Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت بهداشت، باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در نشست منطقه آمایشی ۸ با اشاره به نقش این منطقه در تدوین سند برآورد نیروی انسانی نظام سلامت، گفت: این اولین بار است در نظام سلامت چنین محاسبه ای انجام و مشخص می شود که در هر رشته به چه تعداد نیروی انسانی نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه پیش از این، مطالعاتی در وزارت بهداشت انجام شده بود، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری مناطق آمایشی این سند در سطح ملی و منطقه ای پیاده شود.

لاریجانی بر لزوم جلب مشارکت اعضای هیات علمی و دانشجویان در اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: لازم است در این راستا با همفکری این همراهی ایجاد شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، گفت: فاصله جغرافیایی دانشگاه های منطقه زیاد و مناسب است از بسترهای مجازی برای رشد دانشگاه های منطقه استفاده کنید.

وی به اقداماتی که در زمینه مرجعیت انجام شده گفت: دانشگاه های منطقه باید نقشه حرکت خود به سمت مرجعیت را ترسیم کرده و مشخص کنند نقاط کلیدی که می خواهند بر روی آن کار کنند، چیست.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به ظرفیت های منطقه آمایشی ۸ گفت: از این ظرفیت ها در سطح کل منطقه می توان استفاده کرد و گروه های منطقه ای این امکان را برای رشد دانشگاه های کوچکتر منطقه فراهم می کنند.

وی به تداوم اعتباربخشی در منطقه آمایشی ۸ اشاره کرد و گفت: ایجاد بسترهای مجازی می تواند ارزش زیادی در منطقه ایجاد کند.

لاریجانی با بیان اینکه لازم است آموزش دانشجویان دکترا در راستای حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم ارتقا یابد، اظهار داشت: در این مقطع باید کاری شود که دانشجو کارآفرین شود.

وی بر لزوم نوآوری در آموزش تاکید کرد و اظهار داشت: مناطق باید در بسته ها برای کشور الگو شوند و در ماموریت ها نقش ملی داشته باشند و مناطق از زیرساخت های یکدیگر در سطح ملی بهره‌برداری کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بیان کرد: دوره های مهارتی می توانند برخی نیازهای کشور را مرتفع کنند. همچنین باید مناطق را از این منظر که چگونه با بهره برداری از دوره های مهارتی به نیازهای ملی پاسخ دهند، بررسی کنند.

179 / 159

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۹۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در جمع دانش‌آموزان پایگاه مطالعاتی نوروزی آیت‌الله ادیب ناحیه ۴ شهر اصفهان گفت: نتایج کنکور، نشان می‌دهد تغییرات انجام‌شده آن را به عدالت آموزشی نزدیک‌تر کرده است، چرا که دانش‌آموزان‌مان در مناطق کمتربرخودار به رتبه‌های خوبی رسیدند و موفقیت‌های چشمگیری داشتند؛ برای مثال در استان‌های محروم رتبه‌های زیر ۱۰۰ بین ۱۵۰ تا ۲۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

کاظمی توجه به دانش در کنار دیگر شایستگی‌ها را مسئولیت امروز دانش‌آموزان دانست و افزود: تلاش می‌شود فرصت مطلوب آموزشی و زمینۀ عدالت آموزشی فراهم شود که تغییر سبک پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در نتیجۀ کنکور در همین راستا انجام می‌شود.

معاون آموزش متوسطۀ وزارت آموزش و پرورش گفت: در پویش جهاد علمی زمینۀ آموزش برخط بهترین دبیران تهران را که در دبیرستان ماندگار البرز مشغول تدریس هستند، فراهم شد؛ این طرح در سال گذشته منحصر به دانش‌آموزان پایه‌های دوازدهم و یادزهم مدارس شبانه‌روزی بود، اما امسال امکان دسترسی به این محتوا‌ها برای تمامی دانش‌آموزان فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده موافقت نکرد
  • واکنش وزیر اسبق به خودکشی دکتر پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • توزیع ۲۸۰۰ متخصص در مناطق محروم و کم‌برخوردار
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک زاده موافقت نکرد
  • ۱۷۸ شهید و مجروح؛ نتیجه جنایات ۲۴ ساعت گذشته صهیونیست‌ها در غزه
  • طراحی شبیه‌ساز آموزش پزشکی با قابلیت ویزیت مجازی بیماران
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم