Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-19@10:38:27 GMT

اتاق بازرگانی باید سیاست درهای باز را به کار ببندد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۹۱۶۵

اتاق بازرگانی باید سیاست درهای باز را به کار ببندد


عدالتیان در گفتگو با «اتاق نیوز» با اشاره به اینکه اتاق در برهه کنونی اتاق بازرگانی دارای جایگاه قانونی بسیار قوی است، اظهار داشت: هر چند دراین میان کاستی هایی به نظر می رسد که می توان در خصوص آن بحث و تبادل نظر کرد و چاره اندیشی نمود، ولی حقیقت این است که اتاق تهران در حال حاضر در 40 شورای مختلف عضویت داشته و نظرات خود را ارائه میدهد و همواره در ارتباط با دولت و قوای مقننه و قضائییه است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاندیدای انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق تهران با بیان اینکه اتاق هم اکنون بیش از آنکه فکرش را بکنید تاثیر گذار است، یادآور شد: اتاق  در جلسات مالیات و تجدید نظر بیمه های تامین اجتماعی شرکت و وظیفه خود را که همانا صیانت از بخش خصوصی به جا می آورد کما اینکه در ارتباطات خارجی و و بین المللی هم نفوذ داشته در واقهعیت جایگاه فعلی اتاق از نظر قانونی هم بسیار قوی است و اگر از اختیارات خود استفاده کند، می تواند بسیار تاثیر گذار باشد .
وی با اشاره به برخی از کاستی ها در قانون اتاق که چندین سال است در صدد تجدید نظر در آن هستند، افزود: در این دوره وضعیت اقتصادی کشور به گونه ای است که مشارکت همگانی را می طلبد، چه کاندیداها و چه اعضای اتاق در این دوره باید همه احساس مسئولیت کنند زیرا در این برهه زمانی همگان تحت فشار هستند .
عدالتیان گفت: در وضعیت فعلی در اتاق باید گونه ای باز باشد که نظرات کل اعضا جمع آری شود و اتاق بازرگانی باید سیاست درهای باز را به کار ببندد اینکه عده ای کاندید شده اند به معنای سلب مسولیت از 18000 هزار عضو دیگر اتاق ، بلکه هیات نمایندگان اتاق باید با همه اعضا در ارتباط بوده و آنها را نسبت به مشارکت فعالانه در مسائل اقتصادی در دوران سخت پیش رو، تشویق نماید.
کاندیدای انتخابات اتاق تهران از تمامی اعضای اتاق بازرگانی خواست تا در فعالیت های اتاق با این تشکل مشارکت و همراهی فعالانه داشته باشند و تاکید کرد : اعضا باید از تمامی افراد، گروهها و ائتلاف هایی که با آنها در ارتباط هستند، دعوت کنند تا با مشارکت یکدیگر ره یافت های خروج از بحران را بیابیم زیرا در صورت عدم همکاری و همدلی همکانی با انتخاب 40 نماینده برای هیات نمایندگان باز هم شاهد اتفاقی نخواهیم بود و در حقیقت اتاق بدون ارتباط با اعضا و همکاری آنان راه به جایی نمی برد و بنابراین اعضای اتاق بازرگانی همواره باید اتاق را خانه خود بدانند و مطالبه گر باشند.
وی در خصوص برخی از نظرات مبنی بر عدم مطالبه گری بخش خصوصی و رضایت به منافع کوتاه مدت  که موجب حاکمیت اقتصادی دولت شده، گفت: در بخش هایی همچون بخش های تولیدی، کشاورزی، معادن بحث سرمایه گذاری کوتاه مدت محلی از اعراب ندارد و در بخش بازرگانی هم که امکان این گونه سرمایه گذاری وجود دارد با مشکلات زیادی مواجه هستیم.
این عضو اتاق بازرگانی یاد آور شد: بخش بازرگانی به دو گروه ماشین آلات و مواد تقسیم می شود در قسمت مواد اولیه به غیر از دارو و غذا که موضوع بحث ما نیست و منظور مواد اولیه است اصل کوتاه مدت بودن صدق نمیکند و از نظر من این امر واقعیت ندارد که فعالان بخش خصوصی به لحاظ دست یابی به منافع حاصل از سرمایه گذاری کوتاه مدت ترجیح می دهند این منافع را دنبال نمایند و به این شرایط راضی هستند .

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: اتاق تهران انتخابات نهمین دوره اتاق تهران انتخابات اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان

روح الله خزایی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت : تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان این سازمان و اتاق بازرگانی ایران و آلمان طی نشستی با حضور رئیس اتاق ایران و آلمان و هئیت همراه با هدف ایجاد سهولت در روابط و مراودات اقتصادی طرفین امضا شد.

اعزام تجار و سرمایه گذاران آلمانی به منطقه، همکاری لازم به منظور احداث انبار و سوله در مرز تجاری شلمچه برای بازرگانان و تجار معرفی شده توسط اتاق مشترک، ایجاد پایگاه تجاری آلمان جهت صادرات به عراق در این مرز و همچنین همکاری طرفین برای برگزاری همایش ایران، آلمان و عراق در اروند از مهم ترین مفاد تفاهمنامه مذکور است.

به گفته او بر این اساس سازمان منطقه آزاد اروند متعهد می شود فرصت های سرمایه گذاری خود را در اختیار اتاق مشترک قرار دهد و در مقابل اتاق نیز تلاش می کند در نشست های اقتصادی و سمینارهای تخصصی این فرصت ها را به مخاطبین ارائه کند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند همچنین با بیان اینکه مناطق آزاد ایران شرکای اقتصادی و تجاری مطمئنی هستند گفت : اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان مجموعه اروپایی مستقل و توانمندی است که روابط تجاری جدیدی بین دو کشور برقرار کرده و همکاری های موجود را توسعه می بخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ببینید | دعای رئیس اتاق بازرگانی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بی‌توجهی مجلس به مخالفت‌ها؟
  • راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران
  • رضایی: نقش دولت باید از متصدی به سیاست‌گذار تغییر کند
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • اتاق بازرگانی در جهت تحقق شعار سال فعالیت کند
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه ها
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر