Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز-ایرنا- دبیر هیات امنای آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) گفت: مسیر های دسترسی به حرم مطهر احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) در شان سومین حرم اهل بیت نیست و وجود گره های ترافیکی در این مسیر موجب شده تا زائران و مجاوزان به راحتی به این مکان مقدس دسترسی نداشته باشند.

به گزارش ایرنا سید احمدرضا دستغیب، عصر دوشنبه در آیین افتتاح وضو خانه و سقا خانه صحن حضرت معصومه (س) حرم مطهر شاهچراغ (ع) با اشاره به کمبود راه های دسترسی به این امامزاده جلیل القدر و ترافیک موجود در اطراف آن، اظهار داشت: دستگاه های مختلفی از جمله راه و شهرسازی و شهرداری شیراز باید برای روان سازی مسیرهای دسترسی به این حرم مطهر برنامه ریزی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ضروری است دستگاه های ذی ربط برای حل این مشکل اقدام کنند زیرا این معضل می تواند در حوزه جذب گردشگر نیز خلل ایجاد کند.

** نوید راه اندازی زائرسرای حرم شاهچراغ (ع) در سال 98
دبیر هیات امنای آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: سال 98 افزون بر اینکه گزارش عملکرد پنج ساله این آستان مقدس منتشر خواهد شد، زائرسرای این حرم مطهر نیز آغاز به کار خواهد کرد.
دستغیب افزود: ظرف پنج سال گذشته، اجرای طرح های مختلف در این آستان مقدس منجر به توسعه آن شده لیکن آنگونه که باید در این زمینه اطلاع رسانی نشده اما با این وجود، تغییرات اعمال شده برای هر زائری که به این حرم مطهر مشرف می شود، محسوس است.
وی ادامه داد: فعالیت های خوبی که در قالب طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) انجام شده کافی نیست و باید این تلاش ها و فعالیت ها تداوم بیشتری داشته باشد تا کیفیت خدمات رسانی به زائران این امامزاده مقدس افزایش یابد.
دبیر هیات امنای آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با اشاره به اینکه برنامه ریزی 20 ساله برای توسعه این حرم مطهر ترسیم شده است، گفت: در سال های گذشته کارهای زیربنایی بسیاری در این مکان مقدس انجام شده و برای 20 سال آینده هم فعالیت های اساسی بیشتری انجام خواهد شد.
به گفته دستغیب، از جمله برنامه هایی که با رویکرد بلند مدت برای این مکان مقدس پیش بینی شده، راه اندازی زائر سراهای ارزان قیمت است.
وی بیان کرد: افزایش کیفیت خدمت رسانی در کنار ایجاد احساس امنیت، 2 رکن اساسی خدمات رسانی به زائرانی است که به این آستان مقدس مشرف می شوند.
دستغیب در بخش دیگری از سخنان خود در مورد راه اندازی سقاخانه و وضوخانه جدید در حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: با توجه به مسافت ورودی باب الرضا (ع) تا وضوخانه و سقاخانه صحن اصلی این مکان مقدس و دشواری طی کردن مسیر برای زائران به ویژه سالخوردگان، این پروژه در ابتدای ورودی صحن حضرت فاطمه معصومه (س) افتتاح شد.
حضرت سید امیر احمد(ع) ملقب به شاهچراغ و سیدالسادات الاعاظم، فرزند بزرگوار امام موسی کاظم(ع) و برادر بزرگ امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است.
ع.پ /6118

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آستان مقدس احمدي مسير دسترسي رفع موانع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۰۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسلمان آمریکایی مجموعه نفیس تمبر خود را به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کرد

محمدحسین یزدی نژاد مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی گفت: تمبر‌ها مربوط به بیش از ۱۰۰ کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی جهان از جمله آلبانی، اسپانیا، عجمان و فجیره از شیخ نشین‌های امارات، جزیره آنتیگوا، باربادوس، برمودا، جزایر کیپ ورد، جزایر کایمان، جمهوری آفریقای مرکزی، جزایر کومور، گرانادا، مجارستان، لیختن اشتاین، مالاگاسی و جزیره موریسسنت لوسیا است.

وی با بیان این که قدیمی‌ترین تمبر این مجموعه متعلق به سال ۱۸۷۰ است افزود: عناوین برخی از تمبر‌های این مجموعه نمایشگاه پان آمریکا ۱۹۰۱، سیصدمین سال ورود پدران روحانی به آمریکا ۱۹۲۰، دویستمین سال تولد جرج واشنگتن ۱۹۳۲، یکصد و پنجاهمین سال اعلامیه صلح بعد از جنگ استقلال، یکصد و پنجاهمین سال قانون اساسی آمریکا ۱۹۳۷، و هشتادمین سال پست سریع السیر پونی ۱۹۴۰ است.

وی اظهار کرد: کارت پستال، پاکت نامه، پاکت مهر روز، نامه، اسکناس، آلبومی از سکه‌های طلا، مس، نیکل از حکام محلی هند و شاهان حیدرآباد دکن از حدود ۴۰۰ سال پیش تا ۱۹۴۸ میلادی از دیگر نفایس فرهنگی است که از سوی این مسلمان مقیم امریکا به موزه رضوی اهدا شد.

موزه‌های حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) شامل سه موزه قرآن و نفایس، فرش و موزه مرکزی و ۱۶ گنجینه مختلف است که حدود هشت هزار قلم اشیای موزه‌ای در آنها نگهداری می‌شود.

موزه مرکزی آستان قدس رضوی با گنجینه‌های تاریخ حرم مطهر رضوی، تمبر، سکه و اسکناس، ساعت، نجوم، ظروف، اسلحه، هنر‌های تجسمی و آبزیان در صحن کوثر حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ضریح مطهر حضرت هلال بن علی (ع) غبار روبی و عطرافشانی شد
  • دسترسی ۱۰۰ روستای نیکشهر مسدود است؛ سیلاب جان ۲ نفر را گرفت
  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • ریل‌گذاری نظام بانکی چگونه باشد؟
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • مسلمان آمریکایی مجموعه نفیس تمبر خود را به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کرد
  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • اینفوگرافیک | تکمیل تونل خوانسار و راه های دسترسی به آن
  • تشییع پیکر مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس در شهرکرد