Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@16:59:48 GMT

تشریفات زائد، عظمت مراسم ترحیم را از بین برده است

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۹۴۹۴

تشریفات زائد، عظمت مراسم ترحیم را از بین برده است

حجت الااسلام سید محمد علی آل هاشم روز دوشنبه در آیین هفته گرامیداشت خادمان آرامستان ها اظهار داشت: امروزه علاوه بر تشریفات زائد، تکرار مجالس عزای متوفیان نیز مراسم ترحیم درگذشتگان را تحت الشعاع قرار می دهد.
وی با انتقاد از تشریفات زائد در آیین های ترحیم یادآور شد: با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه، بهتر است هزینه های گزاف مراسمات غیرضروری به سوی امور خیریه هدایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه اصل بر رفتن است و باید برای سفر به جهان دیگر همواره آماده بود، گفت: طبق فرمایش مولا علی (ع) باید طوری زندگی کنیم که اگر ماندیم مردم پذیرایمان باشند و اگر رفتیم برایمان اندوهگین شوند.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به طرح مسقف سازی و ساماندهی قبور شهدا گفت: بهتر است ضمن تسریع در روند پروژه مسقف سازی، ساماندهی قبور شهدا هماهنگ با منویات رهبر معظم انقلاب و حفظ یادگارهای شهدا انجام شود.
وی زیارت قبور شهدا و برگزاری یادواره های مختلف شهیدان را از اولویت های مردم و مسئولان دانست و تاکید کرد: شهیدان برای ما درس مقاومت، ایثار و از جان گذشتگی در راه آرمان و صیانت نظام و انقلاب دادند لذا باید در زنده نگه داشتن نام و یاد آنان همواره تلاش کرد.

**تصویب آرامستان 500 هکتاری در شمال تبریز
مدیرعامل آرامستان های شهرداری تبریز نیز با اشاره به تسریع فاز دوم طرح مسقف سازی گلزار شهدا گفت: در اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدا، دغدغه های رهبر معظم انقلاب لحاظ می شود.
احد فلاحی اظهار داشت: اتمام فاز دوم مسقف سازی گلزار شهدای وادی رحمت و ساماندهی قبور مطهر شهدا با حفظ یادگارهای آن عزیزان اولویت اول این مجموعه است.
به گفته وی، پیرو جلسه اخیر قائم مقام شهردار کلانشهر تبریز با پیمانکار و عوامل اجرایی این پروژه، قرار شد مسقف سازی و ساماندهی فاز دوم گلزار شهدای وادی رحمت تا آخر تیرماه 1398 به اتمام برسد.
فلاحی یادآور شد: مسقف سازی گلزار شهدای شنب غازان نیز با 300 میلیون تومان اعتبار آغاز شده و با همکاری بنیاد شهید و شهرداری منطقه 6 تا یک ماه دیگر به پایان می رسد.
وی اظهار داشت: ساماندهی گلزار شهدای ستارخان، مارالان، خطیب و قراملک هم در برنامه این سازمان قرار دارد.
مدیرعامل آرامستان های شهرداری تبریز، مشکل ترافیک را مهم ترین معضل وادی رحمت خواند و افزود: برای رفع این مشکل و تامین رضایت و رفاه حال شهروندان، چند پروژه به طور همزمان در این مجموعه اجرایی شده است.
احد فلاحی با اشاره به افتتاح پارکینگ پنج هکتاری وادی رحمت اظهار داشت: با انتقال غسالخانه زنانه به مکان جدید، معضل ترافیک به طور کلی در ورودی میدان اصلی وادی رحمت رفع می شود.
وی از بازسازی مسیر قدیم وادی رحمت با همکاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: این مسیر نیز در مواقع ضروری برای تخلیه بار ترافیکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل آرامستان های شهرداری تبریز همچنین از آغاز عملیات راه خروجی جدید وادی رحمت خبر داد و گفت: این مسیر به موازات بلوار معراج احداث می شود که در کاهش ترافیک نقش مهمی ایفا خواهد نمود.
وی تاکید کرد: ایجاد باند کندرو رفت و برگشت مسیر بلوار معراج نیز از مهم ترین پروژه های عمرانی و ترافیکی وادی رحمت است که می تواند ترافیک این مسیر را تا حد زیادی کاهش دهد.
مدیرعامل آرامستان های شهرداری تبریز از تصویب آرامستان 500 هکتاری شمال تبریز خبر داد و گفت: این منطقه در حاشیه شمال غرب تبریز قرار داشته و می تواند تا 1000 هکتار افزایش یابد.
به گفته وی، زمین وادی رحمت جزو امن ترین مناطق تبریز است لذا با احداث آلاچیق های مختلف، جنگل 46 هکتاری این محوطه در مواقع بحران به عنوان محل اسکان موقت مورد استقاده قرار می گیرد.
مدیرعامل آرامستان های شهرداری تبریز از تاسیس دفتر پزشکی قانونی در وادی رحمت خبر داد و گفت: یکی از گله مندی های خانواده های محترم متوفیان، اتلاف وقت به هنگام انجام مراحل اداری مجوز دفن بود که با هماهنگی و دستور مساعد دادستان محترم تبریز، دفتر پزشکی قانونی در محل وادی رحمت راه اندازی می شود.
در این مراسم، جمعی از خادمان آرامستان های تبریز تجلیل شدند.
6132/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اداره کل راه جامعه جهان رفت و برگشت رهبر معظم انقلاب 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان

عباس اسماعیل علی مدیر مرز پرویزخان عراق در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مرز پرویزخان در قصرشیرین، گفت : عدم سامان دهی این موارد باعث ایجاد وقفه در انجام مبادلات تجاری و مرزی در این مرز مهم می‌شود و به طور نمونه مشکلاتی برای رانندگان عراقی در این مرز (داخل خاک ایران) وجود دارد که نیاز است مسئولان مرز پرویزخان در طرف ایران آن را برطرف کنند.

وی اظهار کرد: در تمام دوران فعالیت مرز رسمی پرویزخان مشکلات و مواردی وجود داشته که تمام این موارد با تعامل و همکاری ۲ طرف جمهوری اسلامی ایران و عراق برطرف شده و رونق مبادلات تجاری طی سال‌های گذشته گواه این مطلب است.

اسماعیل علی اظهار کرد: به افرادی که خارج از ضوابط قانونی وارد مرز پرویزخان عراق شوند اجازه حضور نخواهیم داد.

مدیرکل گمرک پرویزخان قصرشیرین در این نشست گفت: گمرک مجری سیاست‌های اقتصادی کشور در مرز‌ها و مسوول تشریفات قانونی، گمرکی صادرات و ترانزیت مبادلات تجاری است از این رو ۹۰ درصد کاری که اکنون در مرز رسمی پرویزخان و دیگر مرز‌ها برای خروج کالا و ترانزیت انجام می‌شود بر عهده گمرک است و دیگر نهاد‌ها تعهدی در قبال تشریفات کالا ندارند.

رضا قربانی افزود: بر اساس قانون امور گمرکی، گمرک مدیریت واحد مرز بوده و یک سازمان حاکمیتی است که مسوول اعمال مقررات صادرات و واردات و عبور کالا و احقاق حقوق دولت و نظارت و هماهنگی تمام سازمان‌های مستقر در مرز بوده و وظایف ذاتی خودش را به احدی واگذار نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه روان‌سازی ترافیک و تجارت در داخل مرز پرویزخان باید با هماهنگی تمام ادارات در مرز باشد، اظهار کرد: همکاران ما در مجموعه گمرک شبانه روز پای کار هستند و هرچه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های این مرز فراهم باشد حجم مبادلات افزایش خواهد یافت.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: این مرز رسمی بی نظمی‌هایی دارد و برای ساماندهی آن باید همه دستگاه‌ها شبانه روز پای کار باشند تا شاهد ساماندهی و روان‌سازی تجارت در آن باشیم.

قربانی ادامه داد: هم اکنون روزانه ۲ هزار کامیون صادراتی و ترانزیت سوخت وارد این مرز می‌شوند و تشریفات آن را مجموعه کارکنان گمرک انجام می‌دهند.

امین حیدریان مدیر پایانه مرزی پرویزخان در این جلسه گفت: بنابر اعلام فرماندار و دادستان عمومی و انقلاب قصرشیرین کوتاهی در ساماندهی مرز از کسی پذیرفته نیست و ما اجازه نخواهیم داد افرادی بخواهند مخل امنیت و ساماندهی مرز شوند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • ایجاد قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • شهید رحیمی فرصت نکرد رخت دامادی به تن کند/ امانتداری و وظیفه‌شناسی آوازه شهید فاضل بود
  • مراسم ترحیم مادر همسر متکی برگزار شد
  • وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان
  • ۱۶۰۰۰ مترمربع از معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد آسفالت شد
  • توزیع آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد
  • توزیع ۴۲۰۰ تن آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت