Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوروز مردان پور، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: خانواده‌های شهدای تبریز در قالب کاروان راهیان نور به مدت ۶ روز به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

وی افزود: ۱۶۰ نفر از اعضای خانواده‌های شهدا جهت بازدید از یادمان شهدای طلاییه، هویزه و سایر یادمان‌ها در قالب ۴ کاروان به این مناطق اعزام شدند.

مردان پور خاطرنشان کرد: خانواده‌های شهدا در لحظات تحویل سال جدید در یادمان شهدا خواهند بود و با آرمان‌های شهدا بیعت می‌بندند تا سالی همراه با معنویت را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بازرسی و تعالی فرماندهی سپاه ناحیه غدیر تبریز در ادامه با اشاره به اینکه راهیان نور از ابتدا وجود داشت ولی برای خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و مسؤولان بود، گفت: این برنامه بعد از دفاع مقدس رواج یافت و استان آذربایجان شرقی با شروع این طرح به صورت مسجد محور کاروان‌های خود را اعزام کرد و استان اولین‌ها در این سفر معنوی شد.

وی با اشاره به اینکه هدف از راهیان نور انتقال پیام شهدا، بازدید بصری محل جنگ ۸ ساله توسط جوانان و مردم و آشنایی با شرایط جبهه است، اذعان داشت: حضور جوانان، دانشجویان و خانواده‌ها بزرگ‌ترین بستر و ظرفیت برای کادرسازی است چراکه اگر به دنبال تمدن نوین اسلامی هستیم باید نسل جوان را با آرمان‌های انقلاب اسلامی آشنا کنیم.

وی در پایان بر ضرورت معرفی الگوهای عملی به نسل جوان تاکید و تصریح کرد: حضور راویان با تبیین عملیات‌های دوران دفاع مقدس و معرفی نقش شهدا و جوانان خط شکن منجر به شناخت و معرفی شهدا به نسل جوان می‌شوند.

کد خبر 4571716

منبع: مهر

کلیدواژه: اردوهای راهیان نور مناطق عملیاتی جنوب خانواده شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۱۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید رحیمی فرصت نکرد رخت دامادی به تن کند/ امانتداری و وظیفه‌شناسی آوازه شهید فاضل بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار محمد هاشمی‌پور فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) در یادواره شهدای دفاع مقدس و بیست و یکمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان اظهار کرد: افتخار دارم در مجلسی حضور یافته‌ام که منور و مزیّن به حضور مادرانی و پدران شهدایی است که سلامت، امنیت و اقتدار کشورمان را مدیون از خودگذشتگی و ایثار این عزیزان هستیم، چراکه حاضر شدند از پاره‌ تن و جگر گوشه خود در راه خدا بگذرند تا خدشه‌ای به امنیت این خاک وارد نشود.

وی اضافه کرد: در میان خانواده شهدا، چهره مادران شهدای افتخارآفرین حادثه تروریستی خاش را می‌بینم، شهدای مظلوم لشکر ۱۴ که پس از ماه‌ها حضور در نقطه صفر مرزی و حراست از کیان این مرز و بوم، در مسیر برگشت به خانه در ۶۰ کیلومتری زاهدان با انفجار ۷۰۰ کیلوگرم مواد منفجره توسط گروهک تروریستی جیش‌الظلم به مقام شهادت رسیدند تا سندی دیگر بر مظلومیت این عزیزان باشد.

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) متذکر شد: یکی از این شهدا، شهید فاضل مسئول کنترل اموال لشکر ما بود که آوازه امانتداری و وظیفه‌شناسی او شهره بود؛ تا جایی که میان همرزمانش معروف است.

هاشمی‌پور متذکر شد: چند روز قبل از شهادت، یک دستگاه دوربین به اموال لشکر اضافه شده بود، اما شهید فرصت نکرده بود آن را ثبت کرده و به اموال اضافه کند و تا آخرین لجظات به همکارانش سفارش ثبت آن را داشت.

وی تبیین کرد: شهید رحیمی از دیگر شهدایی بود که قرار بود پس از برگشت به خانه، مراسم عروسی برپا کند و رخت دامادی به تن بپوشد، اما تقدیر خداوندی بر این بود که لباس دامادی‌اش را در آسمان‌ها بپوشد و برای وی حجله در آسمان‌ها ببندند، بنابراین شرایط پیکرش به گونه‌ای بود که نتوانستم به مادرش اجازه دهیم که پیکر فرزندش را پس از شهادت رؤیت کند.

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) بیان کرد: دشمن در این سال‌ها برای رسیدن به نیت شوم خود، وزیر، وکیل و رئیس جمهور از ما شهید کرده ودر طول سال نیز بیش از ۳۰۰ شهید برای امنیت تقدیم می‌کنیم.

هاشمی‌پور تشریح کرد: نکته اینجاست که هر نظام دیگری بود، تاکنون ساقط شده بود، اما امروز به برکت خون همین شهدا، ما از مقتدرترین کشور‌های دنیا هستیم، چراکه موانع بسیاری در راه ما گذاشتند و با تمام این موانع ما رشد کردیم.

محمد باقری معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان هم در این نشست عنوان کرد: خدا را شاکرم که توفیق به من داده که در کسوت‌های مختلف لباس افتخار خدمت به شهدا و خانواده‌های ایشان را به تن داشته باشم، همچنان که در دوران دانشجویی و زمان مسئولیت خود در بسیج دانشجویی، افتخار خدمت در مراسم خاکسپاری شهدای گمنام مدفون در دانشگاه آزاد واحد اصفهان را داشتم و از خدا می‌خواهم که تا آخر راه ما را از راه شهدا جدا نکند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از خانواده معزز شهدا تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • شهید رحیمی فرصت نکرد رخت دامادی به تن کند/ امانتداری و وظیفه‌شناسی آوازه شهید فاضل بود
  • اعزام سه هزار لرستانی به منطقه عملیاتی بازی‌دراز
  • خوزستان میزبان کاروان راهیان نور جامعه ورزش کشور
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار فارس
  • اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به مناطق سیل‌زده کنارک
  • اعزام ۹۰ دانش آموز جوانرودی به مناطق عملیاتی
  • اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به مناطق سیل‌زده کنارک سیستان و بلوچستان