Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، آیت الله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با اشاره به نقش مهم سفرای جمهوری اسلامی در دیگر کشورها بیان کرد: سفرای وزارت خارجه باید بدانند که نه تنها سفیر ایران هستند بلکه سفیر مکتب و اسلام نیز هستند؛ باید پیام اسلام را به جهان برسانند و تفکر و سخن آنها را نیز بفهمند و به داخل منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: سفرای جمهوری اسلامی باید در سه بخش محلی، منطقه‌ای و بین المللی دستشان پر باشد؛ بخش محلی که منظور ارتباط با مسلمانان و کشورهای مسلمان است، بخش منطقه ای که منظور ارتباط با اهل کتاب، پیروان دیگر مذاهب و سایر موحدان جهان بوده و بخش بین المللی که مخاطب آن همه انسانها اعم از موحد و غیر موحد است که اسلام نیز روی این بخش تاکید بسیاری می کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: تمام تلاش و کوشش سفرای جمهوری اسلامی باید این باشد که این فرهنگ را جهانی کنند و به جهان بگویند که اسلام در همه زمینه ها از جمله حقوق بشر، حرف برای گفتن دارد.
آیت الله جوادی آملی ابراز کرد: در نتیجه سفرا باید بدانند که صرفا کارمند نیستند، سفیر ایران در هر کشوری که هست باید کاملا فرهنگ و جریان تفکر آن کشور به ویژه نوآوری‌های علمی و اندیشه‌ای آن کشور را درک کند و در جریان آنها قرار بگیرد، وگرنه اتلاف عمر کرده است.

وی ادامه داد: رسالت سفارت خانه‌های جمهوری اسلامی باید این باشد که زمینه تبادل علم و فرهنگ بین ایران و دیگر کشورها را فراهم آورند و سفیر قرآن و عترت و سفیر علم و فهم باشند.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: آنها باید در تمام همایش‌های علمی و فرهنگی کشوری که هستند حضور داشته باشند و راهنمای جوانان ایرانی خارج از کشور باشند که به وطن برگردند و در خدمت کشور خود باشند، این رسالت سفارت خانه‌های جمهوری اسلامی است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشتند: در مذاکرات خود با دیگر کشورها بدانید که دست شما پر است و یک سر و گردن از آنها بالاتر هستید. شرف، عزت، عظمت، آبرو و مردانگی مال ماست و شما باید این عظمت کشور و مردم ایران را به جهان برسانید.

وی تصریح کرد: جهان باید این را بفهمد که این ملت، ملتی است که همواره پای امضا و تعهد خود ایستاده است که نمونه آن پایبندی ایران به قطعنامه 598 است و شما نیز با این پشتوانه با دنیا حرف بزنید، ما با وجود این سرمایه ها، هیچ نگرانی نداریم.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کردند: ما این پایبندی به امضا و تعهد را از قرآن کریم آموختیم که فرمود پای تعهد و امضای خود بایستید. حقیقتا این مکتب باید جهانی شود، مکتبی که از یک سو به ما می آموزد با جهان ارتباط داشته باشید اما همواره هوشیاری خود را حفظ کنید و از سوی دیگر تاکید می کند که پای متجاوز را قطع کنید و هرگز دست به سوی بیگانه دراز نکنید.

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۹۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر مهربانی

جمعیت هلال احمریک سازمان غیردولتی ایرانی و عضوی از نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر است و در داخل کشور ایران و در برخی موارد در دیگر مناطق جهان به فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه فعالیت دارد و سفیر مهربانی از ایران در دنیا میباشد.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073258 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تبادل ظرفیت‌های متقابل زمینه تأمین منافع و افزایش قدرت ایران و پاکستان است
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • سفیر مهربانی
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • اعلام آمادگی رایزن فرهنگی ایران در مالزی برای همکاری در پروژه هنر مساجد جهان