Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

هیئت وزیران در جلسه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ مقرر کرد تا بهای آب شرب و برق از ابتدای اردیبهشت سال ۱۳۹۸ سالانه به میزان هفت درصد افزایش یابد.

همچنین با هدف مدیریت مصرف و بازدارندگی مصارف غیرضرور، از ابتدای خرداد ماه، سالانه ۱۶ درصد به خالص صورتحساب آب و برق مصارف خانگی (بدون احتساب آبونمان، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض) مشترکین بالای الگوی مصرف افزوده می­‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاضلاب بها، مشمول افزایش موضوع این بند نخواهد بود.

خانوارهایی که مصرف آب یا برق ماهانه آنها پایین‌­تر از الگوی مصرف بوده و در بازه زمانی اول خرداد تا پایان شهریور، در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، مصرف خود را کاهش دهند، مشمول تخفیف به میزان مصرف کاهش ­یافته با نرخ اولین پله مصرف خواهند شد.

 به گزارش فارس شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) موظف است طی یک برنامه زمانی، با اولویت مشترکین پرمصرف، لوازم اندازه‌گیری کلیه مشترکینی که به طور متوسط مصرف برق ماهانه آنها بالاتر از الگوی مصرف است، با لوازم اندازه‌­گیری دارای قابلیت تفکیک مصرف برای ساعات کم ­باری، میان­ باری و اوج ­بار تعویض نماید.

 منابع درآمدی حاصل از افزایش صورتحساب مشترکین پرمصرف آب و برق حسب مورد صرفاً برای تعویض لوازم اندازه­‌گیری و مدیریت مصرف، کاهش هدررفت و اصلاح و بهینه­‌سازی شبکه­‌های توزیع و خرید آب و برق از بخش خصوصی خواهد شد.

تصویر این مصوبه دولت در ادامه آمده است:

بسیاری از کارشناسان و مراکز پژوهشی بر ضرورت افزایش موثر قیمت آب و برق پرمصرف ها در راستای مدیریت مصرف آنها و جلوگیری از تکرار بحران برق در تابستان ۹۸ تاکید کرده بودند و این اقدام را گام بزرگی در راستای تحقق عدالت در زمینه توزیع یارانه های انرژی در کشور می دانستند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۰۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماران در سفرهای نوروزی به اندازه کافی دارو همراهشان داشته باشند

ایسنا/همدان یک متخصص بیماری‌های داخلی از مسافران نوروزی خواست در مسافرت‌ها مواظب افراد سالخورده و کودکان باشند و گفت: بیمارانی که مجبور به مصرف روزانه داروهای خاص هستند، حتما طی سفر به اندازه کافی داروی مورد نیاز خود را همراه داشته باشند.

دکتر طوس کیانی در گفت‌وگو با ایسنا، به بیماران دیابتی، بیماران مبتلا به فشارخون، بیماران رماتیسمی و بیماری‌های غدد اشاره و تأکید کرد: این بیماران حتما به اندازه مدت زمان سفر خود دارو داشته باشند.

وی با تأکید بر ضرورت تنظیم فاصله تزریق انسولین و خوردن غذا و مصرف دارو برای بیماران دیابتی مطرح کرد: بیماران دیابتی که انسولین مصرف می‌کنند، حتما قبل از سفر به پزشک مراجعه و انسولین‌های قلمی مورد نیاز را تهیه کنند.

کیانی خاطرنشان کرد: این بیماران بهتر است دستگاه سنجش قندخون نیز به همراه داشته باشند تا اگر نیاز شد میزان قندخون خود را در طول سفر چک کنند.

وی در مورد تهیه غذا در طول سفر نیز به مسافران توصیه کرد که برای تهیه غذا در طول سفر یا خودشان غذا تهیه کنند یا اگر مجبور شدند از غذای رستوران استفاده کنند، به رستوران‌ها و مراکز تهیه غذای معتبر و دارای پروانه بهداشتی مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح جهش تولید در دیم‌زارها باید الگوی همه طرح‌های تولیدی باشد
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • افزایش ۴.۶ درصدی مصرف روزانه بنزین نسبت به سال قبل
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین در فارس
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین درفارس
  • افزایش ۴.۶ درصدی میانگین مصرف روزانه بنزین نسبت به مدت مشابه پارسال
  • افزایش ۹ درصدی مصرف بنزین در خراسان شمالی
  • اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب شهرستان میبد + عکس
  • افزایش ۴ درصدی میانگین مصرف روزانه بنزین از ابتدای ۱۴۰۳
  • بیماران در سفرهای نوروزی به اندازه کافی دارو همراهشان داشته باشند