Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که از رجب طیب اردوغان و بنیامین نتانیاهو برای افتتاح مسجد جامع در کریمه و کنیسه در کریمه دعوت کرده است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین روز دوشنبه در دیدار با شخصیت های اجتماعی کریمه در پنجمین سال برگزاری رفراندوم در این منطقه و الحاق آن به روسیه این مطلب را بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: من از رئیس جمهوری ترکیه دعوت کرده ام و وی به این دعوت واکنش مثبت نشان داده است.
مسجد جامع کریمه در نزدیکی آب انبار کریمه در سیمفروپل احداث شده است.
ترکیه تا پیش از تصرف کریمه توسط نیروهای حکومت تزاری روسیه، تحت کنترل امپراطوری عثمانی قرار داشت و دولت محلی تاتار این منطقه دست نشانده عثمانی بود اما در جنگ های پی در پی میان روسیه و عثمانی، سرانجام روس ها حاکم بر این منطقه شدند.
با فروپاشی اتحاد جماهمیر شوروی و به جا ماندن تسلیحات هسته ای روسیه در اوکراین، مسکو اوکراین را راضی کرد که موشک های اتمی را پس بدهد در مقابل حاکمیت کریمه را به کی یف واگذار کرد و از آن سال برای استفاده از این منطقه سالیانه به اوکراین اجازه پرداخت می کرد.
ترکیه از جمله کشورهای جهان است که الحاق کریمه به روسیه در سال 2014 را غیرقانونی می داند و خواستار باز پس دادن این منطقه به کی یف شده است.
رئیس جمهوری روسیه همچنین عنوان کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل (رژیم صهیونیستی) هم برای شرکت در مراسم افتتاح کنیسه جامع در سیمفروپل دعوت خواهد شد.
اروپام**1346**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه كريمه غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۱۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لندن: باختن جنگ از پوتین غیرقابل‌تصور است

وزیر دفاع انگلیس حجم پشتیبانی نظامی غرب از اوکراین در جنگ با روسیه را ناکافی دانسته و خواستار افزایش کمک‌ها به کی‌یف شد.

به گزارش ایسنا،‌ «گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس خطاب به کمیته دفاعی پارلمان کشور گفت متحدان غربی اوکراین باید تلاششان برای حمایت از این کشور در جنگ علیه روسیه را تشدید کنند.

او گفت: «من قطعا فکر می‌کنم ما باید اقدامات بیشتری انجام دهیم. من فکر می‌کنم اینکه ما این جنگ را به پوتین (رئیس جمهور روسیه ببازیم غیرقابل تصور است.»

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» اعضای کمیته دفاعی پارلمان انگلیس گرانت شاپس را نسبت به مسائل مختلف از جمله آینده کمک‌های نظامی به اوکراین مورد پرسش قرار دادند.

شاپس در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا از نظر او اوکراین در این جنگ سقوط نمی‌کند پاسخ مثبت داده و گفت: «آنها قابلیت‌هایی «برای آنکه در این جنگ شکست نخورند» دارند و این امر نیازمند این است که همه نقش فعالی ایفا کنند.

وزیر دفاع انگلیس اضافه کرد: «من فکر می‌کنم  هزینه فاجعه‌بار باختن این جنگ خیلی بیشتر از هزینه تضمین کردن پیروزی اوکراین در جنگ است.»

گرانت شاپس با یادآوری حمایت‌های لندن از کی‌یف گفت در حال همکاری با متحدان عضو «گروه تماس دفاعی اوکراین»، گروهی که ۵۶ عضو دارد، است تا از نهایت تلاش آنها برای کمک به اوکراین اطمینان حاصل کند.

لندن از زمان شروع جنگ روسیه علیه اوکراین تقریبا ۱۲ میلیارد پوند (۱۵.۱ میلیارد دلار) کمک را به اوکراین داده که از این میزان ۷.۱ میلیارد پوند را کمک‌های نظامی تشکیل می دهند.

انگلیس اخیرا یک کمک جدید به ارزش ۲.۵ میلیارد پوند را برای اوکراین برای سالهای ۲۰۲۴/۲۰۲۵ اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • «شرودر» دوستی با پوتین را مفید دانست
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو
  • پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر
  • ورود وزیر خارجه اوکراین به دهلی‌نو
  • حمله دوباره بایدن به پوتین
  • انگلیس: باختن جنگ به پوتین غیرقابل تصور است
  • لندن: باختن جنگ از پوتین غیرقابل‌تصور است
  • افتتاح طرح توسعه مسجد جامع روستای خور از توابع بخش مرکزی بردسکن
  • پوتین: اوکراین در حملات تروریستی اخیر در روسیه هم‌دستی داشته است