Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور خدمات شهری شهرداری تهران گفت: از ۲۹ اسفند تا ۵ فروردین ۹۸، انجام هرگونه فعالیت عمرانی و ساختمانی ممنوع است. ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مجتبی یزدانی در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی معاونت خدمات شهری در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال در سازمان بهشت زهرا اظهار کرد: در پنجشنبه و جمعه اخیر، 250 نفر از پرسنل سازمان بهشت زهرا در قالب طرح «از من پرسید» در این سازمان به مراجعهکنندگان خدماتی را ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: علاوه بر ماشین‌های برقی در سازمان بهشت زهرا، تمهیداتی نیز برای رفاه حال بیشتر مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته شد و بر همین اساس تعدادی از ون‌ها نیز برای جابجایی شهروندان پیش‌بینی شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین به خدمات ارائه شده از سوی سازمان میادین میوه و تره‌بار در روزهای پایانی سال اشاره کرد و گفت: محصولات این مجموعه با 30 الی 40 درصد تخفیف به شهروندان ارائه می‌شود. توزیع محصولات پروتئینی و میوه‌جات در میادین میوه و تره‌بار نیز قطعا به تصمیم دولت بستگی دارد و چنانچه این اقلام در اختیار سازمان میادین میوه و تره‌بار قرار بگیرد آنها را توزیع خواهیم کرد.

یزدانی گفت: امسال در سه محدوده تهران اعم از مناطقه 15، 19 و 7 و به ترتیب در خاوران، بوستان ولایت و مصلی نمایشگاه بهاره توسط استانداری راه‌اندازی شد که این اتفاق خوب و مبارکی بود و محصولات به صورت متمرکز در این 3 محدوده عرضه شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به آمادگی سازمان آتش‌نشانی برای چهارشنبه آخر سال گفت: از بعد از ظهر روز سه‌شنبه 5 هزار نیروی آتش‌نشانی آماده خدمترسانی خواهند بود تا مشکلی برای شهروندان پیش نیاید علاوه بر اینکه تمهیداتی نیز برای روز طبیعت در نظر گرفته شده است.

وی سپس به افزایش میزان زباله و پسماند در 3 روز پایانی سال اشاره کرد و گفت: در این ایام حجم پسماند هزار تا 1500 تن افزایش یافته است و روزانه به حدود 11 هزار تن رسیده است.

یزدانی به آماده سازی فضای شهری در آستانه سال نو اشاره کرد و گفت: در همین زمینه معابر اصلی تزئین شده ضمن اینکه تمهیداتی نیز برای چیدن سفره هفت سین، لکه‌گیری آسفالت و همچنین گل‌کاری معابر و بوستان‌ها در نظر گرفته شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران به طرح کمربند سبز شمال شهر تهران اشاره کرد و گفت: یک هزار و 250  هکتار از این کمربند به بهره‌برداری رسیده است که شهردار تهران روز گذشته بازدیدی را از این جنگل‌کاری‌ها داشت. علاوه بر اینکه تا پایان سال 17 هکتار به بوستان‌های شهر تهران اضافه می‌شود و این فضاهای سبز جدید شامل بوستان پرواز در منطقه 9، کیانشهر در منطقه 15، رجایی در منطقه 19، زیتون در منطقه 20 و ... می‌شود.

وی همچنین از برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای اسکان موقت مسافران نوروزی خبر داد و گفت: در این بخش نیز 7 بوستان ورودی برای اسکان موقت در نظر گرفته شده است که خدماتی نیز به مسافران ارائه خواهد شد.امسال 9 نوروزگاه در سطح شهر تهران راه‌اندازی خواهد شد و برنامه‌های ویژه‌ای اعم از برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و ... ارائه خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه از 29 اسفند تا 5 فروردین هیچ کار عمرانی و ساختمانی در تهران انجام نخواهد شد گفت: در این زمینه بخشنامه‌های لازم به مناطق مختلف ارسال شده است.

وی همچنین در ارتباط با برنامه ویژه معاونت خدمات شهری در روز طبیعت گفت: در این روز 15 تا 20 غرفه میوه در پارک‌های بزرگ راه‌اندازی خواهد شد ضمن اینکه تمهیداتی برای سرویس‌های بهداشتی در پارک‌ها و بوستان‌ها پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه در ارتباط با مخازن زباله گفت: زمانی زباله‌های شهر در دو میلیون نقطه در تهران انداخته می‌شد اما بعد از تعبیه مخازن پسماند 63 هزار نقطه به این موضوع اختصاص داده شد و اگر قرار بر جمع‌آوری مخازن زباله باشد این کار باید به مرور انجام شود و مخازن زباله را باید به منازل مردم ببریم تا تفکیک از مبدا صورت بگیرد.

یزدانی در پایان در ارتباط با زباله‌سوز تهران نیز گفت: این زباله‌سوز در اختیار بخش خصوصی است و در روز 200 تن زباله را تبدیل به برق می‌کند.

"عکس‌های نوستالژیک" در کف خیابان‌های 22 منطقه تهران نقش می‌بنددعلیخانی: خط 5 متروی تهران زیان‌ده است؛ دولت و شهرداری کرج سهم خود را نمی‌پردازندپاسخ شهرداری تهران به 269 تذکر شورای شهرافتتاح خط 6 متروی تهران در نوروز 98اقدام جدید شهرداری تهران؛ پول بدهید، جای پارک رزرو کنید

انتهای پیام/

R1491/P/S2,20/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ترافیک تهران آتش‌نشانی تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترافیک تهران آتش نشانی تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران ترافیک تهران آتش نشانی تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۹۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد خودروی ارتباط سیار در آتش‌نشانی قم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: شبکه ارتباطی آتش‌نشانی قم به‌روز رسانی و خودروی ارتباط سیار در این سازمان راه‌اندازی شد.

علی زندیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اقدامات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم در سازمان آتش‌نشانی، بحث ارتباطات و بی‌سیم‌ها بودند که حدود ۲۸ سال فرماندهی سازمان آتش‌نشانی به همان شکل ساخته شده بود، بی‌سیم‌های ارتباطی از نوع آنالوگ بود که به نوعی چندین سال هست که از رده خارج شده بود.

وی افزود: با تلاش انجام شده در سال ۱۴۰۲ توانستیم با حمایت شهرداری و سایر دستگاه‌ها این بی‌سیم‌ها را تعویض کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: در زمینه ارتباطات خودروی ارتباط سیار را هم اختراع کردیم که در کشور بی‌نظیر است، هر زمانی که لازم باشد ما می‌توانیم این خودرو را به عنوان پوشش دهنده ارتباطات بی‌سیمی در شهر مستقر کنیم.

زندیه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین خودروهای آتش‌نشانی خودروهای شیمیایی است، افزود: در استان قم شهرک‌های صنعتی زیادی وجود دارد که تولید و واردات مواد شیمیایی در آنها صورت می‌گیرد، هنگام وقوع حریق یا آتش‌سوزی، واقعاً ورود به صحنه غیرممکن خواهد بود، زیرا دود آتش و حریق برای پوست و حتی تنفس انسان بسیار ضرر دارد و منجر به خفگی می‌شود، از این رو نیاز بود که چنین خودرویی خریداری و وارد ناوگان آتش‌نشانی قم شود.

وی با بیاناینکه در گذشته تنها شهر مشهد از این خودرو استفاده می‌کرد، افزود: در سازمان آتش‌نشانی قم هم این امکان فراهم شد که خودروی مخصوص حریق شیمیایی کامل‌تر از خودروی مشهد خریداری کنیم و طی یکی دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به موضوع جرثقیل‌های آتش‌نشانی گفت: در برخی از حوادث آتش‌نشانی وجود جرثقیل الزامی است و از طرفی تنها چهار دقیقه زمان برای رسیدن به محل حادثه داریم و نمی‌توان در این مدت این خودرو را از دیگر دستگاه‌ها قرض کرد.

زندیه با بیان اینکه در قم ۲۵ ایستگاه آتش‌نشانی فعال وجود دارد، عنوان کرد: ما برای نخستین‌بار جرثقیل ۱۰ تن را درخواست کردیم که مراحل تحویل آن در حال انجام هست و در ماه آینده به ناوگان آتش‌نشانی ملحق خواهد شد.

کد خبر 739897

دیگر خبرها

  • کاهش ۴۰ درصدی حوادث آتش‌سوزی در آستارا
  • آماده‌باش ۳۰ آتش‌نشان شهرکرد در ۱۲ نقطه شهر در لیالی قدر
  • تمهیدات ترافیکی شب‌های قدر در تهران/ ممنوعیت تردد کامیون‌ها و فعالیت‌های عمرانی در این شب‌ها
  • ممنوعیت تردد کامیون‌ها و فعالیت‌های عمرانی و حفاری در شب‌های قدر
  • ممنوعیت تردد کامیون‌ها، فعالیت‌های عمرانی و حفاری در شب‌های قدر
  • فوت مرد میانسال در تصادف پرشیا و تریلر در تهران + عکس
  • ایجاد خودروی ارتباط سیار در آتش‌نشانی قم
  • موافقت وزیر کشور با ارتقاء درجه شهرداری پارس آباد مغان
  • آماده‌باش آتش‌نشانان تهران در شب‌های قدر
  • بسیاری از نارضایتی‌ها از شهرداری به علت اجرای قوانین است