Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، مجید نیلی احمدآبادی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی با بیان این که این ستاد اقدامات و فعالیت های مهم و مؤثری در حوزه علوم شناختی و مغز طی 5 سال گذشته انجام داده است اظهار کرد: تقویت نیروی انسانی در این حوزه از برنامه های ستاد در این سال ها بود تا زیرساخت های لازم برای آن فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این طریق از مهاجرت نیروی انسانی نیز در این حوزه جلوگیری می شود. همچنین توسعه علوم شناختی در میان مردم از مقطع پیش دبستانی تا دانشگاه مد نظر ستاد است.

وی با ترویج حوزه علوم شناختی در میان مردم و استفاده از فناوری های این حوزه را یک ضرورت دانست و گفت: کاربرد علوم شناختی در مسائل کلان اجتماعی، تغییر نگرش و افزایش تاب آوری در برابر مشکلات جامعه یکی از اهداف توسعه علوم شناختی در سال های آتی است زیرا درک ما از شرایط می تواند پایداری و تاب آوری جامعه را افزایش دهد.

انتهای پیام/

169 / 159 علوم شناختی فناوری دانشگاه دبستان افزایش تاب آوری کاربرد علوم شناختی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: علوم شناختی فناوری دانشگاه دبستان افزایش تاب آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۹۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره ارزش حوزه معادن آذربایجان‌غربی توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان عصر امروز در جلسه شورای معادن استان با اشاره به اهمیت توسعه زنجیره ارزش در بخش معادن استان گفت: زنجیره ارزش در محصولات معدنی از جمله کربنات سدیم و شیشه و جام و بلور در استان در حال انجام است و در این زمینه، احداث یکی از بزرگترین واحد‌های تولید شیشه و بلور کشور در ارومیه در حال احداث است.    وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کم نظیر معادن استان، بر معرفی این ظرفیت‌های جهت حضور هلدینگ‌های بزرگ ملی برای سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: بانک اطلاعاتی میزان ذخایر معدنی استان و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری معادن استان جهت معرفی و جذب سرمایه‌گذاران باید تدوین شود.   استاندار آذربایجان‌غربی به اهتمام جدی برای برگزاری جلسات شورای معادن نیز اشاره کرده و افزود: با توجه به اهمیت بخش معادن استان در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری با مطالعه مزیت‌ها و پتانسیل‌های استان در حوزه معدن، زمینه برای حمایت و سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم می‌شود.   معتمدیان همچنین با تاکید بر همکاری استان با دستگاه‌های ملی جهت توسعه معادن استان، اضافه کرد: مطالعات ژئوفیزیک در حوزه معادن آذربایجان‌غربی با جدیت در شمال و جنوب استان دنبال می‌شود.   وی در ادامه با اشاره به اهمیت فرآوری محصولات معدنی در استان، افزود: با تامین زمین و رفع موانع جذب سرمایه‌گذار، زمینه برای توسعه فرآوری محصولات معدنی در آذربایجان‌غربی مهیا می‌شود.   استاندار آذربایجان‌غربی در پایان با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش معادن استان در دولت سیزدهم در استان، از افزایش سهم اشتغال و ارزش افزوده در حوزه معدن استان خبر داد.

دیگر خبرها

  • کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود
  • تعداد شعب انتخابات‌ دور دوم در حوزه‌های خوزستان‌، کاهش نمی‌یابد
  • حضور ۶۸ گروه دانشگاهی کشور در رتبه‌بندی کیو اس ۲۰۲۴
  • دانشگاه های علوم پزشکی و شیراز در رتبه بندی موضوعی کیو اس ۲۰۲۴
  • معاون حوزه وزارتی وزیر علوم منصوب شد
  • دو برنامه وزارت علوم برای توسعه دیپلماسی علم و فناوری
  • زنجیره ارزش حوزه معادن آذربایجان‌غربی توسعه می‌یابد
  • حمایت یک میلیاردی از کسب‌وکارهای دارای سطح بلوغ فناوری ۳ یا بالاتر
  • فعالیت ۴۴ هسته و واحد فناور در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
  • افزایش تعاملات ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات