Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:01:49 GMT

عراق و سوریه یک گذرگاه مرزی باز می کنند

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۹۰۸۰

عراق و سوریه یک گذرگاه مرزی باز می کنند

بغداد - ایرنا - در اقدامی بی سابقه پس از آغاز بحران سوریه، رئیس ستاد مشترک ارتش عراق از گشایش یک گذرگاه مرزی میان عراق و سوریه در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرلشگر 'عثمان الغانمی' رئیس ستاد مشترک ارتش عراق که برای
شرکت در اجلاس سه جانبه روسای ستادکل نیرو‌های مسلح کشور‌های ایران، عراق و سوریه در دمشق بسر می برد، گفت که در روزهای آینده یک گذرگاه مرزی میان عراق و سوریه گشایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در دمشق، همچنین از افزایش دیدارها و مبادلات بازرگانی میان دو کشور خبر داد.
الغانمی با اشاره به وجود هماهنگی بالا میان ارتش های دو کشور در مبارزه با تروریسم، تاکید کرد که امنیت عراق و سوریه تفکیک ناپذیر هستند.
این مقام ارشد نظامی عراق همچنین گفت که مرزهای عراق و سوریه تامین امنیت شده و ارتش های دو کشور در این خصوص با هم هماهنگی و همکاری دارند.
اجلاس سه جانبه روسای ستادکل نیرو‌های مسلح کشور‌های ایران، عراق و سوریه به صورت منظم به منظور بررسی راهکارهای مبارزه با تروریسم برگزار می شود و سردار سرلشگر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی نیز به همین منظور در دمشق بسر می برد.
ارتقای همکاری‌های دفاعی و نظامی، مشورت و همفکری درباره مبارزه با تروریسم و ایجاد هماهنگی و هم افزایی سه کشور ایران، عراق و سوریه در تداوم مقابله با گروهک‌های تروریستی و همچنین بررسی و دستیابی به آخرین راهکار‌های ایجاد ثبات و تامین امنیت منطقه از جمله اهداف سفر سرلشگر باقری به سوریه است.
عراق و سوریه در کنار ایران و روسیه از سال 1394 در قالب یک مرکز چهارجانبه اطلاعاتی که مقر آن در بغداد است با هدف مبارزه با تروریسم و بویژه داعش در عراق و سوریه با هم همکاری می کنند.
خاورم*4*380**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عراق سوريه گذرگاه مرزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۹۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش که امروز به همراه رئیس جمهوری و تعدادی از اعضای هیئت دولت به اسلام‌آباد سفر کرد، در حاشیه مراسم امضای ۸ سند همکاری میان دو کشور در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: همکاری‌های حمل‌ونقلی از جمله در حوزه بنادر و دریایی، هوایی، ریلی، جاده‌ای از مسائل مطرح شده به‌منظور توسعه روابط دو کشور بود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: توسعه پایانه‌های مرزی میان دو کشور از لحاظ ساختاری و حمل مستقیم بار، از موضوعاتی بود که میان مقامات دو کشور مطرح شد.

به گفته بذرپاش، برقراری پرواز مستقیم میان تهران و اسلام‌آباد و افزایش پرواز‌ها میان تهران- لاهور یا مشهد- لاهور از دیگر موضوعات همکاری ایران و پاکستان بود.

«ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سیما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان دو کشور بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و روسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • امضای ۸ سند همکاری بین دو کشور ایران - پاکستان
  • توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری خود را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است/ نامگذاری یکی از اتوبان های پاکستان به نام «ایران»
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است