Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:35:51 GMT

سیلاب 500 خانواده را در سیمرغ از خانه اشان فراری داد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۱۷۳۴

سیلاب 500 خانواده را در سیمرغ از خانه اشان فراری داد

ساری- ایرنا- معاون امور عمرانی استاندار مازندران گفت که سیلاب ناشی از بارندگی شدید و طغیان رودخانه ' تلار ' سبب دور کردن 500 خانواده در شهرستان سیمرغ از خانه هایشان شده است .

مهدی رازجویان دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که این خانواده ها ساکن 6 روستای بخش مرکزی و شهر کیاکلا مرکز شهرستان سیمرغ بودند که با تلاش نیروهای امدادی و مدیریت بحران به صورت موقت در اماکن عمومی بویژه مساجد و تکایای شهر و روستاهای اطراف اسکان داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بارندگی شدیدی که از عصر یکشنبه در مازندران باریدن گرفت و همچنان ادامه دارد سبب طغیان رودخانه های مرکز و شرق استان شد و سیلاب ناشی از آن هم به بخش های مختلف از جمله بخشی از منازل مردم خسارت زد.
سیمرغ از شهرستان های مرکزی مازندران است که بخشی از رودخانه تلار از آن گذر می کند.
معاون استاندار مازندران با اعلام این که شامگاه دوشنبه ستاد مدیریت بحران شهرستان سیمرغ با حضور استاندار در کیاکلا برگزار شد ، گفت که در این نشست تدابیر لازم برای ساماندهی مشکلات ناشی از بحران سیلاب و بارندگی برای این شهرستان اندیشیده شد.
وی توضیح داد : به دستور استاندار 400 وعده غذای گرم و به اندازه مورد نیاز انواع کنسرو و پوشاک گرم در اختیار خانواده های سیلزده قرار گرفت.
رازجویان گفت : همه نیروهای امدادی آتش نشانی ، شهرداری، نیروهای انتظامی ، هلال احمر و اورژانس 115 در حال امداد رسانی به آسیب دیدگان از سیلاب هستند ، گفت : سیلاب و طغیان رودخانه تلار سبب شده تا شهر کیاکلا مرکز این شهرستان و 9 روستا بخش مرکزی دچار آبگرفتگی شدید شود.
وی ادامه داد: با توجه به آبگرفتگی بیشتر واحدهای مسکونی ، خسارت های شدیدی به لوازم خانگی شهروندان کیاکلا وارد شده است.
** برآورد خسارت از فردا سه شنبه
معاون امور عمرانی استاندار مازندران با بیان این نکته که از فردا سه شنبه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جهاد کشاورزی در کنار نیروهای امدادی خسارت های واحد های مسکونی و کشاورزی را بر آورد و پرونده سازی می کنند، اظهار داشت: اگرچه خسارت سیلاب سبب نگرانی و دغدغه خانواده ها در روزهای آخر سال شده است ، اما به دستور استاندار همه مسئولان و نیروهای امدادی پای کار هستند .
رزاجویان با بیان اینکه شدت بارش کم شده و دبی آب رودخانه تلار در حال کاهش است ، افزود : شدت بارندگی در منطقه بسیار شدید بوده و دبی آب رودخانه ها در بازه زمانی اندک چندین برابر وضعیت نرمال شد و به همین دلیل هم سیلاب به طرف روستاها و شهر سرریز کرد.
شهرستان سیمرغ دارای یک شهر کیاکلا و دو بخش مرکزی با 9 روستا و بخش تالارپی با 15 روستا است.
معاون استاندار مازندران وضعیت چند روستای شهرستان میاندرود و نکا در شرق استان را نیز ' وخیم ' توصیف کرد و گفت : اکنون شخص استاندار به همرا نیروهای امدادی در روستای ' پنپه چوله ' میاندرود و داراب کلا نکا حضور دارند.
بر اساس گزارش هواشناسی طی 24 ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه دشت ناز ساری با 128 میلی متر ثبت شده است.
همچنین در این مدت میزان بارندگی در ساری هم 114 میلی متر ، گلوگاه 115 ، پل سفید 129 و بابلسر 83 میلی متر اعلام شده است.
گزارش های رسمی حاکیست که از صبح امروز دوشنبه سطح آب رودخانه های بزرگ مازندران مانند تلار در قائمشهر، تجن در ساری ، نکارود در نکا و بابلرود در بابل از حد معمول بالاتر آمده و آب در برخی ازمسیرها سرریز و سبب طغیان این رودخانه ها به داخل شهر نیز شده است.
بر اساس اعلام فرماندار نکا ، دبی آب نکارود امروز سه برابر سال 78 بود که در آن سال سبب تخریب بخشی از شهر نکا و کشته شدن دستکم 12 نفر شده بود.
پیش بینی هواشناسی مازندران نشان می دهد که بارش باران در مناطق جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات به همراه وزش باد تا صبح روز چهارشنبه به صورت پراکنده ادامه دارد.
6990/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيلاب مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت مرد الکلی به دلیل اغفال و فراری دادن دختر ۱۸ ساله

آفتاب‌‌نیوز :

سردار علی ولی‌پور گودرزی در این‌باره گفت: اواسط فروردین ماه امسال و درپی فقدان دختری حدوداً ۱۸ ساله و شکایت خانواده وی به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و در جریان آن پدر فرد فقدانی با حضور در مقر انتظامی به کارآگاهان گفت که دختر ۱۸ ساله‌اش حدود هشت ماهه قبل با پسر جوانی که به مشروبات الکلی اعتیاد شدیدی داشت، دوست شده و اصرار داشته تا با او ازدواج کند اما پس از آنکه با مخالفت شدید خانواده‌اش مواجه شده یک روز به بهانه رفتن به سوپر مارکت از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته است. 

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: با تحقیقات میدانی مشخص شد فقدانی به همراه مردجوان از خانه فرار کرده و آنها در مسیر از مغازه خوراکی تهیه کردند و بدین ترتیب درابتدا با بازبینی دوربین‌های مداربسته چهره این مرد جوان شناسایی و در نهایت با رصد های اطلاعاتی مخفیگاه وی نیز مورد شناسایی قرار گرفت. پس از اقدامات پلیسی نامحسوس و شبانه‌روزی و با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی، متهم در مخفیگاهش دستگیر و به‌همراه فقدانی به اداره چهارم پلیس آگاهی منتقل شد.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده گفت: متهم پس از انتقال به اداره چهارم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و در جریان آن به جرم خود مبنی بر اغفال دختر جوان با شگرد وعده‌های دروغین ازدواج و مهاجرت اعتراف کرد. در ادامه نیز با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی،  فقدانی تحویل خانواده‌اش شد و متهم برای کشف جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.

ولی‌پور گودرزی در پایان به جوانان و نوجوانان توصیه کرد که خانواده امن‌ترین محیط برای بیان مشکلات و طرح دغدغه‌هاست و به هیچ عنوان نباید فریب افراد خارج از خانواده را خورده و به این بهانه از کانون گرم خانواده خارج شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • هشدار‌های سیل را جدی بگیرید
  • هشدار وقوع سیلاب در مازندران
  • هشدار هواشناسی؛ مازندران آماده سیل شود / اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان
  • عروس فراری، پدرشوهر را ویلچرنشین کرد
  • هشدار سیل در گلستان؛ سطح آب رودخانه‌ها بالا می‌آید
  • بازداشت مرد الکلی به دلیل اغفال و فراری دادن دختر ۱۸ ساله
  • دادگاه رسیدگی به اتهامات عروس فراری که پدرشوهرش را کتک زد
  • گره کور در پرونده عروس فراری که پدرشوهرش را کتک زد