Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@07:40:05 GMT

جنایت تروریستی نیوزلند نتیجه اسلام‌هراسی غربی‌هاست

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۰۷۸۷

ساعت 24- آیت الله مکارم شیرازی با محکوم کردن جنایت تروریستی در نیوزلند و کشتار مسلمانان گفت: غربی‌ها باید بفهمند این جنایات نتیجه اسلام هراسی و اسلام ستیزی آنهاست.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر دوشنبه در دیدار با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، عنوان کرد: سفر رئیس جمهور به عراق، سفری موفق و نشان دهنده روابط مستحکم دو کشور دوست، برادر و مسلمان ایران و عراق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که عراقی‌ها سرسپرده آنها هستند اما این سفر نشان داد که عراقی‌ها استقلال خودشان را کاملاً حفظ کرده‌اند. استقلال روش و منش دولت و ملت عراق را به آنها تبریک می‌گوئیم.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: در حالی که رئیس‌جمهور آمریکا مخفیانه و دزدانه به عراق سفر کرد، رئیس‌جمهور اسلامی ایران در روز روشن و بدون هیچ ترس و پروایی به این کشور سفر می‌کند و با مسئولان، علما، احزاب و گروه‌های مختلف در این کشور دیدار و گفت و گو می‌کند و در لابه لای مردم به زیارت ائمه مدفون در عراق می‌رود. این سفر سیلی محکمی بر دولتمردان آمریکا بود. اگر آمریکایی‌ها قدری هوش داشته باشند باید بفهمند محاسبات‌شان غلط است و باید در محاسبات خود تجدید نظر کنند.

آیت الله مکارم شیرازی جنایت تروریستی در نیوزلند و کشتار مسلمانان را محکوم کرد و گفت: غربی‌ها باید بفهمند این جنایات نتیجه اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی آنهاست. در این خصوص باید وزارت خارجه اقدامات لازم را انجام دهد.

این مرجع تقلید شیعه با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور بیان کرد: بخش مهمی از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از بی‌انصافی برخی کسبه و تجار است. برخی از بازاریان که بالا رفتن ارز را عامل گرانی می‌دانستند با پایین آمدن دلار هم حاضر نیستند قیمت‌ها را کاهش دهند. عده‌ای بدون هیچ دلیلی اجناس و محصولات را سه برابر قیمت واقعی به فروش می‌رسانند. دلال بازی و کم‌توجهی به بخش‌های تولید نیز سبب می‌شود که پول و سرمایه‌های خرد و کلان مردم از چرخه تولید خارج شود و نتیجه این موضوع نیز چیزی جز رکود و بیکاری نخواهد بود. صداوسیما و رسانه‌ها باید در این خصوص فرهنگ‌سازی کنند.

وی بخشی از مشکلات اقتصادی را ساختگی و بخشی را واقعی دانست و اظهار کرد: در شرایط فعلی برخی تنها به دنبال کسب منفعت خودشان هستند. این موضوع با آموزه‌های دینی سازگاری ندارد. اسلام دینی اجتماعی است که درباره توجه به دیگران تأکیدات صریحی دارد. عده‌ای در فقر و نداری دست و پا می‌زنند، عده‌ای هم در غنا و رفاه عجیبی به سر می‌برند. باید در این خصوص فرهنگ سازی شود، مراجع، علما و روحانیت هم در این بین سهمی دارند.

وی با انتقاد از القای یاس از سوی برخی افراد در جامعه، خاطرنشان کرد: برخی برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود به گونه‌ای سخن می‌گویند که چوب حراج به همه چیز می‌زنند.

آیت الله مکارم شیرازی، دولت را به تحرک و فعالیت بیشتر و برنامه‌ریزی مدبرانه برای حل مشکلات توصیه کرد و گفت: دولت باید در این شرایط سخت واقعاً دلسوزی نماید و تیم خود را تقویت کند.

وی اختلاس‌های عجیب و غریب را نتیجه ضعف نظارت دستگاه‌های امنیتی و نظارتی دانست و افزود: به سبب ضعف نظارت دستگاه‌های ذیربط، تخلفات و اختلاس‌های کلانی پدید می‌آید و وقتی سراغشان می‌روند که سرمایه‌های مردم از دست رفته و متهم فراری شده است.

مرجع تقلید شیعه بیان کرد: در جایی دیگر ارزهای کلان در اختیار برخی قرار گرفت که تنها ۳۰ درصد آن را برگردانند. اینها نتیجه ضعف نظارت است که باید برای آن فکری جدی و عاجل کرد.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آيت الله مکارم شيرازی احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۰۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند

روزنامه دولتی ایران در مطلبی به انتقاد شدید از کریمی قدوسی پرداخت.

این روزنامه نوشت: کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در اظهاراتی دو پهلو مدعی شده است که در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی، امریکا و کشور‌های غربی به دنبال متهم کردن ایران هستند و با توجه به رویارویی اخیر ایران و رژیم صهیونیستی، این تلاش‌ها بیشتر هم شده است.

در چنین شرایطی چه عاملی باعث می‌شود تا نماینده‌ای که از قضا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس است و باید به دنبال تأمین منافع ملی باشد، با اظهارات نسنجیده و خارج از مسئولیت برای کشور هزینه تراشی می‌کند؟

پر واضح است که این قبیل اظهارات خلاف واقع همواره و به راحتی از سوی دشمنان مردم ایران دستمایه تحریم و ایران‌هراسی قرار گرفته است. تفکیک مسئولیت‌ها در کشور نیز نشان می‌دهد که ادعا‌های این چنینی از سوی یک نماینده، مشروعیت نداشته و جز آسیب، ثمری ندارد.

دیگر خبرها

  • تایلند 3 عراق 2، هفتمین صعود متوالی به جام جهانی
  • تایلند 3 عراق 2: صعود به جام جهانی با بازگشت شیرین
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • اردوغان: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • موشک‌های نقطه‌زن؛ نشان دهنده قدرت علمی ایران
  • اردوغان: عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی