Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@13:00:25 GMT

تاکيد ايران و اروپا بر اجراي توافق صلح يمن

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۱۸۴۱

تاکيد ايران و اروپا بر اجراي توافق صلح يمن

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – اتحاديه اروپا روز دوشنبه در پايان پنجمين دور گفت وگوها با ايران درخصوص بحران يمن، در بيانيه‌اي اعلام کرد که طرف‌ها بر اهميت اجراي فوري توافقنامه استکهلم به ويژه آتش بس در بندر الحديده يمن تاکيد کردند.

به گزارش ايرنا به نقل از تارنماي اطلاع رساني شوراي اروپا، در اين بيانيه آمده است که شرکت‌کنندگان در اين نشست، حمايت قاطع خود را از تداوم روند صلح تحت هدايت سازمان ملل متحد در يمن که زير نظر «مارتين گريفيث» نماينده ويژه اين سازمان صورت مي‌گيرد، اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بيانيه مي‌افزايد که در اين نشست درخصوص نتايج سومين کنفرانس بروکسل با موضوع «حمايت از آينده سوريه و منطقه» و نيز اقدامات آتي مرتبط با روند آستانه نيز بحث و گفت وگو شد.
در پايان تاکيد شده است که طرف‌ها براي ديدار مجدد در همين چارچوب به توافق رسيدند.
در نشست روز دوشنبه در بروکسل پايتخت بلژيک، نمايندگان ايران، آلمان، فرانسه، انگليس، ايتاليا و نيز «هلگا اشميد» دبيرکل سرويس اقدام خارجي اتحاديه اروپا حضور داشتند.
«حسين جابري انصاري» دستيار ارشد وزير امورخارجه ايران در امور سياسي، به نمايندگي از کشورمان در اين نشست شرکت کرده بود.
اشميد و جابري انصاري در حاشيه نشست اصلي، ديداري دوجانبه نيز درخصوص بحران‌هاي يمن و سوريه و روند تحولات منطقه داشتند.
مذاکرات صلح يمن آذر ماه گذشته ميان جنبش انصارالله و هياتي به نمايندگي از دولت مستعفي يمن در استکهلم سوئد برگزار شد و به امضاي توافقنامه آتش بس انجاميد.
عقب نشيني نيروهاي نظامي دو طرف از بندر الحديده، تبادل اسيران و ارسال کمک‌هاي بشردوستانه از محورهاي اصلي مذاکرات بود.
با وجود پايبندي انصارالله به توافق استکهلم، ائتلاف عربي بارها آتش بس را به ويژه در بندر الحديده نقض کرده است.
شبس ** 9386 **1613
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۱۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق

آفتاب‌‌نیوز :

علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر امروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی هر چه زود‌تر تشکیل جلسه دهد.

الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه پارلمان عراق درباره اخراج نیرو‌های نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشور‌های عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
  • تنش‌های آبی در دیلم رفع شود
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران