Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-19@07:28:14 GMT

رییس پلیس پاریس برکنار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۱۳۳۴

رییس پلیس پاریس برکنار شد

نخست وزیر فرانسه اعلام کرد تظاهرات جلیقه زردها در برخی مناطق شهرها ممنوع خواهد شد.

به گزارش مشرق، «ادوارد فیلیپه» نخست وزیر فرانسه روز دوشنبه هشدار داد در صورتی که تظاهرات جلیقه زردها در پاریس یا در هر شهر دیگر فرانسه توسط گروه‌های خشونت طلب به درگیری کشیده شود، تعطیل خواهد شد.

همچنین در پی به خشونت کشیده شدن تظاهرات روز شنبه جلیقه زردها در پایتخت و تخریب چندین مکان در پاریس، نخست وزیر فرانسه خبر داد که به دنبال معرفی رئیس پلیس جدیدی برای پایتخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه:

ترامپ باز هم به ماکرون متلک انداخت عکس / خسارت جلیقه زردها به فروشگاه‌های پاریس عکس / پاریس درآتش؛ ماکرون در پیست اسکی

بر اساس این گزارش، «میشل دلپویچ» رئیس پلیس فرانسه که از آوریل ۲۰۱۷ در این سمت است در پی ویرانگری‌هایی که تظاهرات روز شنبه جلیقه زردها بر جای گذاشت از سمت خود برکنار خواهد شد و «دیدیر لالمنت» از دو روز دیگر جایگزین وی می‌شود.

از سوی دیگر یک مقام فرانسوی که خواست نامش فاش نشود گفت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به دنبال اعلام ممنوعیت تظاهرات جلیقه زردها در اطراف کاخ الیزه است.

پلیس فرانسه شنبه‌شب گزارش داد که «۱۵۱ نفر از معترضان فرانسوی که روز دوشنبه در تظاهرات پاریس شرکت کرده بودند»، بازداشت شدند.

به دنبال گزارش‌های بی‌شمار از خشونت‌ها علیه معترضان، سازمان ملل متحد اخیراً از دولت فرانسه خواسته است در زمینه خشونت پلیس فرانسه علیه معترضان در تظاهرات‌های جلیقه‌زردها تحقیق و تفحص کند.

از اواسط نوامبر هزاران نفر از مخالفان دولت ماکرون تظاهرات کرده‌اند. این تظاهرات‌ها نخست مسالمت‌آمیز بودند اما با دخالت پلیس درگیری‌های خیابانی را به دنبال داشته است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی پلیس فرانسه تظاهرات جلیقه زردها فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۱۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: احتمال عملیات زمینی ناتو علیه روسیه وجود دارد

به گزارش خبرگزای مهر، امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی «لوپاریزین» اعلام کرد «شاید در مقطعی و من این را نمی خواهم و شروع به انجام آن نخواهم کرد، باید برای مقابله با نیروهای روسیه عملیات زمینی انجام داد.»

در اواخر ماه فوریه هم ماکرون مدعی شد که پاریس تمام تلاش خود را برای جلوگیری از «پیروزی روسیه در جنگ اوکراین» انجام خواهد داد. به گفته ماکرون رهبران کشورهای غربی در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین گفتگو کردند، اما هنوز توافقی حاصل نشده است.

امانوئل ماکرون دیروز نیز در گفت‌وگو با تلویزیون اوکراین اعلام کرد فرانسه در زمان برگزاری بازی‌های المپیک در پاریس خواستار توقف درگیری‌ها در اوکراین خواهد شد؛ ماکرون با این حال مدعی شد که در صورت تشدید درگیری‌ها، فرانسه آماده واکنش است، اما آغازگر تجاوز نخواهد بود.

بازیهای المپیک تابستانی امسال از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) در پاریس برگزار می‌شود. وی همچنین گفت که آماده است با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، درباره پیشنهادات کاهش تنش در اوکراین گفت‌وگو کند.

ماکرون دراین‌باره گفت که «من تلفن را (در صورت تماس پوتین) برمی‌دارم. این مسئولیت من است و به پیشنهاد او گوش خواهم داد. نقش فرانسه (در جنگ اوکراین) این است که عصب جنگ باشد… از سوی دیگر، لازم است که همه چیز لازم را برای تقویت توان دفاعی ارتش اوکراین تجهیزات نظامی فراهم کند، اما در عین حال برای ترویج تنش زدایی به اوکراین تلاش کند... اگر پوتین بخواهد چیزی ارائه دهد، به پیشنهاد او گوش خواهم داد.

وی در ادامه مدعی شد: ما برای هر چالشی آماده ایم، اگر دور دیگری از تنش ها از سوی روسیه رخ دهد، برای امنیت اوکراین و اروپایی ها آماده واکنش خواهیم بود، اما فرانسه اولین نفری نخواهد بود که تجاوز را آغاز می کند.

پس از کنفرانسی که در اواخر فوریه به میزبانی پاریس درباره اوکراین برگزار شد ماکرون گفت که رهبران غربی درباره امکان اعزام نیرو به اوکراین گفتگو کرده‌اند و اگرچه هیچ اجماع در این زمینه حاصل نشده، اما نمی‌توان چیزی را رد کرد.

این اظهارات ماکرون با انتقادات گسترده ای مواجه شد و اکثر اعضای اتحادیه اروپا از جمله آلمان، جمهوری چک و لهستان ایده استقرار نیروهای غربی در اوکراین را رد کردند.

دراین‌باره اولاف شولز، صدراعظم آلمان گفت که «هیچ سربازی در خاک اوکراین از سوی کشورهای اروپایی یا اعضای ناتو به آنجا اعزام نمی‌شود».

دیمیتری پسکوف، سخنگوی دولت روسیه در واکنش به اظهارات مکرون تاکید کرد که ورود چکمه‌های احتمالی نیروهای ناتو به زمین اوکراین منجر به درگیری اجتناب‌ناپذیر بین روسیه و ناتو خواهد شد.

کد خبر 6056983

دیگر خبرها

  • بحران جدی اعتماد بین پاریس و برلین
  • برگزاری کنفرانس ضد اسلام‌هراسی در پاریس
  • وداع تاریخی امباپه با نابود کردن لالیگا!
  • وداع تاریخی: لالیگا را نابود کن امباپه!
  • امباپه با غلطک لالیگا را صاف می‌کند!
  • پاسخ زاخارووا به پیشنهاد آتش‌بس ماکرون
  • ماکرون: احتمال عملیات زمینی ناتو علیه روسیه وجود دارد
  • تظاهرات در پاریس علیه «خشونت پلیس» و «نژادپرستی سیستماتیک»
  • تظاهرات در پاریس؛ فرانسوی‌ها خواستار خروج از ناتو شدند
  • تظاهرات حامیان ملت فلسطین در سراسر جهان