Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@16:16:29 GMT

سهام بوئینگ ۳ درصد دیگر هم سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۱۱۶۴

ساعت 24-پس از این‌که گزارش چند روزنامه، سوالات دیگری در مورد روند دریافت مجوز ایمنی جت‌های ۷۳۷ مکس، آن هم قبل از دو سقوط مرگبار اخیر، مطرح کردند، سهام بوئینگ ۳ درصد سقوط کرد.

به گزارش رویترز، پس از این‌که گزارش چند روزنامه، سوالات دیگری در مورد روند دریافت مجوز ایمنی جت‌های ۷۳۷ مکس، آن هم قبل از دو سقوط مرگبار اخیر، مطرح کردند، سهام بوئینگ با باز شدن معاملات وال‌استریت در روز دوشنبه، ۳ درصد سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وال‌استریت ژورنال گزارش داد که وزارت حمل‌ونقل آمریکا در حال بازرسی نحوه صدور تاییدیه برای هواپیمای ۷۳۷ مکس و به ویژه سیستم ضد افت نیروی بالا برنده (ام‌سی‌ای‌اس) آن، می‌باشد.

سیاتل تایمز، در گزارش جداگانه‌ای نوشت که تحلیل‌های ایمنی بوئینگ از سیستم کنترل پرواز جدید آن که به نام ام‌سی‌ای‌اس (سیستم تقویت خصوصیات مانور) می‌باشد، دارای خطاهای حیاتی‌ای می‌باشد که از جمله آنها کمتر محاسبه شدن قدرت بوده است.

این روزنامه همچنین اضافه می‌کند که ادره هوانوردی فدرال آمریکا (اف‌ای‌ای) در مورد هواپیماهای ۷۳۷ مکس از پروسه استاندارد استفاده کرده است، درحالی که باید بازرسی‌های اضافی‌ای انجام می‌شد.

ریچارد سفران، از مؤسسه تحقیقاتی باکینگهام، می‌گوید: از این به بعد بوئینگ با بازرسی‌هایی بیشتر از آن‌چه قبلاً دیده است، روبرو خواهد شد.

سربازرس وزارت حمل‌ونقل آمریکا هر گونه ایرادی که در پروسه اعطای مجوز ایمنی به بوئینگ ۷۳۷، توسط مدیریت اداره هوانوردی فدرال، وجود داشته باشد، را کشف خواهد کرد.

سفران گفت: اف‌ای‌ای برای هر خطایی که در اعطای مجوز به بوئینگ و مشارکت در تأیید سیستم ام‌سی‌ای‌اس داشته باشد، با دادگاه روبرو خواهد شد.

سهام بوئینگ از لحظه سقوط هواپیما در ۱۰ مارچ که به مرگ ۱۵۷ سرنشین منجر شد، تا امروز بیش از ۱۰ درصد سقوط کرده و حدود ۲۵ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را به باد داده بود.

قیمت هر سهم بوئینگ در ابتدای معاملات امروز وال‌استریت (آغاز امشب به وقت تهران) ۳ درصد سقوط کرد و به ۳۶۸.۲۱ دلار رسید و شاخص داوجونز را پایین کشید.

مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بویینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۱۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد

در حاشیه نشست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: برنامه‌ریزی‌هایی در موضوع ایمنی خودرو‌ها صورت گرفته تا شرایط تست‌های ایمنی به صورت مستمر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به طور دائم انجام شود و از شهریور ماه مدل اولیه تست ایمنی خودرو‌ها صورت می‌گیرد.

وی در خصوص واردات خودرو‌های دست دوم نیز گفت: واردات خودرو در بودجه دیده شده و به محض ابلاغ آیین نامه واردات انجام می‌شود همینطور ارز برای واردات خودرو جانبازان بالای ۷۰ درصد تخصیص یافته و در حال انجام است و پس از آن نوبت به جانبازان ۵۰ درصد می‌رسد.

علی آبادی افزود: بر اساس تکلیف کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به ازای تولید خودرو‌های جدید و یا واردات خودرو، اسقاط خودرو‌های فرسوده نیز باید اجرا شود.

tags # خودرو سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • سقوط مرگبار یک مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد
  • ببینید | دلهره بوئینگ
  • (ویدئو) فرود دلهره‌آور بوئینگ ۷۴۷ در فرودگاه
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • سوءمدیریت فاحش و زبان دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد