Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@12:53:44 GMT

طرز تهيه کيک ماست بدون فر

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۹۵۴۴

طرز تهيه کيک ماست بدون فر

خبرگزاري آريا -

طرز تهيه کيک ماست در ماهيتابه
مواد لازم براي کيک ماست بدون فر :
آرد سفيد قنادي 2 ليوانتخم مرغ 4 عدد ماست شيرين1 ليوان شکر 1 ليوانروغن مايع2/3 ليوانوانيل1/8 قاشق چايخوريبکينگ پودر1 قاشق سوپخوري سرخاليکشمش و گردو نگيني (اختياري)از هر کدام 1/4 ليوان
طرز تهيه کيک ماست بدون فر:
ابتدا شعله پخش کن را روي گاز بگذاريد و شعله را روشن کنيد شعله متوسط باشد و ماهيتابه رژيمي را بگذاريد روي آن تا گرم شود و مانند فر عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشر در ماهيتابه را باز کنيد 15 دقيقه براي گرم کردن ماهيتابه کافي است. در اين فاصله تخم مرغ ها را با شکر و وانيل بزنيد تا حدي مخلوط کنيد که کرم رنگ و کش دار شود سپس ماست را اضافه کنيد و هم بزنيد، در حد مخلوط کردن روغن مايع اضافه کنيد، و باز هم در حد مخلوط کردن هم بزنيد.
آرد و بکينگ پودر را با هم مخلوط کنيد و الک کنيد و در سه مرحله به مواد اضافه کنيد و در آخر يک دور با همزن مي زنيم تا خوب مخلوط شود، کف ماهيتابه را چرب کنيد دو عدد کاغذ روغني کف ماهيتابه پهن کنيد و مواد را روي کاغذ روغني بريزيد اگر از گردو و کشمش استفاده مي کنيد آن ها را روي مواد کيک بريزيد و و با خلال آن ها را در خمير فرو ببريد و در ماهيتابه را کيپ کنيد.
سپس شعله را خيلي کم کنيد مانند زماني که مي خواهيد برنج دم کنيد بعد از 25 دقيقه تست کنيد اگر اطراف کيک طلايي رنگ شده بود ماهيتابه را برگردانيد. و کاغذ روغني را از آن جدا کنيد.
اين دستور کيک را مي توانيد در قابلمه هم درست کنيد و هم مي توانيد در فر با دماي 180 درجه به مدت 40 - 45 دقيقه درست کنيد.
نکاتي براي تهيه کيک ماستي بدون فر:
براي درست کردن کيک ماستي داخل قابلمه يا ماهيتابه حتما از ماست شيرين استفاده کنيد شير باعث مي شود کيک عرق کند و با ماست بافت کيک عالي مي شود.
براي اين دو عدد کاغذ روغني انداختيم که زير کيک نسوزد اگر بخواهيد برگردانيد طرف ديگر ماهيتابه چرب کردن نمي خواهد زيرا کيک پخته شده است فقط مي خواهيم روي آن طلايي شود و خميرتان خشک نشود.
حتما واشر ماهيتابه را در بياوريد که کيک تان خمير نشود.
منظور از ليوان، ليوان فرانسوي دسته دار است.
گردآوري: بخش آشپزي بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۹۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان به ایران الحاق نمی‌شود، چون اسرائیل کنار ماست!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 «اینجا نشستیم، تحولات ایران را زیر نظر داریم و جنگ اطلاعاتی خود را به پیش می‌بریم... ایران فکر نکند فردا که رابطه ما با روسیه بهم خورد می‌تواند اینجا را پس بگیرد... ما تنها نیستم، برادر ما اسرائیل در کنار ماست، شالوم اسرائیل...» اینها بخشی از مواضع کارشناس باکویی یکی از تلویزیون باکو است. این اظهارات را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • آذربایجان به ایران الحاق نمی‌شود، چون اسرائیل کنار ماست!
  • فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی (فیلم)
  • (ویدئو) ربات سگ با قابلیت شعله‌افکنی وارد بازار شد
  • بدرود ؛ محمد نوری
  • عملکرد وحشتناک ربات شعله افکن
  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی
  • (ویدئو) عبور قطار شعله‌ور از وسط شهر
  • (ویدئو) نجات دراماتیک راننده خودرو از میان شعله‌های آتش
  • تقدیر رسمی از سازنده فیلم بدون حجاب
  • شعله‌های آبی گاز برای ۱۳ هزار مشترک دیگر استان مرکزی روشن شد