Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-24@00:19:01 GMT

کاهش تولید خودرو در نوروز

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۰۹۰۳

کاهش تولید خودرو در نوروز

در شرایطی که تیراژ روزانه خودروسازان به حدود چهار هزار دستگاه رسیده است، تعطیلات ۱۶ روزه نوروز ۹۸ روند افزایشی تولید را متوقف خواهد کرد.

به گزارش صدای اقتصاد، تولید خودرو در کشور از خرداد امسال و تحت تاثیر مشکلات داخلی اقتصاد و همچنین سیگنال‌های منفی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و برجام، روند نزولی به خود گرفت، به نحوی که بعید است تولید امسال خودروسازان (در بخش محصولات سواری) از مرز یک میلیون دستگاه فراتر برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به محدودیت‌ها و موانعی که تحریم‌ها به علاوه مشکلات داخلی اقتصاد ایجاد کرده‌اند، روند تامین قطعات از داخل و خارج مختل شده و حالت روان و عادی گذشته را ندارند. در نتیجه این موضوع، تولید خودروسازان طی امسال ریتمی پر نوسان را تجربه کرد و در بیشتر روزها پایین تر از حد طبیعی بود. البته طی دو ماه اخیر، خودروسازان توانستند به واسطه کمک‌های مادی و معنوی دولت (ترخیص قطعات از گمرک و پرداخت تسهیلات چهار هزار میلیارد تومانی به زنجیره خودروسازی کشور)، تولید را در مسیر رشد قرار دهند. گفته می‌شود در حال حاضر تیراژ در ایران خودرو و سایپا به حدود چهار هزار دستگاه در روز رسیده است، هرچند نباید فراموش کرد که بخشی از این تولیدات به‌صورت ناقص و توام با کسری قطعات است.


نکته دیگر اما اینجاست که با آغاز تعطیلات نوروزی، تولید خودروسازان توقفی ۱۶ روزه را به خود خواهد دید و بنابراین نمی‌توان انتظار داشت روند رو به رشد فعلی در صنعت خودرو، طی هفته‌های ابتدایی سال ۹۸ ادامه یابد. خودروسازان همواره در فروردین به دلیل تعطیلات نوروزی، با کاهش تیراژ مواجه می‌شوند و سال آینده با توجه به طولانی‌تر بودن زمان تعطیلات، افت تولید بیشتر به چشم خواهد آمد. البته اگر مشکلات تامین قطعه کمرنگ تر شوند، خودروسازان می‌توانند به رسم هر سال، افت تولید نوروزی خود را در ماه‌های پس از فروردین جبران کنند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: خودرو نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۰۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

میزان در خبری نوشت: عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898640

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | تقویت همکاری‌های امنیتی ایران و پاکستان از اهداف سفر رئیسی
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز