Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@21:18:17 GMT

40 گونه پرنده آبزی در شیروان مشاهده شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۰۰۹۵

40 گونه پرنده آبزی در شیروان مشاهده شدند

بهروز جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گونه پرنده ها شامل انواع حواصیل، انواع به انواع اردک، خوتکا، لک لک سیاه، بوتیمار، خروس کولی، آبچلیک، پاشلک، باکلان و غیره است که در سطح آبگیرها، تالاب ها و رودخانه ها و سد بارزو و گلیل شیروان زمستان را سپری می کنند.
وی گفت: این پرندگان با توجه به فصل سرما به این شهرستان مهاجرت و اواخر اسفندماه به نواحی سیبری باز می گردند که پیک مسافرت آنان در دی و بهمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جعفری بدون اشاره به تعداد پرندگان مهاجر این شهرستان در سال جاری افزود: سردی هوا یکی از دلایل مهاجرت پرندگان است که به سمت نواحی گرم تر مهاجرت می کنند و سال هایی که دمای هوا پایین می آید تعداد مهاجرت پرندگان بیشتر است.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: شیوع آنفلونزای فوق حاد پرندگان و شکار غیرمجاز از جمله خطراتی است که پرندگان را تهدید می کند.
در خراسان شمالی 150 گونه پرنده از 532 گونه موجود در کشور را دارد که
بالابان و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت(IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.
7186/ 6042
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 پرنده خراسان شمالی زمستان طبیعت محیط زیست 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۰۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان، با اعلام خبرثبت تصاویری بزرگترین گونه گوزن جنگل‌های هیرکانی افزود: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود پس از هفته‌ها تلاش شبانه روزی موفق به ثبت تصاویر زیبا از ۴ راس گوزن قرمز (مرال) درارتفاعات جنگلی این شهرستان شدند.
 حمزه عشوری افزود: پایش دوره‌ای و منظم زیستگاه‌ها و همکاری جوامع محلی از مهم‌ترین عوامل افزایش جمعیت این گونه با ارزش در استان است. 
وی تصریح کرد: مرال یا گوزن قرمز یکی از نماد‌های تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی، و از گونه‌های حمایت شده و شکار ممنوع زیستگاه‌های گیلان است. 
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه مرال به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند گفت: امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه‌ی بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است و محیط بانان با حضور و تلاش شبانه روزی در جنگل‌ها زیستگاه‌ها را برای حیات وحش امن می‌کنند.
حمزه عشوری افزود: زمان جفت‌گیری مرال‌ها از نیمه دوم شهریور تا نیمه دوم مهرماه انجام می‌شود و چنانچه شرایط برای زادآوری مرال‌ها مناسب نباشد، سبب کاهش زادآوری و به‌هم ریختگی جمعیت مرال‌ها می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • انواع مرغ ماهی خوار در ایران + بررسی خصوصیات آن ها