Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@15:00:43 GMT

۷۵۰ کلاس درس در اردبیل میزبان مسافران فرهنگی است

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۰۳۵۵

۷۵۰ کلاس درس در اردبیل میزبان مسافران فرهنگی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۷۵۰ کلاس درس با ۹۲ مدرسه در استان اردبیل آماده میزبانی از مسافران فرهنگی و خدمات‌رسانی به آنان است. ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، احمد ناصری بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در اردبیل با اشاره به آماده‌سازی مدارس اردبیل برای میزبانی از مسافران فرهنگی اظهار داشت: در حال حاضر 750 کلاس درس با 92 مدرسه در استان اردبیل آماده میزبانی از مسافران فرهنگی و خدمات‌رسانی به آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت تدوین برنامه‌های لازم برای میزبانی از فرهنگیان استان بیان کرد: آموزش و پرورش تمهیدات لازم را در این زمینه انجام داده تا در آستانه تعطیلات نوروزی برنامه‌ریزی‌های مناسبی در این زمینه پایه‌ریزی شده تا با استقبال از مسافران فرهنگی بتواند خدمات‌رسانی مناسبی به فرهنگیان ارائه شود.

مسافران نوروزی در 5000 کلاس درس مدارس قم اسکان پیدا می‌کنند340 مدرسه در گیلان برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شدبیش از 5000 کلاس درس در استان کرمان آماده اسکان مسافران نوروزی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: از ظرفیت‌های لازم برای پذیرایی از 4 هزار مسافر فرهنگی از سراسر کشور در مدارس استان فراهم شده است و طبق پیش‌بینی‌های انجام یافته انتظار می‌رود هیچ مشکلی از بابت اتاق وجود نداشته باشد که  در این زمینه بسترهای مناسبی فراهم شده است.

ناصری تصریح کرد: استان اردبیل نیز با تمام توان خود در نظر دارد از تمام ظرفیت‌های موجود در استان استفاده کند تا خاطرات خوشی را برای میهمانان نوروزی که از استان اردبیل دیدن می‌کنند، رقم بزند و امسال از 28 اسفندماه آماده پذیرش میهمانان نوروزی هستیم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت سالن‌های ورزشی و نمازخانه مدارس نیز بیان کرد: در صورت لزوم و تکمیل شدن ظرفیت از این مکان‌ها نیز به منظور اسکان فرهنگیان استفاده خواهد شد تا مشکلی در این زمینه باقی نماند و خدمات‌رسانی مناسب به مسافران ارائه شود.

انتهای پیام/ن

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۰۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل

ایسنا/اردبیل با حضور مسئولان استان و شهرستان نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل برگزار شد.

نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی اردبیل امروز، ۵ اردیبهشت با حضور سیدمحمد اعتماد اعجازی فرماندار اردبیل، رضوان باقلاچی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، امیر رجبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اصغر تقی‌زاده شکیبا مدیر دایره المعارف استان و جمعی از اساتید و فعالان حوزه معماری با سخنرانی مجتبی رضازاده اردبیلی در سالن شهدای هنرمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

جشن و سرور در اردبیل قدیم جایگاهی داشت

مجتبی رضازاده ضمن بیان خاطرات و تجارب خود از طراحی هویت شهر اردبیل اظهار کرد: جشن و سرور در اردبیل قدیم جایگاهی داشت و در کنار آن، برای آیین‌های عزاداری ماه محرم نیز مسیرهای شمع نشانی در ۶ محله شهر اردبیل معین کرده بودند.

وی افزود: بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و جمعه مسجد اردبیل را از مکان‌های ارزشمند از حیث هویت تاریخی و معماری کهن شهر اردبیل اعلام کرد و گفت: معماری مجموعه جهانی شیخ صفی مطابق با مراتب و مراحل عرفانی طراحی شده و سردر عالی قاپو یکی از این نمادهای مهم بوده است.

باید روی علت عقب ماندگی تاریخی شهرستان و استان اردبیل مطالعات انجام شود

محمد اعتماد اعجازی، فرماندار اردبیل هم در این نشست گفت: بعد از گذشت سه دهه از استان شدن و بعد از سپری شدن حدود یک قرن از شهرستان شدن اردبیل، متأسفانه مرکز این استان از نظر شاخص‌های توسعه رتبه‌های خوبی ندارد و باید روی علت عقب ماندگی تاریخی این شهرستان و استان مطالعاتی صورت گیرد.

آئین نقاره‌زنی در اردبیل احیاء می‌شود

رضوان باقلاچی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل هم بر تشکیل اتاق فکر با مشارکت فعالان معماری برای آبادانی اردبیل تاکید کرد و گفت: در راستای احیای سنت نقاره زنی مذهبی در اردبیل، گروهی از افراد مستعد را برای دریافت آموزش‌های لازم به مشهد فرستاده‌ایم.

دکتر رضازاده عمر خود را صرف اعتلای فرهنگ اردبیل کرده است

امیر رجبی نیز در این نشست گفت: ابن بزاز اردبیلی نخستین اردبیل پژوه بوده که درباره شرح احوال شیخ صفی الدین اردبیلی کتاب تألیف کرده و در دوره معاصر نیز استاد باباصفری در عرصه اردبیل‌شناسی تحقیق و مطالعات فراوان کرده است و دکتر رضازاده نیز عمر خود را صرف تاریخ و اعتلای فرهنگ و هویت اردبیل کرده است.

اصغر تقی زاده شکیبا هم ابراز امیدواری کرد این نشست، نقطه عطف و سرآغازی برای جنبش اردبیل پژوهی و احیای معماری و تاریخ و فرهنگ این خطه باشد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • محدودیت وزن وسایل در پرواز
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است