Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@22:21:47 GMT

فواید رایگان شدن روادید بین ایران و عراق

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۸۸۱۳

فواید رایگان شدن روادید بین ایران و عراق

یک مسؤل میراث فرهنگی به تشریح فواید رایگان شدن روادید بین ایران و عراق پرداخت. ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰ اجتماعی خانواده و جوانان سفر نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عبدالمالک شنبه زاده - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام اظهار داشت: از چندین هزار سال قبل، سفر بخش جدایی ناپذیر تفریحات بشری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گذشته مفهوم سفر فقط به معنی رفتن به جایی دیگر برای خوشگذرانی بود اما با پیشرفت جوامع و تبدیل شدن سفر و گردش به " صنعت گردشگری" مفاهیم کلی جای خود را به دسته بندی‌های مختلف داده اند که هر کدام تعریف خاصی از مسافرت را ارائه می‌دهند.

پنج پارک جنگلی "نگارستان ایران" انتخابی نوروزی برای مسافران + تصاویرمسافران با اپلیکیشن بر سفرهای نوروزی نظارت کنند/ثبت پیشنهاد و شکایت از مراکز درمانی و گردشگریجزئیات سه نوروز در ایران /چرا ایرانی‌ها هرگز احساس فقر نمی‌کنندتورهای رایگان نوروزی از چهاردهمین منطقه‌ای که به دست آریایی‌ها ساخته شد

وی ادامه داد: گردشگری مذهبی یکی از زیر شاخه‌های صنعت گردشگری است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این سفرها مختص مسلمانان نیست و پیروان ادیان دیگر نیز با توجه به اعتقادات مذهبی و آثار و بقایای دین خود، به سفرهای مذهبی می‌روند. امروزه گردشگری مذهبی نیز وارد تجارت جهانی شده است و روز به روز پیشرفت می‌کند.

این مسئول با اشاره به نزدیکی استان ایلام به کشور عراق و عتبات عالیات اضافه کرد: استان ایلام نیز یکی از مناطقی است که با عنایت به شرایط ویژه امکان جذب گردشگر مذهبی داشته که باید این صنعت رونق یافته و زمینه های رونق آن را ایجاد کرد.

شنبه زاده تصریح کرد: استان ایلام 420 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق داشته و نزدیک ترین استان کشور به عراق و کربلای معلی و نجف و بغداد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: معمولاً زوار ایرانی و حتی عراقی مرز مهران در استان ایلام را برای تردد برگزیده و از این مرز برای تردد خود استفاده می‌کنند. امنیت حاکم در مرز و مسیر تردد و نزدیکی به شهرهای کربلا، نجف، کاظمین، مشترکات فرهنگی و ... سبب این استقبال زوار دو کشور شده است.

وی ادامه داد: با رایگان شدن روادید بین دو کشور ایران و عراق که رئیس جمهور کشورمان در سفر به عراق و مونسان - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مصاحبه بعدی به این مهم اشاره کردند بدون تردید سبب افزایش گردشگران مذهبی شده و استان ایلام نیز به عنوان دروازه عتبات عالیات از این مزیت بهره مند خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه این استان ظرفیت‌های لازم برای استقبال و پذیرایی از زوار عتبات عالیات  و گردشگران مذهبی دارد، اضافه کرد: دیگر مسئولان امر باید با ایجاد زیرساخت‌ها زمینه تحقق توسعه گردشگری مذهبی در استان ایلام را فراهم کنند.

شنبه زاده ضمن تقدیر از تلاشهای سلیمانی دشتکی - استاندار ایلام در عنایت به توسعه زیرساخت‌های استان به ویژه در حوزه اربعین تصریح کرد:  جا دارد از تلاش نمایندگان استان ایلام در این راه تقدیر شود.

مدیر کل میراث فرهنگی ایلام گفت: بدون شک رایگان شدن روادید بین دو کشور ایران و عراق زمینه تحول صنعت گردشگری مذهبی در استان ایلام شده که دیگر نهادها با عنایت به این مهم در این مسیر گام بردارند.

وی همچنین یادآور شد: معمولا افراد سرمایه گذار در بخش‌هایی اقدام به سرمایه گذاری می‌کنند که مطمئن به سوددهی و بازگشت سرمایه هستند که خوشبختانه در استان ایلام زمینه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری وجود دارد که با رایگان شدن روادید بین دو کشور ایران و عراق این مزیت بیشتر شده و بدون تردید سرمایه گذارانی وارد استان ایلام خواهند شد.

انتهای پیام/

R1014143/P/S2,18,1416/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عراق" ستاد مرکزی اربعین اربعین استانداری ایلام گردشگری سازمان میراث فرهنگی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق ستاد مرکزی اربعین اربعین استانداری ایلام گردشگری سازمان میراث فرهنگی اخبار عراق ستاد مرکزی اربعین اربعین استانداری ایلام گردشگری سازمان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۸۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۷ میلیون مسافران نورزی از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی فارس

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از بازدید بیش از ۷ میلیون بازدید نورزوی از اماکن مذهبی، تاریخی و فرهنگی و طبیعی این استان خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از اماکن گردشگری شیراز با اعلام این خبر افزود: تاکنون بیش از ۹۰۹ هزار و ۹۹۵ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کردند.

 وی با بیان اینکه این بازدیدها از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا دیروز، ۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از تمامی اماکن تاریخی فرهنگی این استان گرفته شده است، افزود: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۲۸۷ هزار و ۶۸۴ نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس از آن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۱۹۶ هزار و ۴۲۳ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۵۱ هزار و ۱۹۹ نفر در رتبه‌های بعدی بازدیدهای مسافران نوروزی قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در روز گذشته نیز بیش از ۳۵ هزار نفر از مجموعه فرهنگی حافظ دیدن کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشته است. همچنین دیروز ۳۴ هزار نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید دیدن کردند که این رقم نسبت به بازدید سال گذشته با ۸۴ درصد افزایش همراه بوده است.

وی هم چنین گفت: بازدید دیروز مسافران نوروزی از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی نیز به ۲۱ هزار و ۴۴۹ نفر رسید که نسبت به سال گذشته در چنین روزی با ۱۴ درصد افزایش همراه بوده است.

ثابت اقلیدی در خصوص آمارهای اقامت و اسکان مسافران نوروزی از بازه زمانی مذکور اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد کل اقامت‌ها در این استان هم به یک میلیون و ۵۸۱ هزار و ۶۷ نفر شب رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه سخنانش افزود: تعداد تردد جاده‌ای در فارس نیز ۱۳ میلیون و ۷۳۶هزار و ۶۷ مورد ثبت شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر به قتل‌عام درختان منطقه جنگلی: به ما ربطی ندارد!
  • بازدید بیش از ۹۰۰ هزار گردشگر از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی استان فارس
  • بازدید بیش از ۷ میلیون مسافران نورزی از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی فارس
  • ضرغامی: دشمن از حضور مردم در تخت جمشید ناراحت است/ به دنبال لغو روادید بیش از ۶۰ کشور هستیم +فیلم
  • ضرغامی: دشمن از حضور مردم در تخت جمشید ناراحت است/ به دنبال لغو روادید بیش از ۶۰ کشور هستیم
  • بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی و میراث فرهنگی
  • بازدید بیش از ۶۲ هزار نفر از اماکن مذهبی مازندران
  • بلیت موزه‌ ها برای چه کسانی رایگان و نیم‌بهاست؟
  • بلیت موزه‌ها برای چه کسانی رایگان و نیم‌بهاست؟
  • بازدید بیش از ۴ میلیون مسافر از اماکن مذهبی و تاریخی فارس