Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:38:14 GMT

سامانه شفافیت اقتصادی آستان قدس رضوی راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۱۳۰۰

سامانه شفافیت اقتصادی آستان قدس رضوی راه اندازی شد

مشهد- ایرنا- قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: با راه اندازی 'سامانه شفافیت اقتصادی' این آستان مقدس بر روی وب، شفافیت امور در این آستان آغاز شد.

سید رضا فاطمی امین عصر دوشنبه در حاشیه مراسم راه اندازی این سامانه در جمع خبرنگاران افزود: فعالیت اقتصادی آستان قدس رضوی بر مبنای وقف و نذر است و مدیران این مجموعه امانتدار موقوفات و نذورات مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: همواره سوالات و ابهاماتی در مورد اموال آستان قدس رضوی مطرح بوده و این آستان مقدس بارها در زمینه پرداخت مالیات مورد سوال قرار گرفته است که در این راستا سامانه شفافیت اقتصادی علاوه بر وضعیت شرکتها، نحوه پرداخت مالیات آستان قدس رضوی را نیز مشخص می کند.
وی گفت: آستان قدس رضوی متعلق به همه مسلمانان است و امور آن باید برای مسلمین شفاف باشد زیرا مردم حق دارند بدانند که در آستان قدس رضوی چه می گذرد و موقوفات و نذورات چگونه هزینه می شود.
فاطمی امین افزود: در سامانه شفافیت اقتصادی آستان قدس رضوی، جزئیات اطلاعات مربوط به عملکرد مالی شرکت های آستان قدس شامل بدهی ها، دارایی ها و سود شرکتها و حتی بودجه 98 آنها تشریح شده است.
وی اظهار داشت: راه اندازی این سامانه یکی از 600 پروژه ای بود که توسط تولیت آستان قدس رضوی برای سازمان اقتصادی رضوی تعریف شد و این سامانه به عنوان گام مهم در ارتقای بهره وری اقتصادی و گزارش دهی به مردم به شمار می رود.
وی گفت: آیین نامه شفافیت امور اقتصادی نیز در حال تدوین است و اوایل سال آینده ابلاغ خواهد شد که بر اساس آن تکالیفی برای همه بخشهای آستان قدس رضوی مشخص می شود.
وی ادامه داد: تبیین وضعیت املاک و اراضی آستان قدس رضوی نیز در مرحله بعدی قرار دارد.
7489 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سامانه آستان قدس امور اقتصادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۱۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی مازندرانی، مدال‌هایش را به آستان قدس اهدا کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سپیده بابایی رکنی، قهرمان مسابقات جایزه بزرگ «ارکینبایف» در کشور قرقیزستان در سال ۲۰۲۱، مدال طلای جهان و نقره آسیا خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

سپیده بابایی قهرمان جایزه بزرگ «ارکینبایف» در کشور قرقیزستان ۲۰۲۱ در ادامه این مراسم از حس و حال خودش گفت و افزود: یک سری حس‌ها را نمی‌شود به زبان آورد، زیرا دلی است و باید درک کرد.

وی ادامه داد: من همواره در زندگی و بویژه مسابقات، به امام رضا (ع) متوسل می‌شوم، یک سری اسامی ناخودآگاه به ذهن و زبان انسان جاری می‌شود و نام ائمه اطهار (ع) از این دسته اسامی است.

بابایی با تاکید بر اینکه صاحب اصلی این مدال امام رضا (ع) است، گفت: امروز مدالی را که به موزه آستان قدس رضوی اهدا کردم در حقیقت برگرداندن امانت به دست صاحب اصلی اش امام رئوف است و بنده معتقدم که کار اصلی را خود خدا و حضرت ثامن الحجج (ع) انجام می‌دهد فقط باید خلوص نیت داشت.

دیگر خبرها

  • انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی
  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • بانوی مازندرانی، مدال‌هایش را به آستان قدس اهدا کرد
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • مزیت مهم سرمایه گذاری در گناباد، امنیت زیاد است
  • «وقف رضوی» راهکاری برای تحقق شعار سال 1403
  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • اهدای ۱۰ هزار قطعه تمبر مسلمان آمریکایی به موزه رضوی
  • توقیف ۱۴۲ شرکت فاقد اعتبار مالیاتی در خراسان رضوی
  • راه اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در سمنان