Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:01:04 GMT

تحریم ها موجب تقویت توان بخش خصوصی در تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۰۷۶۰

تحریم ها موجب تقویت توان بخش خصوصی در تولید شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه در مراسمی با حضور ایرج موفق مشاور و مسئول هماهنگی امور استان‌های وزارت صمت، داوود محمدی و سیده حمیده زرآبادی، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری، یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیران دستگاه‌های اجرایی، جمعی از صنعتگران و تولیدکنندگان ضمن تقدیر از خدمات ۵ ساله علی پرزحمت رئیس سابق، سعید نبیل به عنوان رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی بخشنده در این مراسم اظهار داشت: امروز در شرایطی هستیم که نقش یکایک ما در بخش دولتی و خصوصی تعیین کننده است و باید در کنار یکدیگر بتوانیم فشارهای ناعادلانه به اقتصاد کشور را که بی سابقه است کاهش دهیم.

وی افزود: متأسفانه شاهدیم حتی کشورهایی که به ظاهر همراه ما بودند دارند سو استفاده می‌کنند و باید بپذیریم در واقع در جهان تنها هستیم اما با اتکا به توان داخلی و همت بخش خصوصی می‌توانیم تنگناها و مشکلات را پشت سر بگذاریم.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: امروز موفقیت‌هایی که در پارس جنوبی رخ داده موجب افتخار است و نشان می‌دهد دانش و توانمندی ایرانی‌ها بالاست اما باید کمک کنیم این توانمندی به منصه ظهور برسد.

فشارها موجب سازندگی ما شد

این صادرکننده نمونه کشور یادآور شد: باور داریم که در سایه اتحاد و همدلی می‌توانیم از فرصت تحریم‌ها برای تقویت توانمندی‌های خود استفاده کنیم و موفق باشیم.

بخشنده گفت: در شرایط تشدید تحریم‌ها توانستیم صادرات استان را که از سال ۹۲ در استان حدود ۳۷۸ میلیون دلار بود در سال جاری به ۸۱۱ میلیون دلار برسانیم که بیانگر توان بخش خصوصی و همراهی دولت است.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین اظهار داشت: رئیس سابق سارمان صمت استان مدیری جدی و شجاع و پرتلاش بودند و همکاری خوبی بین بخش خصوصی و دولتی صورت گرفت و خوشبختانه آقای نبیل ریاست جدید هم فردی صنعتی است که می‌تواند موجب تقویت بخش تجاری و بازرگانی استان شوند.

بخشنده یادآور شد: بزودی در اتاق بازرگانی تغییرات عمده‌ای خواهیم داشت و همکاری گسترده‌ای را با بخش صنعت پیش بینی کرده‌ایم تا با کمک بخش دولتی به دستاوردهای خوبی در استان برسیم.

وی اظهار داشت: به ریاست جدید کمک خواهیم کرد تا در مدیریت موفق باشند و امیدواریم در حل مشکلات تولید شاهد جدیت و عزم راسخ رئیس جدید سازمان صمت استان باشیم.

کد خبر 4571687

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق بازرگانی قزوین مراسم تودیع و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۰۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان

تین نیوز

اتاق بازرگانی و صنایع قرقیزستان از ابراز علاقمندی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در این کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین، طرف چینی نسبت به سرمایه گذاری در ساخت بندر خشک جدید و بزرگ در قرقیزستان و اتصال این بندر به شبکه ریلی چین اعلام آمادگی کرده است. قرقیزستان از مهمترین همسایگان چین به حساب آمده و شاخه ای از کریدور میانی BRI با عبور از شبکه ریلی  این کشور به سمت غرب رهسپار می شود.

به نوشته اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین، به منظور انجام توافق اولیه میان دو کشور، یک هیات اعزامی از قرقیزستان به استان شی یان چین سفر کرده و با مقام های ارشد این استان به رایزنی پرداخته اند.

رئیس اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین در این خصوص اعلام کرده است: چینی ها سال گذشته کار ساخت بندر خشک مشابهی را در قزاقستان آغاز کرده اند. با توجه به برنامه ساخت راه آهن چین – قرقیزستان – ازبکستان در آینده نزدیک، مدیر بندر خشک شی یان چین، نسبت به ساخت بندری مشابه پروژه قزاقستان در کشور ما اعلام آمادگی کرده است.

به گفته مقام های اتاق بازرگانی قرقیزستان و چین، سران دو کشور نیز در خصوص ساخت بندر خشک در خاک قرقیزستان و با سرمایه گذاری چین، با یکدیگر رایزنی کرده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • حضور ٤ وزیر و برخی از سفرا در همایش کرمان آیدکس