Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ پس از چند هفته بحث رسانه‌ای ، فشار افکار عمومی و پیگیری وزارت ارتباطات، شرکت توسکا اعلام کرد کدهای دستوری ارزش افزوده را بر می چیند. کدهای دستوری که در برنامه‌های تلویزیونی این قدر زیاد شده بودند که رسانه ملی را گروه زیادی از منتقدین از عباس عبدی تا حجه الاسلام زائری و مصطفی هاشمی طبا مورد نقد قرار داده و حتی هاشمی طبا روی آنتن زنده سیما گفته بود تلویزیون شده مثل آن قدیم‌ها که بلیت بخت آزمایی می فروختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوج این انتقادها زمانی بود که بحث دستکاری در آرای مردمی جشنواره جام جم پیش آمد. جایی که آرای برنده باش یکشبه افزایش یافت و مشخص شد تقلب شده و یک نفر هم به عنوان مسبب شناخته و گفته شد تحویل مراجع ذیصلاح داده شده است.

دعوایی که پایانش حذف عادل فردوسی‌پور از برنامه ۹۰ شد اما مشخص نشد عامل این تخلف و دستکاری آرای مردمی چه کسی بوده و چه سرانجامی برایش در نظر گرفته شده یا با چه نیتی چنین رفتاری را انجام داده است.

حالا  شرکت توسکا با شنیدن اعتراض ها این ستاره مربع های جنجالی را می خواهد حذف کند. توسکا که دو عضو هیات مدیره‌اش از سوی دولت نمایندگی دارند، در پی فشارهای وزیر جوان ارتباطات بیانیه ای صادر کرده که به نظر می رسد گامی بزرگ در جهت شنیدن صدای انتقاد مخاطبان است.

در این بیانیه می‌خوانید:

با عنایت به دغدغه های مطرح شده در زمینه فعالیت های شرکت توسعه کسب و کار توسکا ، انجام اصلاحات ذیل در دستور کار این شرکت قرار گرفته است :

تبلیغ خدمات ارزش افزوده از حیطه فعالیت های این شرکت خارج و در کوتاه مدت محدود به برخی برنامه هایی خواهد بود که تولید و ساخت آنها از قبل جهت ایام نوروز صورت گرفته است.

تغییر مدل کسب و کار توسکا در دستور کار بوده و به زودی نحوه عملیاتی شدن مدل جدید اطلاع رسانی خواهد گردید.

سیاست جدی این شرکت مبتنی بر حمایت از کسب و کارهای نوپا و کمک به رشد بازار خواهد بود و این شرکت همچون گذشته تمام تلاش خود را در جهت تامین رضایت مخاطبان محترم به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 صدا و سیما وزیر ارتباطات محمد جواد آذری جهرمی شرکت توسکا 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۱۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش افزوده صادرات استان مرکزی دو برابر میانگین کشور است

ایسنا/مرکزی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: میانگین ارزش کالای صادرات استان مرکزی در سال جاری به ازای هر تن ۶۱۵ دلار بوده که برای کشور ۳۵۰ دلار است یعنی ما تقریبا دو برابر ارزش افزوده صادراتی کشور صادرات داشته‌ایم.

علی جودکی، ۲۸ اسفند ماه در نشست خبری اظهار کرد: تا انتهای سال ۱۴۰۰ حقوق دولتی که از معادن اخذ می شد ۳۳۷ میلیارد تومان بود ولی امسال قریب به ۱۲۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن اخذ شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن باید به استان برگردد و صرف استان شود، افزود: سازمان مدیریت در تهران این رقم را به استان تخصیص نمی‌دهد و باید این موضوع توسط مسئولین و نمایندگان مطالبه شود.

مدیرکل صمت استان مرکزی با اشاره به برگزاری ۲ مرحله مزایده معادن در استان مرکزی گفت: اصلاح رویه‌ای در بحث مزایده معادن استان در سال جاری به وجود آمد. همچنین از ابتدای سال آینده به هر واحد معدنی که مسئول فنی معرفی نکرده باشند اجازه بهره‌برداری نخواهیم داد.

جودکی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های خالی معادن تصریح کرد: برای جایگزینی ماشین آلات فرسوده استخراجی معادن از ظرفیت صنایع داخلی استفاده کرده‌ایم و در صورت عدم توان صنایع داخلی، اجازه واردات ماشین آلات را داده‌ایم.

وی با بیان اینکه تقاضای سرمایه‌گذاری در استان بسیار بالاست تصریح کرد: سازمان صمت در جذب سرمایه‌گذار بسیار تلاش کرده است ولی در حوزه توسعه زیر ساخت‌ها ضعیف بوده‌ایم. ما متاسفانه زیرساخت‌هایی مانند زمین، آب، برق و گاز برای صنایع جدید نداریم و باید این مهم، پیگیری جدی شود.

جودکی با اشاره به عقد قراردادهایی جهت استفاده از پساب‌ها برای تامین آب صنایع گفت: ما تلاش کردیم پروانه‌های بهره‌برداری صنایع را به سمت تکنولوژی بالاتر و استفاده کمتر از انرژی ببریم.

مدیرکل صمت استان مرکزی اضافه کرد: بزرگترین واحد ساخت پنل‌های خورشیدی کشور در استان مرکزی است و ضرورت دارد واحدهای تولیدی استان از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با اشاره به آمار صادرات استان مرکزی در ۱۱ ماهه سال جاری گفت: امسال علی رغم همه مسائلی که بود، یک میلیارد و ۵۶ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته رشد ارزشی ۱۰ درصدی و رشد وزنی ۱۹ درصدی داشته‌ است.

جودکی اظهار کرد: میانگین ارزش کالای صادرات استان مرکزی در سال جاری به ازای هر تن ۶۱۵ دلار بوده که برای کشور ۳۵۰ دلار است یعنی ما تقریبا دو برابر ارزش افزوده صادراتی کشور صادرات داشته‌ایم. نگاه ما در سال آتی این است که صادرات استان را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه استان مرکزی حائز رتبه چهارم صنعتی کشور است افزود: در سال جاری از مجموع کل صادرات کشور تنها ۲ درصد مربوط به صادرات به کشورهای همسایه بوده است در حالیکه ظرفیت ما ۱۰ درصد است و باید برای رشد این حوزه تلاش کنیم.

وی با اشاره به رشد ۴۷ درصدی واردات استان مرکزی در ۱۱ ماهه امسال گفت: در سال جاری ۸۵۴ میلیون دلار واردات داشتیم که تمام این واردات مربوط به مواد اولیه، قطعات ماشین آلات خط تولید و کالاهای واسطه خط تولید بوده است که نشان از تکنولوژی محور شدن صنایع دارد.

مدیرکل صمت استان مرکزی با بیان اینکه مقدار دستمزدها نسبت به حجم کار پایین است، افزود: متاسفانه این موضوع باعث شده تعدادی از صنایع استان با کمبود نیروی کار مواجه شوند. البته که میانگین پرداختی واحدهای تولیدی استان مرکزی بالاتر از میانگین کشوری است.

جودکی تصریح کرد: عدم وجود تکنسین ماهر از جمله مشکلات واحدهای تولیدی در شهرستان‌های زرندیه، ساوه، دلیجان، اراک و خمین است که در این زمینه سعی کردیم با استفاده از ظرفیت صنایع، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش برنامه‌هایی برای تربیت تکنسین‌ ماهر اجرایی کنیم.

وی با اشاره به تاسیس ۳ هنرستان جوار صنعت در اراک و یک هنرستان در ساوه در سال آینده گفت: طرح سرباز صنعت و طرح بورسیه صنعتی دانشگاه اراک نیز می‌تواند به تامین نیروی کار ماهر صنایع ما کمک کند.

مدیرکل صمت استان مرکزی ادامه داد: اولویت ما این است که واحدهای تولیدی راکد نشوند و ابتدا مشکلات واحدهای تولیدی فعال را حل کنیم و در اولویت بعدی به سراغ رفع مشکلات واحدهای راکد برویم که امسال در هر دو حوزه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه امسال ۳۵۰ جواز تاسیس صنعت در استان مرکزی صادر شده است، گفت: هیچ زنجیره تولیدی در کشور نیست که بخشی از آن در استان مرکزی نباشد و ما در استان مرکزی به دنبال تکمیل زنجیره ارزش تولید در داخل استان هستیم.

جودکی در رابطه با واگذاری ۵ ساله یک سالن نمایشگاه اراک به یک شرکت صنعتی لوازم خانگی گفت: این موضوع در حال بررسی قضایی است و قرار است استعلامات لازم پیرامون این موضوع گرفته شود تا قانونی بودن یا غیر قانونی بودن این واگذاری مشخص شود.

وی با بیان اینکه تقاضای تاسیس ۳ فروشگاه بزرگ در اراک شده است، گفت: ما هنوز با تاسیس این فروشگاه‌ها موافقت نکرده‌ایم و در حال بررسی این موضوع هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد از ابتدای سال ۱۴۰۳
  • افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد از ابتدای سال ۱۴۰۳
  • اعلام رسمی سازمان مالیاتی برای افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از اولین روز ۱۴۰۳
  • مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد شد
  • ارزش افزوده صادرات استان مرکزی دو برابر میانگین کشور است
  • اجرای نرخ ۱۰ درصدی مالیات ارزش افزوده از ابتدای ۱۴۰۳
  • افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد
  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافت
  • افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹٪ به ۱۰٪
  • تصویر/ کنایه آذری جهرمی به توئیت جلیل محبی