Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-طرز تهیه نان سوپ کنجدی / مواد لازم جهت تهیه نان سوپ کنجدی / بهترین روش تهیه نان برای سوپ / طرز تهیه خوشمزه ترین نان سوپی

مواد لازم جهت تهیه نان سوپ کنجدی:
پیمانه لیوان فرانسوی دسته داره.
۳ پیمانه آرد
یک پیمانه آب ولرم
یک عدد تخم مرغ
پنج قاشق غذاخوری روغن مایع
یک قاشق مربا خوری خمیر مایه فوری
یک قاشق چای خوری شکر
نصف قاشق  نمک
کنجد به مقدار لازم
زرده تخم‌مرغ برای رومال نان

طرز تهیه نان سوپ کنجدی :
برای شروع ابتدا باید خمیر مایه به عمل بیاید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس آب ولرم را داخل یک کاسه میریزیم و شکر را با آن مخلوط میکنیم ، بعد پودر خمیر مایه فوری را روی سطح آب پاشیده و کمی هم میزنیم و درپوش روش میزاریم و برای ۱۰ دقیقه به آن زمان میدهیم تا به عمل بیاید . ولرم بودن آب و شکر برای به عمل آمدن پودر خمیر مایه ضروری هست ولی این مقدار شکر اصلا باعث شیرین شدن نان نمی شود .
در مرحله بعد تا خمیر مایه به عمل بیاید ، تخم مرغ ، نمک و روغن را در حد مخلوط شدن هم میزنیم . حالا خمیر مایه هم به عمل آمده و پف کرده . مخلوط خمیر مایه را داخل کاسه تخم مرغ میریزیم و باز در حد مخلوط شدن هم میزنیم .
حالا آرد را الک کرده و به مایه کم کم اضافه می کنیم . بهتراست حدود نصف پیمانه از آرد را نگه داریم و در نهایت اگه خمیرمان هنوز خوب منسجم نشده بود ، به آن اضافه کنیم چون ممکن هست اگر همه آرد را یک مرتبه بریزیم ، خمیرمان سفت بشود .
ابتدا مخلوط را با قاشق هم میزنیم و وقتی شکل گرفت و منسجم شد ، با دست شروع به ورز دادن میکنیم . ورز دادن خمیر جز مهمترین بخش برای داشتن یک نان با کیفیت هست . پس با حوصله حدود ده دقیقه خمیرتان را خوب ورز بدهید .
 بعد خمیر را داخل یک ظرف تمیز که کف آن را چرب کردید بذارید و روی ظرف را هم با سلفون بپوشانید و بذارید جای نسبتا گرم تا ور بیاید . حدود یک ونیم تا دو ساعت بعد حجم خمیر تقریبا دو برابر میشود .
 حالا مجددا خمیر را ورز بدهید تا پفش بخوابد و بعد تکه های کوچکی از خمیر بردارید و به شکل لوله  یا گیس بافت درآورده و روی کاغذ روغنی بذارید . این مقدار خمیر حدود ۳۰تا ۳۵عدد نان سوپ به ما میدهد . البته بستگی به سایز نانها دارد .
خمیرهای فرم داده شده را برای نیم ساعت دیگر استراحت بدهید و بعد روی خمیرها را با فرچه ، زرده تخم مرغ بمالید و کنجد و سبزیجات معطر (دلخواه) بپاشید .
نهایتا خمیر ها را برای مدت ده تا بیست دقیقه ، داخل فری که از قبل با دمای 180درجه گرم کردیم ، میگذاریم تا بپزند و در آخر کمی گریل را روشن میکنیم تا رویشان هم برشته شود .
نانهای ممعمولا خیلی زودتر و توی همان ده دقیقه اول می پزند و می توانید از فر خارج نمایید . ولی اگر دوست دارید نان ترد و حالت کرانچی داشته باشید ، بهتر هست تا بیست دقیقه داخل فر بمانند . نان های کنجدی را میتوانید با انواع سوپ و خوراک ها ، سرو و میل کنید . ( طرزتهیه نان سوپ کنجدی )

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۹۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند

رضا شریفی در دیدار با خانواده معظم شهدای سیب و سوران در زابل، اظهار کرد: درک مقام شهید و شهادت به راحتی امکان پذیر نیست همچنین برای هر کسی توفیق شهادت حاصل نمی‌شود، همه ما زندگی و آبرویمان را مدیون خون شهیدان و خانواده آنها هستیم.
وی با اشاره به آیه شریف وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ بیان کرد: براساس آیات قرآنی نباید تصور کنیم کسانی که ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﻛﺸﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﺑﻠﻜﻪ ﺯﻧﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻧﺰﺩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﺭﻭﺯی ﺩﺍﺩﻩ ﻣﻰ‌ﺷﻮﻧﺪ شیعه و سنی نیز به این موضوع اعتقاد دارند بسیاری از کسانیکه اعتقاد و تقوایشان بالاست می‌گویند روح شهید حاضر و ناظر بر رفتار ما است.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: خانواده شهدا بالاترین سرمایه خود را که فرزندانشان بودند تقدیم نظام کردند بنابراین باید هر کاری که از دستمان بر می‌آید برای خانواده این افراد انجام دهیم تا مدیون آنها نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: هر زمانی که حرف از پیشرفت سیستان و بلوچستان به میدان می‌آید عده‌ای سعی در خراب کردن چهره استان دارند به عنوان مثال در سال ۸۱ که رهبر معظم انقلاب به استان سفر کرد و مصوباتی در سفر خود به استان داشت حادثه تاسوکی اتفاق افتاد و پس از آن موضوع مسجد‌ها و مسائل قومی و مذهبی به میان آمد دشمن در آن زمان تلاش می‌کرد تمرکز اجتماعی را بهم بزنند و همین موضوعات سبب شد استان دچار یکسری عقب ماندگی‌ها شود.
شریفی تصریح کرد: در حال حاضر نیز دشمن به دنبال این است شیعه و سنی را نسبت به هم بدبین کنند، اما به برکت خون شهیدان و دعای خیر پدر و مادر شهدا این بار نمیتواند به مقاصد شوم خود برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند
  • تمام موتورسیکلت‌های توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید