Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیش - ایرنا - دبیر ستاد تسهیلات نوروزی 98 کیش با تشریح برنامه های نوروزی تاکید کرد: این برنامه ها با محوریت و رویکرد به استاندارد سازی و ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی و گردشگران تدوین و به اجرا گذاشته شده است.

به گزارش ایرنا ' مجید ملانوروزی' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در اجرای این هدف، ضمن اجرای برنامه های فرهنگی متنوع با همکاری بخش خصوصی، تمامی دستگاههای اداری، اجرایی، امدادی و خدماتی در قالب 11 کمیته زیر مجموعه، سازماندهی و بسیج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، با اشاره به احتمال افزایش مسافران در مقایسه با ایام نوروز سال 97 گفت: باتوجه به نشست های متعدد کمیته های 11 گانه و ستاد مسافران نوروزی کیش، هماهنگی لازم برای به کارگیری تمامی امکانات بین همه نهادهای خدمت رسان صورت گرفته تا خدماتی مطلوب به مسافران و گردشگران ارائه شود و نوروزی بیاد ماندنی در جزیره کیش ترسیم گردد.
او ،با اشاره به اینکه حمل و نقل یکی از مهمترین بخش های مورد توجه و مشکل آفرین کیش در ایام نوروز بوده است اضافه کرد: در بخش حمل و نقل شهری و دریایی ضمن آسیب شناسی دوره های گذشته، تدابیری اتخاذ شده تا مسافران نوروزی بتوانند بسهولت در نقاط مختلف جزیره تردد کنند و در این زمینه علاوه بر به کار گیری امکانات موجود، اتوبوس های ویژه و در سطح استاندارهای جهانی به ناوگان حمل و نقل اضافه می شود.
وی همچنین با اشاره به افزایش سفرهای هوایی و برنامه ریزی برای انجام پروازهای منظم به کیش و بالعکس، از اضافه شدن سه کشتی جدید مسافری به ناوگان حمل نقل دریایی کیش خبر داد و افزود: در این زمینه بگونه ای برنامه ریزی شده که مسافران نوروزی بتوانند بوسیله این کشتی های مسافری از طریق دریا به جزیره کیش تردد کنند.
وی یکی از مشکلات جزیره کیش در ایام تعطیلات نوروزی را ورود بیش از ظرفیت خود روها از سرزمین اصلی ذکر کرد و تصریح کرد: به منظور کنترل این بار ترافیکی، پارکینگهای رایگان در بنادر چارک و آفتاب در نظر گرفته شده تا مسافران از آوردن خودرو به جزیره کیش خودداری کنند.
وی اضافه کرد: برای جلوگیری از ترافیک و تراکم خودرو در جزیره کیش در ایام نوروز بطور مداوم ظرفیت سنجی می شود و به تناسب این ظرفیت، اجازه ورود به خودروهای شخصی داده خواهد.
' ملا نوروزی ' از مسافران خواست که با توجه به تدابیر مذکور و تقویت امکانات حمل و نقل شهری، حتی الامکان از آوردن خودروی شخصی به جزیره کیش پرهیز ، و از وسائط نقلیه عمومی برای تردد در این جزیره استفاده کنند.
به گفته وی، حمل و نقل شهری برای سرویس دهی از کمپ ها به مرکز شهر بصورت 24ساعته و مستمر فعال است و برای ایام نوروز تقویت می شود.
دبیر ستاد نوروزی کیش همچنین از فعالیت سیستم نظارت بر خدمات رفاهی، تجاری و تفریحی و اقامتی و گردشگری در این جزیره خبر داد و افزود: در این زمینه علاوه بر نظارت مستقیم سامانه 124 رسیدگی به شکایات و تخلفات، بطور شبانه روزی آماده دریافت و بررسی شکایات و انتقادات است.
** اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مسافران**
دبیر ستاد نوروزی کیش، یکی از نیازهای جدی مسافران و گردشگران را برخورداری از اطلاعات جامع ذکر کرد: و افزود: این امر مهم هم اکنون در کانون توجه قرار دارد زیرا داشتن اطلاعات کاربردی، اساس برنامه سفر به کیش را تشکیل می دهد و بدون تردید درجلوگیری از برخی تخلفات، نظم بخشیدن و استفاده از فرصت های سفر، نقشی مهم دارد.
وی با اشاره به برنامه های کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات کیش توضیح داد: در اجرای این برنامه ها علاوه بر ارائه کتابچه های راهنما به مسافران، بگونه ای برنامه ریزی شده که از طریق سامانه الکترونیکی و اپلیکشن (آی کیش) اطلاعات لازم در خصوص، برنامه ها، اماکن تفریحی و اقامتی، بخش های خدماتی و مقررات ویژه جزیره کیش بسهولت و از طریق گوشی موبایل در اختیار گردشگران قرار گیرد.
مجید ملانوروزی همچنین از برنامه ریزی برای ایجاد بانک جامع اطلاعات مسافران و کیشوندان خبر داد و افزود: این اقدام به منظور ارائه خدمات هدفمند، ارتباط مستمر با مشرکان، بهره وری از فابلیتها، توانمندیها و تخصصها، و ایجاد باشگاه دوستداران کیش انجام می شود.
** اسکان و کمپهای مسافری **
دبیرستاد سفرهای نورزوی کیش با اشاره فعالیت های و اقدامات کمیته اسکان گفت: در این خصوص کمپ های ویژه مسافران نوروزی در برخی نقاط جزیره با امکانات بهداشتی پذیرای مسافران است .
همچنین با توجه به تغییرات آب و هوایی و احتمال بارندگی، تدابیری برای اسکان موقت مسافران اندیشیده شده است.
