Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-29@10:22:49 GMT

صف گوشت جمع نشده، صف مرغ هم آمد!

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۹۰۷۲

در حالی که مسئولان به تازگی از جمع شدن صف‌های گوشت یخ‌زده و دولتی خبر داده‌اند، همچنان در برخی از نقاط شهر صف گوشت دیده می‌شود و نکته قابل تامل‌تر آنکه این روز‌ها صف‌های مرغ به نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی هم شکل گرفته است.

به گزارش ایسنا، در ماه‌های اخیر و در پی نوسانات نرخ ارز، قیمت اقلام خوراکی به ویژه گوشت مرغ و گوشت قرمز رشد قابل توجهی یافته که دولت در راستای مقابله با افزایش قیمت‌ها، افزایش عرضه گوشت یخ زده و تنظیم بازاری را در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متقاضیان گوشت یخ زده و دولتی برای دریافت گوشت در صف‌های طولانی به انتظار می‌ایستادند که الزاما به معنی دریافت گوشت در همه موارد هم نبود. در روز‌های گذشته عباس قبادی، معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از جزئیات شیوه جدید توزیع گوشت خبر داد گفت: صف‌های عرضه گوشت یخ زده و دولتی جمع خواهد شد و دیگر کارت ملی جایگاهی در توزیع گوشت ندارد.

این صحبت‌ها در حالی بیان شد که پیش از آن برخی از اخبار حکایت از آن داشت که قرار است عرضه گوشت یخ‌زده به سرپرست خانوار‌هایی که یارانه دریافت می‌کنند، داده شود که همین شیوه نیز با، اما و اگر‌هایی روبه‌رو بود، زیرا بسیاری از افرادی که یارانه دریافت می‌کنند به معنای واقعی مستحق دریافت یارانه نیستند و از گوشت یخ‌زده استفاده نمی‌کنند. از سوی دیگر برخی از افراد که مستحق دریافت گوشت یخ زده هستند، در لیست یارانه بگیران قرار ندارند؛ مثل افرادی که در سال‌های اخیر ازدواج کرده‌اند یا کسانی که علیرغم نیازمند بودن از این فهرست خارج شده‌اند.

حال با این تفاسیر در برخی از نقاط تهران در ورودی برخی از میادین میوه و تره بار، شهرداری محلات و فروشگاه‌های زنجیره‌ای همچنان صف گوشت دیده می‌شود و حتی در کنار آن صف عرضه مرغ نیز به وجود آمده است.

بررسی از صف‌های عرضه گوشت یخ زده نشان از آن دارد که قیمت این گوشت‌ها با قیمت گوشت دولتی به قیمت کیلویی ۲۸ هزار تومان متفاوت است و این گوشت با قیمت کیلویی ۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود که متقاضیان آن باید کارت ملی به همراه داشته باشند.

با این تفاسیر جای سوال دارد که چگونه با وجود تاکید معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر جمع شدن صف گوشت، این صف‌ها تشکیل شده و برای دریافت گوشت یخ زده به نرخ غیردولتی نیاز به کارت ملی وجود دارد؟ همچنین جای سوال است چرا در حالی که دولت و حتی دادستان تهران اعلام کرده‌اند که قیمت مصوب مرغ تازه در سطح شهر ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است، مردم برای دریافت آن باید در صف منتظر باشند؟ مشاهدات میدانی حاکی از آن است که مرغ به قیمت مصوب فقط در برخی از میادین میوه و تره بار شهرداری محلات عرضه می‌شود و در سایر مراکز عرضه، فروشندگان، مرغ را با قیمت کیلویی ۱۵ تا ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌کنند. تا چه زمانی قرار است مرغ دونرخی و گوشت چند نرخی در بازار عرضه شود؟ نکته قابل توجه آن است که به نظر می‌رسد افرادی که در بازار گوشت و مرغ تعیین کننده قیمت‌ها هستند، با وجود تأکید مسئولان مبنی بر نظارت و رعایت قیمت‌های مصوب، مسیر دیگری را انتخاب می‌کنند و به جای آنکه قیمت‌ها را به قیمت مصوب نزدیک کنند، بر قیمت‌ها می‌افزایند.

در این میان همچنان خلاء حضور دستگاه‌های نظارتی در بازار ملموس است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: صف گوشت گوشت یخ زده صف مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعیت دام سبک به ۶۵ میلیون می‌رسد

منصور پوریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر اذعان قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی بیش از ۳ برابرنیاز کشور گوشت وارد شد که براین اساس تمام سردخانه‌های کشور مملو از گوشت است.

او از ثبات نسبی قیمت گوشت خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی عرضه گوشت گرم و منجمد وارداتی، شاهد اثرات مثبت قیمت در بازار داخل هستیم.

پوریان قیمت هرکیلو ران گرم گوسفندی ۲۸۵ هزار تومان، سردست گوساله ۲۷۵ هزار تومان، گوساله منجمد ۲۸۵ هزار تومان، لاشه گوشت گوساله ۳۳۰ هزار تومان، لاشه گوسفندی ۲۸۵ تا ۲۹۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هرکیلو لاشه گوساله داخلی در محدوده ۳۸۵ تا ۳۹۰ هزار تومان و انواع شقه گوسفندی ۴۸۵ هزار تومان است‌.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه ذخایر گوشت از وضعیت مناسبی برخوردار است، گفت: با توجه به توزیع گسترده گوشت و افزایش زایش ها کمبودی در عرضه نداریم.

او گفت: بنابر آمار جمعیت کنونی دام سبک ۶۲ میلیون راس و دام پروار ۸۰۰ هزار راس است که برآورد می شود با احتساب زایش‌های زمستان به ۶۵ میلیون راس و دام پروار یک میلیون راس برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • عکس| وقتی ۲۰۰ تومانی ارزشمند بود
  • ماجرای حمل گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد چه بود؟ +عکس
  • (تصویر) وقتی ۲۰۰ تومانی ارزشمند بود
  • قیمت جدید گوشت مرغ اعلام شد
  • قیمت گوشت مرغ امروز ۹ فروردین 1403+ جدول
  • شهروندان گوشت را فقط از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند
  • جمعیت دام سبک به ۶۵ میلیون می‌رسد
  • آبزیان حرام گوشت در بوشهر معدوم سازی شدند
  • آبزیان حرام گوشت در شهرستان بوشهر معدوم سازی شد
  • ۵۰۰ تن گوشت قرمز در بوشهر توزیع می‌شود