Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@10:59:59 GMT

بارندگی در خراسان شمالی 79 درصد رشد داشت

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۱۱۶۲

بارندگی در خراسان شمالی 79 درصد رشد داشت

به گزارش ایرنا؛ مجید بیجندی روز دوشنبه در نشستی خبری افزود: میزان بارش های امسال نسبت به دوره بلندمدت نیز از 35 درصد افزایش برخوردار بوده است.
وی اظهار داشت: از نظر دمایی نیز در زمستان امسال حدود 1.6 درجه کاهش دما نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم.
وی گفت: دمای هوای امسال نسبت به پارسال 0.8 درجه کاهش و نسبت به بلندمدت 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درجه افزایش داشته که بیانگر این است که همچنان درگیر پدیده پیچیده تغییر دما هستیم.
بیجندی گفت: از نظر خشکسالی نیز اکثر نقاط استان به جز مناطقی از مانه و سملقان، فاروج و راز و جرگلان، تا پایان بهمن درگیر طبقات مختلف خشکسالی بوده اند.
وی اظهار داشت: این در حالی است که تا پایان بهمن امسال، اکثر نقاط استان به دلیل بارندگی مساعد پاییزی و زمستانی در دوره کوتاه مدت در محدوده ترسالی نرمال قرار دارند ولی این به معنای عبور از دوره خشکسالی نیست.
مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: هم اینک تنها 29.3 درصد محدوده استان در وضعیت نرمال بارشی قرار دارند و مابقی دارای خشکسالی شدید و بسیار شدید هستند.
وی به وضعیت پیش بینی بهار آینده نیز اشاره کرد و افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی در فصل بهار اکثر نقاط استان بارش نرمال و بیش از نرمال خواهند داشت.
بیجندی یادآور شد: برای کمک به مدیریت سفرهای گردشگران نوروزی، اطلاعات سه روزه هواشناسی در قالب بولتن در کمپ های امداد و نجات در محورهای استان در اختیار مسافران قرار می گیرد.
میانگین بارندگی سالانه خراسان شمالی 240 میلی متر است.
ط/5132
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امداد و نجات خراسان شمالی زمستان گردشگران نوروزی مسافران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۱۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت

اسماعیل سیمایی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه میانگین بارش در زمستان پارسال ۱۳۷.۱ میلی‌متر بود، گفت: میانگین بارش استان در مدت مشابه پارسال ۹۷.۴ میلی‌متر بود که نشان از افزایش ۴۰ درصدی بارش‌ها را دارد.

وی با اشاره به اینکه میانگین بارش‌ها در زمستان نسبت به نرمال بلندمدت که ۱۰۱.۵ میلی‌متر بوده و حدود ۲۷ درصد افزایش داشته است، افزود: بیشترین مقدار بارش در فصل زمستان پارسال مربوط به سردشت با ۴۶۲.۴ میلی‌متر و کمترین مقدار مربوط به چایپاره با ۶۱.۹ میلی‌متر است.

سیمایی با اشاره به اینکه میانگین دمای استان در زمستان گذشته ۲.۵ درجه سلسیوس بود، اضافه کرد: این مقدار نسبت به مدت زمان سال قبل از آن که ۱.۱ درجه سلسیوس بود، ۱.۴ درجه سلسیوس افزایش و نسبت به نرمال که منفی ۰.۳ درجه سلسیوس است، ۲.۸ درجه افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌غربی در خصوص وضعیت بارش‌های استان در بهار امسال هم در ادامه گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی مرکز ملی خشکسالی کشور، بارش‌های استان در بهار امسال در محدوده نرمال و میانگین دما یک تا دو درجه سلسیوس بیشتر از نرمال باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • تا آخر خرداد چقدر بارندگی داریم؟
  • بارندگی ها در خراسان جنوبی ادامه دارد
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه
  • خشکسالی در کمین این استان‌ها
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • باران مهمان آسمان خراسان شمالی است/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا
  • بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت