Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمد صادق رضویان دوشنبه درگفت وگو با ایرنا با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان میامی که درمسیر عبور میلیون ها زائر ومسافر قرار دارد ؛ افزود: در این شهرستان هر ساله خدمات مختلف ازجمله برپایی ایستگاه های پذیرایی ،بازارچه‌های صنایع دستی به زائران ومسافران نوروزی ارائه می شود .
وی بااشاره به ایجاد چهار بازارچه صنایع دستی درسطح شهرستان گفت : این بازارچه ها در ورودی روستای کلاته اسد ، ابراهیم آباد ، عباس آباد و ورودی شهرمیامی با مشارکت بخشداری مرکزی برپا شده تامسافران نوروزی علاوه بر استفاده از برنامه های شاد، بتوانند برخی هدایای نوروزی خود را تهیه نمایند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: جشن نورزگاهی میامی ، میاندشت ، آئین استقبال از بهار ، جشنواره گردشگری بازی های بومی محلی فرومد ، جشنواره غذاهای محلی نام نیک از جمله برنامه های این شهرستان می باشد .
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میامی تصریح کرد: معرفی ظرفیت ها، ارزش‌ها، پیشینه ،آداب ورسوم روستاها دراین جشنواره ها از اهداف این اداره می باشد .
رضویان خاطرنشان کرد : اجرای ایستگاه‌های موقت مسافر پذیر با ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی در محل‌های تاریخی محور میامی -کاهک بویژه در ورودی شهر میامی وکاروانسرای میاندشت نیز برگزار می‌شود.
وی افزود: برپایی ایستگاه های سلامت، غرفه‌های فروش محصولات غذایی، اجرای موسیقی سنتی از دیگر برنامه‌هاست.
به گزارش ایرنا، طبیعت وجنگل های زیبای دشت شاد ، نام نیک ، حسین آبادکالپوش ، دشت وسیع دانیال ، منطقه تفریحی میامی ، سرحدات ، روستاهای هدف گردشگری عباس آباد، فرومد ، ابراهیم آباد و اماکن تاریخی دیگر مکان های خوبی برای دیدن گردشگران می باشد.
شهرستان میامی در مسیر تهران به مشهد قرار گرفته و با جمعیتی بیش از 40هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد .
استان سمنان دارای 94 مرکز اقامتی شامل 12 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمانپذیر ، 43 اقامتگاه بوم گردی، 26خانه مسافر، یک متل و پنج مجتمع اقامتی، محوطه و مجموعه گردشگری است، این واحدها در مجموع دارای یک هزار و 309 تخت برای اقامت گردشگران داشته و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان بیش از 2 هزارتن در شبانه روز است.
بیشترین مراکز مورد بازدید گردشگران در نوروز گذشته استان سمنان؛ مجموعه چشمه علی، مسجد تاریخانه در دامغان، جنگل ابر، مجموعه بسطام و آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی در شاهرود، کاروانسرای میاندشت و منطقه کالپوش در شهرستان میامی بود.
7357/6167
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 جنگل شاخص صنایع دستی و گردشگری گردشگری مسافران نوروزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ عنوان برنامه همزمان با هفته محیط زیست در مرکزی اجرا می شود

گزارش خبرنگار مهر، یوسف یوسفی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری مشترک با مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی که با موضوع فراخوان جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت برگزار شد، اظهار کرد: در هفته محیط زیست ۲۰ عنوان برنامه با هدف تبیین فرهنگ تفکیک از مبدا با محوریت شعار هفته محیط زیست امسال «با مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» برگزار می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، ضمن تقدیر از فعالان پسماند گفت: برگزاری کارگروه مدیریت پسماند یکی از برنامه‌های هفته محیط زیست است که در این خصوص ۲ پروژه نیز افتتاح خواهد شد.

یوسفی بر ضرورت ترویج حفاظت از محیط زیست در غالب برنامه‌های فرهنگی گفت: اجرای برنامه در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی و برنامه ترویجی، پاکسازی محورها تحت عنوان پویش «مسیر سبز، ایران پاک» با هدف جمع آوری پلاستیک‌ها از محیط زیست از دیگر برنامه‌های این اداره در راستای حفاظت از محیط زیست عنوان کرد.

وی استفاده از ظرفیت خانه‌های محیط زیست و اجرای ۶۸ برنامه در حوزه زیست محیطی از دیگر برنامه‌های هفته زیست در سال جاری برشمرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: نشست خبری با خبرنگاران، بازدید علمی دانش آموزان در راستای کاهش مصرف پلاستیک، نه به مصرف کیسه‌های پلاستیکی، برگزاری جشنواره در راستای حفاظت محیط زیست با عنوان نامه‌ای به طبیعت از دیگر برنامه‌های اداره محیط زیست در راستای فرهنگ سازی و حفاظت از محیط زیست خواهد بود.

ارسال ۱۴۰۹ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی نیز گفت: جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت در رده سنی ۷ تا ۱۷ سال در ۴ گروه سنی با همکاری کانون پرورش فرکی کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

احسان منصوری افزود: متقاضیان می‌توانند تا ۳۱ فروردین آثار خود را در قالب نامه از طرف طبیعت خطاب به انسان در سایت بارگذاری یا از طریق پست و شماره تماس دبیرخانه واحد ادبی ارسال کنند.

وی گفت: تاکنون حدود ۱۴۰۹ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

کد خبر 6079726

دیگر خبرها

  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان
  • پوشش فیبرنوری کشور به هفت میلیون خانوار رسید
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • وزیر ارتباطات به استان سمنان سفر می‌کند
  • پنج طرح مصوب دور اول سفر رییس‌جمهور در میامی اجرا شد
  • تامین آب آشامیدنی مهمترین خواسته مردم میامی است
  • برنامه های جشنواره «رود و ریل» در لرستان اعلام شد
  • ۲۰ عنوان برنامه همزمان با هفته محیط زیست در مرکزی اجرا می شود
  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان برگزار می‌شود