براساس این گزارش، مجموعه پدیده کیش به عنوان کمپ اصلی اسکان موقت نوروزی برای گردشگران در نظر گرفته شده و علاقه مندان می توانند برای اطلاع از تعرفه ها و امکانات این مجموعه به سایت سازمان منطقه آزاد کیش به نشانی kish.ir در پورتال خبری، بخش اخبار نوروزی مراجعه کنند.
کمپ چادری خانوادگی واقع در محوطه جنب مصلی صرفا برای نصب چادر های شخصی و کمپ چادری آقایان مجرد واقع در محوطه المپیک صرفا برای نصب چادر های شخصی آماده پذیرش گردشگران خواهد بود.
هزینه نصب چادر شخصی و استفاده از خدمات موجود در محل کمپ برای هر چادر در هر شب 400 هزار ریال معادل 40 هزار تومان تعیین شده است.
نصب چادر و اقدام به اسکان موقت در سایر نقاط جزیره ( آلاچیق ها، پارک ها، سواحل و اماکن عمومی و سایر نقاط ) ممنوع است و ضمن جمع آوری توسط حوزه اجرائیات منجر به اتمام مهلت حضور خودرو در جزیره کیش می شود.
دبیر ستاد تسهیلان نوروزی کیش در خصوص ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مسافران گفت: علاوه بر بیمارستا کیش، گروه ها و مراکز امدادی هلال احمر آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران و متقاضیان هستند.
**برپایی نمایشگاه و فروشگاه بزرگ صنایع دستی در کیش**
دبیر ستاد تسهیلات نوروزی کیش در ادامه از برپایی نمایشگاه و فروشگاه بزرگ سوغات و صنایع دستی به عنوان برنامه های جدید کیش و یکی از 32 برنامه نوروزی در این جزیره خبر داد و افزود: در این نمایشگاه در قالب 68 غرفه مجموعه ای از صنایع دستی کشور و سوغاتهای کیش و منطقه خلیج عرضه می شود.
وی همچنین با اشاره به برنامه های متنوع فرهنگی و شاد نوروزی در کیش گفت: اجرای چندین مراسم فرهنگی با حضور هنرمندان داخلی و کشورهای افعانستان و ترکمنستان از جمله این برنامه هاست .
مجید ملانوروزی همچنین با تشریح اقدامات انجام شده در زمینه برگزاری رویدادهای نوروزی، فرهنگی و هنری به همت بخش خصوصی توضیحاتی داد و افزود: توزیع برنامه ها در نقاط مختلف با هدف بهره مندی فعالان بخش خصوصی از ظرفیت مسافری، فعالتر شدن بخش خصوصی در برگزاری برنامه های نوروزی و اطلاع رسانی منسجم برای آگاهی گردشگران از این برنامه ها از اقدامات ستاد نوروزی 98 کیش است.
به گفته وی در نوروز 98 با رویکردی جدید، سهم فعالیت بخش خصوصی در برگزاری رویدادها و آیین های فرهنگی، هنری، گردشگری، تفریحی و تجاری برای گردشگران افزایش یافته است و سازمان منطقه آزاد کیش در تلاش است بسترهای لازم را برای ارتقاء کیفی گردشگری در این منطقه آزاد کشور فراهم کند.
**جزیره کیش با مساحت 91 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر37 هزار نفر، سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران اسلامی است.
این حزیره کیش در ایام نوروز 97 ( از 25 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 ) میزبان بیش از 234 هزار گردشگر از 2 مسیر هوایی و دریایی بود.
از مجموع این مسافران 145 هزار و 434 نفر به وسیله یک هزار و 84 پرواز از سراسر کشور به جزیره کیش وارد شدند و در این بین 57 درصد پروازها از تهران به کیش بود و شهرهای اصفهان، مشهد و شیراز هر یک 10 درصد از آمار پروازها، بندرعباس و اهواز هر یک 3 درصد، تبریز 2 درصد و سایر شهرها 5 درصد از پروازهای ورودی به کیش را به خود اختصاص دادند.
همچنین در مدت یاد شده 89 هزار و 263 گردشگر نیز از مسیر دریایی و از سه بندر چارک، لنگه و آفتاب به وسیله 234 شناور مسافری و 582 لندینگ کرافت به جزیره کیش سفر کردند و با وجود محدودیت خودرویی اعمال شده 17 هزار و 832 دستگاه خودرو با متوسط 4 سرنشین به کیش وارد شدند.
1339

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري نوروز كيش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، ۱۶۰ نفر از خادمیاران رضوی از فهرج مستقر در چایخانه باغ رضوان از زائرین ومجاورین آقا علی بن موسی الرضا پذیرایی می‌کنند.


این خادمان در طول ۶ شیفت کاری با ۵هزار لیوان چای، ۱۰۰ کیلو شیرینی یزدی و۷هزار پرس آش نذری از زائرین پذیرایی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • هرآنچه باید از مشخصات و امکانات قطار میلاد بدانید
  • ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد
  • نیروگاه برقِ ری آماده خدمات رسانی در فصل تابستان
  • اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان
  • آیا مشتریان از امداد جاده‌ای نوروزی مدیران خودرو رضایت داشتند؟
  • کابینی برای استراحت در فرودگاه ترکیه!
  • اتفاق جدید در پویش‌ و جشن های نوروز و رمضان امسال | وقتی جشن‌های شهری با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار می شود
  • پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • معرفی بهترین تفریحات کیش – لیست جاهای تفریحی کیش برای بانوان با آدرس