Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@15:16:58 GMT

کشف مواد محترقه دست ساز در اردبیل افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۹۱۸۱

کشف مواد محترقه دست ساز در اردبیل افزایش یافت

به گزارش ایرنا ، سردار هوشنگ حسینی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه مواد محترقه دست ساز بسیار خطرناک بوده و صدمات غیرقابل جبرانی برای جوانان و خانواده ها دارد، به والدین و خانواده ها توصیه کرد که در این ایام بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.
وی با اشاره به اینکه پلیس با شادی جوانان و مردم مخالف نیست، افزود: پلیس مخالف حرکات خطرناک برخی افراد بوده و با برهم زنندگان نظم و آرامش مردم و جامعه به شدت برخورد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال کشفیات مواد محترقه صنعتی پلیس در استان اردبیل 87 درصد کاهش و تعداد دستگیر شدگان نیز 42
درصد داشته است.
او با بیان اینکه پارسال 143 نفر در استان بر اثر مواد محترقه دچار آسیب و صدمه شدند، بیان کرد: متاسفانه یک نفر نیز بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت.
وی از اجرای طرح ویژه پلیس استان در چهارشنبه سوری آخر سال با هدف ایجاد نظم و امنیت برای شهروندان و جلوگیری از هرگونه خطرات احتمالی برای مردم خبر داد و اضافه کرد: امسال هیچ گونه خسارتی به اماکن دولتی و شخصی در استان گزارش نشده است.
وی شعار امسال پلیس در آستانه عید نوروز را ' نشاط بهاری - نظم و قانون مداری' ذکر کرد و گفت: خودرو رانندگانی که در ایام نوروز حرکات مخاطره آمیز داشته و باعث سلب آرامش و آسایش دیگران شود توقیف و به پارکینک انتقال داده خواهد شد و تا پایان تعطیلات در آنجا خواهد ماند.
سردار حسینی با اشاره به اجرای طرح نوروزی پلیس گفت: در تعطیلات نوروز در مجموع در هر روز 608 واحد گشتی و 573 تیم با هزار و 338 نفر در نقاط مختلف استان به هموطنان خدمت رسانی خواهند کرد.
فرمانده انتظامی استان اردبیل همچنین از تشکیل قرارگاه نوروزی در استان خبر داد و افزود: مردم و مسافران می توانند در صورت نیاز با شماره تلفن های 21821233 -045 و 33233935-045 تماس گرفته و مسائل و مشکلات خود را بیان کنند.
وی از آغاز اجرای طرح نوروزی پلیس راه با هدف تامین امنیت جاده ای با شعار 'پرهیز از خطر - آرامش در سفر' در جاده های این استان خبر داد.
او اظهار داشت: این طرح از 25 اسفندماه شروع و تا 17 فروردین سال آینده به مدت 22 روز در جاده های استان با اولویت راه های منتهی به مکان های گردشگری ادامه خواهد داشت.
وی بیان کرد: در طرح نوروزی امسال رویکرد اول پلیس راه استان اردبیل اقناعی، ایجابی، ارشادی و تذکراتی است و رانندگانی که تخلفات آنها عمدی نباشد پلیس به جای جریمه برگه های ارشادی به رانندگان خواهد داد.
وی افزود: پلیس راه و پلیس راهور استان جریمه محور نبوده بلکه به صورت نامحسوس رفتارهای ترافیکی رانندگان را در طول مسیر رصد خواهد کرد و رانندگانی را که اصول و قواعد راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند با اهدای کارت هدیه تشویق خواهند شد.
او با بیان اینکه اردبیل یکی از استان های امن در کشور است، ادامه داد: امسال سرقت های خشن مانند راهزنی و سرقت از طلا فروشی در استان رخ نداد.
سردار حسینی به کاهش چهار درصدی سرقت خودرو و هشت درصدی سرقت موتور سیکلت در استان اشاره کرد و گفت: 82 درصد سرقت ها در استان سرقت خرد و 18 درصد هم سرقت مهم بوده است.
فرمانده انتظامی استان اردبیل افزود: در سال جاری 70 درصد سرقت ها در استان توسط پلیس کشف شده و و تعداد سارقان دستگیر شده نیز 24 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال شرارت، چاقو کشی و قمه کشی در استان چهار درصد کاهش داشته اما وقوع قتل 44 درصد افزایش دارد.
وی اضافه کرد: هر روز به طور میانگین هزار و 912 بار با شماره 110 پلیس در استان مردم تماس می گیرند که 865 مورد آن منجر به عملیات می شود.
وی ادامه داد: با تلاش مرزبانان استان امسال در مقایسه با سال گذشته کشفیات مواد مخدر از نوع هرویین، شیشه و قرص های روانگردان بیش از 100 درصد افزایش داشته است.
سردار حسینی گفت: در تصادفات خسارتی زیر 90 میلیون ریال نیازی به کروکی پلیس نیست و رانندگان می توانند با مراجعه به بیمه خسارت وارده را دریافت کنند.
فرمانده انتظامی استان اردبیل مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با سرقت، تلاش برای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای برون شهری و درون شهری، ایجاد تحول در کلانتری ها و پاسگاه ها و صیانت از نیروها و کارکنان را از جمله اولویت های نیروی انتظامی استان ذکر کرد.
6130/6018
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 تعطیلات سرقت مبارزه با مواد مخدر مواد محترقه نظم و امنیت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۹۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳

