مناطق کمتر برخوردار از مشکلات و چالش‌هایی که داریم بتوانیم برنامه‌های کوتاه مدتی را داشته باشیم.

200 میلیارد تومان اعتبار خراسان جنوبی در سفرهای هیئت دولت به این استان اختصاص نیافت51 درصد اعتبارات عمرانی استان مرکزی تخصیص داده شد38 درصد از اعتبارات تملک و سرمایه‌ای قم تخصیص پیدا کرد

معتمدیان با بیان اینکه بخشی از حضور ما در مناطق کم برخوردار مشاهده مشکلات و چالش‌های موجود در مناطق مختلف است تصریح کرد: در این راستا موانعی در حوزه‌های مختلف از جمله صادرات ایجاد شده که با پیگیری جدی این موارد برطرف شد.

هیئت دولت بر  توسعه خراسان جنوبی تاکید دارد

وی با بیان اینکه در این راستا در بحث تعطیلی مرزها و دفتر وزارت امور خارجه در مقطع کوتاه مدت پیگیری‌های جدی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: در حوزه میان مدت اولویت‌ها را تدوین کردیم و در سازمان برنامه و بودجه انجام شد و در این راستا حضور دکتر نوبخت خیلی ضروری بود که مطالبات دستگاه‌های اجرایی در این روزها تعیین تکلیف می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در حال حاضر توزیع اعتبارات سال 97 انجام می‌شود و عمده برنامه‌های ما این سفر بود که تمام برنامه‌ها و منابع را تعریف کنیم و به دلیل پایین بودن بودجه استان نیازمند جذب اعتبارات ملی هستیم.

معتمدیان با اشاره به اینکه تلاش می‌شود واقعیت‌های خراسان جنوبی را به مسئولان کشوری منعکس کنیم  اظهار داشت: در جلسه هیئت دولت، رئیس جمهور و معاون اول ایشان بر  توسعه خراسان جنوبی تاکید کردند.

وی با بیان اینکه امید است بتوانیم با تلاش همه مسئولان شاهد رشد و توسعه استان باشیم افزود: برنامه میان مدت در سه بخش تعریف شده که بخش اول حوزه زیرساخت‌های استان است که طی برنامه دو ساله انجام می‌شود و اعتباراتی اختصاص می‌یابد که این اعتبارات از منابع استانی جدا است.

تخصیص 940 میلیارد تومان اعتبار در حوزه زیرساخت‌ استان

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌ها 940 میلیارد تومان مصوب شد که طی دو سال به استان تخصیص پیدا خواهد کرد گفت: در بحث حمل و نقل که مهمترین مطالبه و دغدغه استان است 560 میلیارد تومان طی دو سال اختصاص می‌یابد.

معتمدیان با بیان اینکه مهمترین اقدام در این حوزه تکمیل باند دوم بیرجند- نهبندان، بیرجند- قاین، سربیشه- درح و تکمیل پاویون فرودگاه است بیان کرد: آغاز عملیات راه آهن یکی دیگر از دستاوردها است که طبق هماهنگی‌ها کارگروه زیرساختی استان دنبال می‌شود.

وی افزود: تکمیل راه آهن بیرجند- یونسی 273 کیلومتر است که 90 درصد سهم کنسرسیوم و 10 درصد سهم دولت است و 50 میلیارد تومانی در این سفر دکتر نوبخت اختصاص یافت.

نخستین اولویت استان اتصال شبکه ریلی استان به کشور است

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نخستین اولویت استان اتصال شبکه ریلی استان به کشور است اظهار داشت: در بهار وزیر راه برای کلنگ‌زنی به استان خواهد آمد.

معتمدیان با اشاره به اینکه تکمیل پروژه چابهار به سرخس در برنامه‌ریزی بلند مدت لحاظ شده است گفت: جاده دیهوک، طبس و فردوس جزو اولویت‌های دیگر است.

وی با اشاره به اینکه بحث تامین منابع آبی استان جزو اولویت‌ها است که در این راستا در سفر دکتر نوبخت 120 میلیارد تومان تخصیص داده شد تصریح کرد: یکی از اولویت‌ها تدوین سند جامع تامین آب است چون 500 روستا در بحث آب شرب دچار مشکل هستند و مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است که امید است با تامین اعتبار مورد نیاز به خصوص طرح‌های آبرسانی شاهد تحول در این حوزه باشیم.

انتقال آب از دریای عمان به سه استان شرق کشور پیگیری می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: تامین آب شرب و کشاورزی و نگاه بلندمدت برای افق 1420 یکی از اولویت‌های استان است که با توجه به کم آبی و خشکسالی مطالعات مختلف انجام شده است.

معتمدیان اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور به دنبال این هستیم که از ظرفیت‌ها استفاده کنیم و بحث آب شرب، آب صنعتی و کشاورزی که برای توسعه مورد نیاز استان است پیگیر هستیم تا شاهد انتقال آب از دریای عمان به سه استان شرق کشور باشیم البته این پروژه زمان‌بر است و بخش خصوصی باید کار اجرا را به عهده بگیرد.

وی خاطرنشان کرد:  آب های ژرف یکی از طرح‌هایی است که در معاونت علمی رئیس جمهور در حال پیگیری است و طرح مطالعاتی آن انجام شده است.

آب‌های کویر در استان مهار می‌شود

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: بخشی از روان آب‌های استان مهار شده و مانع از خروج آن از استان به افغانستان شده‌ایم یادآور شد: به دنبال این هستیم که آب‌های کویر نیز مهار شود.

معتمدیان گفت: احیای قنوات، آبخیزداری و استخرهای ذخیره سازی آب را از دیگر اولویت‌های استان است چراکه با طرح‌های آبخیزداری و احیای قنوات شاهد آبدهی قنوات در سطح استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث عمران شهری و روستایی متاسفانه با توجه به تازه تاسیس بودن استان برخی از شهرها از نظر زیرساخت مشکلاتی دارند که در این راستا مصوباتی داشته‌ ایم.

اختصاص 10 میلیارد تومان به فضاهای ورزشی استان

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث جداسازی آب شرب از فضای سبز اعتباری بالغ بر 115 میلیارد تومان تخصیص یافته است گفت: در بحث فرهنگ و گردشگری نیز اعتباراتی دیده شده است.

معتمدیان با بیان اینکه مجتمع فرهنگی هنری فرزان بیرجند در حال بازسازی است که در این راستا 2 میلیارد تومان اختصاص یافته است افزود: در بحث پوشش ضریب دیجیتال که وضعیت مناسبی نداشته است بالغ بر 30 میلیارد تومان در طی دو سال در صدا و سیما در جهت افزایش پوشش دیجیتال اختصاص می‌یابد.

 وی با بیان اینکه در بحث فضاهای ورزشی نیز 10 میلیارد تومان در سفر دکتر نوبخت اختصاص یافته است خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش و پرورش نیز 30 میلیارد تومان برای تکمیل، تخریب و بازسازی پیش بینی شده که در شهرستان‌های کم برخوردار انجام خواهد شد.

تخصیص 30 میلیارد تومان نیز برای تجهیز مدارس و استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: مبلغ 30 میلیارد تومان نیز برای تجهیز مدارس و استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی در نظر گرفته شده است.

معتمدیان گفت: در سفر دکتر نوبخت در حوزه کشاورزی 43 میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع‌های دامپروری اختصاص یافته است که از این میزان 20 میلیارد تومان برای پروژه‌های آبخیزداری است.

وی افزود: در بحث مسکن نیز وضعیت ابنیه و روستاها وضعیت اسفناکی دارد و در بیرجند نیز بافت فرسوده بیرجند و شمال شهر نامطلوب است و در این راستا رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

رفع عقب افتادگی‌ها نیازمند کارهای بزرگ است

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه‌های روستایی و تامین آب شرب برای 5 هزار نفر 50 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است افزود: 5 هزار واحد مسکن برای افراد مددجویان کمیته امداد و 5 هزار واحد برای افراد کم درآمد ساخته می‌شود که امید در کنار رفع مشکل مسکن خانوار شاهد پویایی بخش صنعت ساختمان باشیم.

معتمدیان با بیان اینکه رفع عقب افتادگی‌ها نیازمند کارهای بزرگ است اظهار داشت: در این راستا بنیاد مسکن، کمیته امداد و دولت پای کار آمده‌اند که عقب افتادگی‌ها را جبران کنند.

وی اشتغال را یکی از مهمترین اولویت‌ها عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا دو موافقت برای 800 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی پیش‌بینی شده است و تخصیص 200 میلیون دلار برای احداث طرح‌های توسعه در استان از صندوق توسعه ملی انجام می‌شود.

تزریق 5 هزار میلیارد تومان اعتبار طی دو سال به استان

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه 5 هزار میلیارد تومان طی دو سال به استان تزریق خواهد شد که هنوز اول کار است و دستورات شفایی را نیز دکتر نوبخت مساعدت کرده است گفت: طبق قول دکتر نوبخت فصل بهار نیز سفر دیگری به استان خواهند داشت. 

معتمدیان با بیان اینکه مرحله دوم جذب عملیاتی اعتبارات است اظهار داشت: کارگروهی در استان با سردبیری سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاه‌ها  تشکیل خواهیم داد و حوزه‌های مختلف اولویت‌بندی می‌شود که اولویت مناطق کم برخوردار و کمتر توسعه یافته است چراکه باید شکاف بین مناطق برخوردار و غیر برخوردار برداشته شود.

انتهای پیام/ ت

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در آب و فاضلاب خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار مهر، حسین امامی عصر یکشنبه در نشستی که با حضور معاونان شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی برگزار شد با اشاره به این که ضروری است راهکارهای نوین برای جذب منابع اختصاصی در دستور کار قرار گیرد از تحقق اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی اعتبارات از محل عمرانی در سال جاری خبر داد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به زمان بندی انجام شده و نیاز آبی شهر در ایام گرم تابستان، اجرای عملیات آبرسانی و ساماندهی شبکه‌های توزیع باید در اولویت قرار گیرد.

وی بیان کرد: فرسودگی برخی از لوله‌ها در خط انتقال آب شرب از مشکلاتی است که سبب هدر رفت آب و همچنین آلودگی شبکه توزیع می‌شود که امیدواریم با تحقق اعتبارات در جهت رفع این موانع اقدام لازم صورت گیرد.

گفتنی است؛ در این نشست تصمیمات لازم در خصوص اقدامات برای حل مشکلات پروژه‌ها و جذب اعتبارات اتخاذ و مقرر شد این جلسات به صورت مستمر تشکیل و پی گیری‌های لازم انجام پذیرد.

کد خبر 6084866

دیگر خبرها

  • آبرسانی روستاهای لرستان با اختصاص اعتبار ۴۰۰میلیاردتومان طی امسال
  • تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان
  • تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال
  • اختصاص بیش از ۲ هزار و ۱۸۰ زمین رایگان در شهر‌های جنوبی کشور به خانواده‌های مشمول
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت
  • ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در طبس ابلاغ شد
  • تحقق ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در آب و فاضلاب خراسان رضوی
  • وام ۲.۱ میلیارد دلاری کره جنوبی به اوکراین
  • اختصاص بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های زیربنایی بخش تولید
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تعریض و بهسازی پل فجر شهرستان ساری