Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان شرقی، با تحسین توسعه پژوهش‌سراهای دانش آموزی، گفت: در برخی از کشورهای دنیا، آموزش‌، پژوهش محور است و دانش آموزان باید روحیه تطبق و قضاوت منطقی داشته باشند. ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای آموزش استان، با انتقاد از وضعیت نامناسب برخی از مدارس غیرانتفاعی استان، اظهار داشت: بعضا مشاهده می‌شود که خانه مسکونی را به مدارس غیر انتفاعی و حتی بعضا به دانشگاه تبدیل کرده‌اند که این موضوع قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مدارس در حال حاضر چندان مورد نیاز نظام آموزشی نیستند و باید با تجمیع مدارس غیرانتفاعی غیر استاندارد، مدارسی مطابق با استانداردهای موجود ساخته شود.

استاندار آذربایجان شرقی، با تحسین توسعه پژوهش‌سراهای دانش آموزی، ابراز داشت: در برخی از کشورهای دنیا، آموزش‌، پژوهش محور است و دانش آموزان باید روحیه تطبق و قضاوت منطقی داشته باشند.

"گردش مالی موسسات کنکور 2 برابر بودجه آموزش و پرورش است"طرح حفظ جزء سی قرآن کریم در مدارس آموزش و پرورش اجرایی می‌شودافزایش سرعت توسعه استان یزد در گروه توجه به پژوهش و آموزش و پرورش است

وی پرداخت مدارس به بحث‌هایی مانند فناوری نانو را اقدامی ارزنده دانست و اذعان داشت: هر چند این اقدامات با تاخیر زمانی صورت می‌گیرد ولی  بسیار ارزشمند است.

پورمحمدی با اشاره به این که امروزه در بازار کار به کارگر ماهر نیاز احساس می‌شود، گفت: اکنون "چه می‌دانی؟" چندان مورد نیاز جامعه نیست بلکه "چه می‌توانی؟" باید مورد توجه مدارس قرار بگیرد.

وی به مفهوم کتب درسی در نظام‌های آموزشی جدید پرداخت و ابراز داشت: در نظام‌های آموزشی جدید، دانش آموزان علاوه بر کتب درسی، با استفاده از انیمیشن‌ها، نرم افزارهای مختلف و... مباحث درسی را می‌آموزند.

استاندار آذربایجان شرقی، با تاکید بر تعامل دانشگاه‌ها و مراکز علمی با مدارس تصریح کرد: برخی از لوازم آزمایشگاهی که در مدارس می‌تواند مفید باشد، به دلیل مشکلات مالی خریداری نمی‌شود، در دانشگاه‌ها و مراکز علمی به علت عمر زیاد کنار گذاشته شده است که می‌تواند مورد استفاده بهینه قرار گیرد.

وی ادامه داد: درب‌های دانشگاه باید بر روی همه باز باشد، مخصوصا بازدید دانش آموزان از دانشگاه در جهت دهی آنها می‌تواند موثر باشد.

پورمحمدی با تاکید بر تحقق سند بنیادین تحول آموزش و پرورش، گفت: هر چند برخی از مفاد این سند بسیار ایده آل است، ولی ایده آل بودن این سند همت بلند مسئولین ذی ربط را می‌طلبد.

انتهای پیام/ن

R7887/P/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۰۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • ۵ مصدوم در پی برخورد ۲ پیکان در محور میانه خلخال
  • ۵ مصدوم در پی برخورد دو پیکان در محور میانه خلخال
  • ۵ مصدوم درپی برخورد شاخ به شاخ دو پیکان در محور میانه خلخال
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