جعفر جندقی ئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه اجلاس معاونان بهداشت دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی در بیمارستان قلب تهران، گفت: خوشبختانه امسال در بسیاری از زمینه‌ها و شاخص‌های بهداشتی در حوزه بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی شاهد رشد ۲ تا ۲.۵ برابری بودیم.

وی افزود: مقدار مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته که امسال کشف و معدوم سازی و از چرخه مصرف خارج شد نسبت به سال گذشته ۹۲ درصد رشد داشت.رئیس مرکز سلامت محیط و کار ادامه داد: سنجش انجام شده از محیط و مواد غذایی و سطوح با دستگاه‌های پرتابل ۱۵۵ درصد یعنی بیش از ۲.۵ برابر نسبت به سال قبل رشد کرد.

جندقی اظهار کرد: در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ کل بازرسی‌ها شامل بازرسی از مراکز اقامتی، بین راهی، پایانه‌های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی نسبت به سال ۱۴۰۲ از رشد ۷۸ درصدی برخوردار شد.

وی افزود: بازرسی از مراکز اقامتی ۴۱ درصد و بازرسی از اماکن بین راهی ۳۸ درصد رشد پیدا کرد و تعداد واحد‌های صنفی تعطیل شده به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی امسال ۳۶ درصد افزایش یافت.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: شاخص کنترل کیفی آب و موادغذایی اعم از نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد و کلرسنجی از منابع آب آشامیدنی نیز ۱۰۸ درصد رشد یافت.

وی با بیان این که بازرسان بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ از ۸ صبح تا ۸ شب فعال بوده و بازرسی‌ها متناسب با شرایط هر استان و شهرستان افزایش می‌یافت، خاطرنشان کرد: امسال مدت زمان بازرسی‌ها با توجه به نظر معاون بهداشت هر دانشگاه از ۱۲ ساعت تا ۲۴ ساعت در روز‌های اداری و غیراداری، قابل افزایش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • رشد ۲.۵ برابری بازرسی های بهداشت محیط
  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی
  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳
  • دولت امسال چقدر درآمد دارد؟
  • تعطیلات عید فطر مصرف بنزین در خراسان رضوی را ۲ درصد افزایش داد
  • افزایش ۱۴ درصدی بارش های اردبیل طی سال‌های اخیر
  • مالیات سیگار امسال چه تغییری کرد؟ + جزئیات
  • مالیات سیگار امسال چه تغییری کرد؟
  • افزایش ۸۳ درصدی کشف جرایم سرقت در استان بوشهر 
  • کشف جرائم حوزه سرقت، با همکاری مردم با پلیس