Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر هوشنگ احسانی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص پوست، مو و زیبایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره پیری پوست اظهار کرد: پیری پوست امری فیزیولوژیک است که به تدریج در همه اندام‌های بدن اتفاق می‌افتد، بنابراین با افزایش سن پوست هم دچار تغییرات می‌شود.

بیشتر بخوانید: عواملی که باعث پیری زودرس پوست می‌شوند

وی در پاسخ به این پرسش که پیری پوست با چه نشانه‌هایی در صورت ظاهر می‌شود، بیان کرد: افرادی که به پیری پوست دچار می‌شوند، حجم عضلات صورت آنها کاهش پیدا می‌کند، استخوان‌هایشان تحلیل می‌رود، بافت‌های چربی زیر پوستشان کاهش پیدا می‌کند، خون رسانی به سطح پوست آنها کم و پوستشان تیره و زرد رنگ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص پوست، مو و زیبایی افزود: همه افراد با افزایش سن به طور طبیعی با پیری پوست مواجه می‌شوند، اما عواملی مانند مسائل ژنتیکی، تماس طولانی مدت با نور خورشید بدون استفاده از کرم ضد آفتاب، استعمال دخانیات مانند سیگار، تغذیه نامناسب و کمبود‌های غذایی، ابتلا به بیماری‌های خاص و رژیم‌های لاغری غیر اصولی (رژیم‌های همراه با کاهش وزن زیاد در مدتی کوتاه) در پیری زودرس پوست موثر هستند.

بیشتر بخوانید: نکات ضروری برای مراقبت پوستی در آقایان/ دور سیگار را خط قرمز بکشید

موثرترین راهکار‌های درمان پیری زودرس پوست

احسانی تاکید کرد: استفاده موضعی از کِرِم‌های حاوی ترتینوئین که کلاژن‌سازی را در پوست تحریک می‌کنند، کِرِم‌های دارای ویتامین C، انواع مختلف لیزر و هایفوتراپی در درمان پیری زودرس پوست موثر هستند، همچنین بر حسب شرایط فرد و موضعی که دچار پیری شده است، می‌توان از تزریق بوتاکس، ژل یا فیلر، چربی یا ژل‌های تزریقی جدید و لیفت با نخ کمک گرفت.

وی یادآوری کرد: پوست مردان به طور طبیعی پس از سن ۴۵ سالگی و زنان بعد از دوران یائسگی دچار پیری پوست می‌شود، بنابراین ما در پیری زودرس پوست در سنینی پایین‌تر از این سنین با پیری پوست مواجه هستیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۱۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه به لیورپول: مورینیو دوای درد شماست!‏

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه بحث درباره جانشینی یورگن کلوپ ‏در لیورپول داغ شده، تا کنون از آرنه اسلات، روبن آموریم و روبرتو ‏دی‌زربی به عنوان گزینه‌های اصلی یاد شده است. ‏

اما دتمار هامان، ستاره سابق قرمزها، پیشنهاد عجیبی به مدیران ‏باشگاه ارائه داد: ژوزه مورینیو. هامان می‌گوید تنها کسی که از عنوان ‏ترسناک "لیورپولِ بعد از کلوپ" نمی‌ترسد و می‌تواند لیورپول را ‏همچنان تیمی برنده نگه دارد تنها و تنها ژوزه مورینیو است. ‏

یورگن کلوپ نزدیک به 9 سال هدایت لیورپول را بر عهده داشته و نه ‏تنها برای هواداران این تیم بلکه برای همه فوتبال‌دوست‌ها تصور ‏لیورپول بدون کلوپ دشوار به نظر می‌رسد. به همین دلیل است که ‏به نظر می‌رسد کمتر مربی‌ای حاضر است فصل آینده روی نیمکتی ‏بنشیند که تا کنون نیمکت یورگن کلوپ بوده است. ‏

دتمار هامان در مصاحبه با سایت گل در این باره گفت:" مورینیو برای ‏کوتاه‌مدت مربی ایده‌آل لیورپول است. من عاشق مورینیو هستم و ‏همه می‌دانیم که (جانشین کلوپ بودن) او را نخواهد ترساند. ولی ‏خیلی مربی‌ها هستند که اسم نیاورم بهتر است، آنها می‌گویند ‏مربی‌گری در لیورپول شغل رویایی من است ولی جانشین کلوپ ‏شدن غیرممکن است. این را در یونایتد و دوران بعد از فرگوسن هم ‏دیدیم. هر چه بیشتر فکر می‌کنم می‌بینم تنها کسی که می‌تواند ‏لیورپول را در همین سطح نگه دارد مورینیو است". ‏

دیگر خبرها

  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • خواص جکوزی برای پوست
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • پلمب مطب غیر مجاز مداخله گر در زمینه پوست، مو و زیبایی در قم
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • توصیه به لیورپول: مورینیو دوای درد شماست!‏
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار