Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@09:14:22 GMT

جشن افتخار بیست‌وپنجم در یزد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۰۴۷۰

جشن افتخار بیست‌وپنجم در یزد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد امروز در مراسم جشن افتخار بیست‌وپنجم اظهار داشت: بیست و پنجمین سال متوالی صدرنشینی دانش آموزان یزد در کسب کرسی‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به نسبت تعداد شرکت‌کنندگان در کنکور، برای همه فرهنگیان استان یزد مایه مباهات است.

وی از همه افرادی که در تحقق این مهم نقش‌آفرینی کردند، قدردانی کرد و افزود: در کسب بیست و پنج سال صدرنشینی عوامل بسیاری نقش دارند که در مرحله نخست، دانش آموزان سختکوش و توانمند یزدی قرار دارند که به فرموده رهبر معظم انقلاب استعداد نخبه شدن را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانافر عنوان کرد: دبیران متعهد و متخصص که برای تعلیم و تربیت این دانش آموزان ایثارگرانه تلاش می‌کنند، خانواده‌های همیشه همراه و مطالبه گر که پیگیر وضعیت درسی فرزندان خود بودند، نقش مؤثری در موفقیت‌های دانش آموزان دارند.

وی از خیران نیکوکار استان یزد نیز به عنوان یکی دیگر از عوامل این صدرنشینی یاد کرد و ادامه داد: استان یزد در زمینه مشارکت‌های خیران نیز رتبه نخست را دارد و اگر این تلاش و نیکوکاری نبود، بسیاری از موفقیت‌های آموزش و پرورش حاصل نمی‌شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در کنکور سراسری امسال، ۱۴۶ رتبه زیر هزار، ۱۸ رتبه زیر ۱۰۰ و یک رتبه تک رقمی داشتیم که از آنها تجلیل خواهد شد.

دانافر خاطرنشان کرد: یزد با ۵۰ درصد قبولی در صدر قرار گرفت و استان سمنان با ۴۱.۶ درصد قبولی شرکت کنندگان در رتبه بعدی قرار گرفت که فاصله یزد با استان دوم، قابل توجه است اما استان سوم، یعنی مازندران با استان سوم کمی بیشتر از سه درصد فاصله دارد.

در گروه علوم ریاضی با ۸۵.۶ درصد در صدر هستیم و فاصله زیادی با استان‌های دوم و سوم داریم ضمن اینکه درصد قبولی استان یزد در رشته ریاضی در مقایسه ۹۶ و ۹۷ حدود دو درصد افزایش داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در رشته تجربی نیز با ۴۶.۹ درصد در صدر قرار داریم و فاصله ما با استان‌های دوم و سوم بسیار است که در این رشته نیز امسال در مقایسه با سال گذشته، با افزایش ۳.۳ درصدی میزان قبولی مواجه بوده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد یادآور شد: در رشته ادبیات و علوم انسانی نیز ۷۷.۶ درصد از داوطلبان یزد پذیرفته شده‌اند که میزان پذیرش در این رشته در استان با کاهش ۱.۷ درصدی مواجه بوده‌ایم.

وی افزود: استان یزد رتبه اول در کسب رتبه‌های برتر در جشنواره جوان خوارزمی را نیز داشته و در مجموع ۱۱ درصد طرح‌های ارسال شده به جشنواره مربوط به استان یزد بوده و پنج طرح نیز حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

دانافر، کسب مدال‌های رنگارنگ در المپیادهای ملی و بین‌المللی در رشته‌های مختلف را نیز از دیگر موفقیت‌های دانش‌آموزان استان یزد برشمرد.

کد خبر 4571664

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۰۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال چشمگیر از محصولات دانش‌بنیان ایرانی در مالزی

با حمایت سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی، غرفه شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا در مالزی برپا شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم پزشکی و دارویی مالزی، 10 شرکت ایرانی تازه‌ترین تولیدات خود را در حوزه لوازم پزشکی و دارویی عرضه کرده بودند که مورد توجه بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان از کشور‌های مختلف قرار گرفت.

در این راستا، شرکت‌هایی از تایلند، هنگ‌کنگ و میانمار از داروها و مکمل‌های دارویی تولید ایران استقبال کردند. همچنین انواع لوازم جراحی اورتوپدی، ویلچر‌های فوق سبک با طراحی زیبا و متناسب با حجم و وزن بیمار و دستاورد‌های حوزه فناوری زیستی مورد توجه خریداران عمده این بازار قرار گرفت.

به گفته مدیر اجرایی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم پزشکی و دارویی مالزی، ایران، فرانسه و لتونی با ارائه صد‌ها دستاورد ویژه در حوزه داروسازی، تجهیزات و لوازم پزشکی برای نخستین بار به عنوان میهمانان ویژه در این نمایشگاه بزرگ شرکت کردند.

حمایت از راه‌اندازی خط تولید دانش‌بنیان‌های ایرانی در کنیا

کاون تصریح کرد: محصولات ویژه شرکت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش دارو، لوازم جراحی اورتوپدی و توانبخشی مثال‌زدنی است و به نظر من به زودی جایگاه خوبی را در بازار‌های مالزی و منطقه جنوب شرق آسیا پیدا خواهد کرد.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی و دارویی تا 31 فروردین ماه با حضور بیش از 100 شرکت فعال از 15 کشور دنیا برگزار شد.

این نمایشگاه سالانه فرصتی برای تبادل دانش و تجربه و ارائه فناوری‌های نوین حوزه پزشکی میان 10 کشور عضو اتحادیه "آسه آن" است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود
  • رتبه نخست شهرستان کبودراهنگ در فرزندآوری استان همدان
  • ما نخبه نیستیم، عدالت آموزشی در اغماست! / سهم ثروت برای قبولی در رشته‌های پرطرفدار چقدر است؟ +فیلم
  • گزارش زنده: ملوان 0 - سپاهان 0
  • سقوط دانشگاه‌های چهار کشور بزرگ جهان در رتبه‌بندی QS
  • استقبال چشمگیر از محصولات دانش‌بنیان ایرانی در مالزی
  • رتبه دانشگاه صنعتی شریف در جدیدترین رتبه‌بندی موضوعی کیو اس
  • رقابت ۳۵۰ دانش‌آموز و کارمند در مرحله شفاهی مسابقات طرح قدس