Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@10:15:22 GMT

وزیر کار: دسمتزد کارگران تا نیمه شب اعلام می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۱۸۸۷

وزیر کار: دسمتزد کارگران تا نیمه شب اعلام می‌شود

محمد شریعتمداری پس از گذشت ۶ ساعت از نشست شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران برای سال ۹۸ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکید رئیس جمهور برای ایجاد شرایط مطلوب برای حقوق بگیران برای جلسات دستمزد راهگشا بود.

وی ادامه داد: در تبصره یک ماده ۴۱ قانون کار که صراحت دارد به نرخ رسمی تورم توجه کنیم، بین نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در خصوص میزان تورم توافق حاصل شد و مورد پذیرش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریعتمداری ادامه داد: در تبصره دو ماده ۴۱ قانون کار به موضوع تعیین دستمزد متناسب با حداقل معیشت خانوار اشاره دارد مذاکرات در این زمینه همچنان ادامه دارد و امیدواریم تا نیمه شب به یک جمع بندی با نمایندگان کارگران و کارفرمایان برسیم و دستمزد را تا ساعاتی دیگر اعلام کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جامعه کارفرمایی کشور نیازمند کارگران با انگیزه برای تولید رقابتی هستند که در این زمینه حداقل معیشت تأمین شود، صاحب انگیزه هستند و این کمک بزرگی برای تفاهم سه جانبه است.

وی ادامه داد: افزایش دستمزد در سال ۹۸ باید به گونه‌ای باشد که بخشی از افزایش هزینه‌های زندگی کارگران را تا حدودی پوشش دهد.

وی درباره زمان تعیین نهایی دستمزد گفت: امیدواریم تا ساعتی دیگر دستمزد به نتیجه برسیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دستمزد 98 شورای عالی کار وزیر کار دستمزد کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار پیام اعتراضی بسیج دانشجویی امیرکبیر پس از دیدار با وزیر کار

به دنبال جلسه‌ای که تشکل‌های دانشجویی به منظور حمایت از کارگران با وزیر کار داشتند، بسیج دانشگاه امیرکبیر پیامی منتشر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پس از برپایی تجمعی که همراه با تعدادی دیگر از تشکل‌های دانشجویی در مقابل وزارت کار به منظور حمایت از تعیین حداقل حقوق عادلانه برای کارگران داشته‌اند، پیامی اعتراضی را درباره جلسه با سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر کرد.

 

متن این پیام به شرح زیر است:

 

جناب وزیر! می‌فرمایید سرزده آمده‌اید؟! با کار‌ها و اقداماتی که شما و مدیرانتان طی چندماه گذشته انجام داده‌اید، این تجمع قانونی اصلا سرزده نبوده و کاملا قابل پیش‌بینی بود.

طبق گفته‌های نمایندگان کارگری، در تعیین دستمزد و سبد معیشت، شما ماده‌های مختلف قانونی را رعایت نکرده‌اید؛ از جمله ماده ۴۱.

چگونه می‌فرمایید دستمزد پارسال (۵ میلیون ۳۰۰هزار تومان)، حدود ۷۰٪ سبد معیشت را تعیین کرده درصورتی که سبد معیشت ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده بود؟ و اگر با تورم ۴۶٪ اعلام شده محاسبه نمایید، به سبد معیشتی ۲۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۳ می‌رسید که اعلام می‌شود سبد مطلوب ۲۰ میلیونی و سبد اقتصادی؟! ۱۶ میلیونی برای معیشت مردم کافیست! سپس میزان و مقدار سبد را کوچک کرده و به اصطلاح سفره را کوچک کرده و به رقم ۱۳ میلیون و ۴۰۰هزار تومان می‌رسید که گویا نسبت به سال گذشته تورم منفی را تجربه کرده‌ایم!

جناب وزیر! آنوقت می‌آیید و در رسانه رسمی کشور بی هیچ ابایی عنوان می‌کنید ۵۰۰، ۶۰۰ هزار تومان به عنوان حق عائله‌مندی را به حقوق کارگران اضافه می‌کنیم تا هم به خانواده و هم به جوانی جمعیت؟! کمک شود؟ از حرف خودتان خنده‌یتان نمی‌گیرد؟ چگونه می‌خواهید با این مقدار پول به جوانی جمعیت کمک کنید؟ تازه منت آن را سر کارگران می‌گذارید؟

جناب وزیر، برای دولت به عنوان بزرگترین کارفرمای ایران زشت است که بگوید در تعیین حداقل دستمزد نقشی ندارد؛ در جلسه شورای عالی کار، وقتی می‌توان گفت سه‌جانبه گرایی رخ داده است که دو سوم افراد در جلسه حضور داشته باشند و پایین صورت جلسه را از هر طرف حداقل ۱ نفر امضا کند؛ نه اینکه قانون غلط بگوید مهم نیست که یک طرف قرارداد امضا کند یا نه! آنوقت نمایندگان کارفرما و دولت دست در دست هم به ریش کارگران بخندند و بگویید اگر کارگران موافقت نکردند کار خودمان را می‌کنیم!

وزیر کار گفته بود: اگر فردا هم نمایندگان کارگری روی حرف و خواسته خود مقاومت کرده و به نتیجه واحدی در خصوص موارد مطروحه نرسیم، بدون اجماع در این موارد، پیشنهاد‌های هر سه گروه به رای گیری گذاشته می‌شود و با رای اکثریت تصویب و نهایی می‌شود.

جناب وزیر!
اینگونه رفتار و سخن گفتن با بزرگترین اقشار جامعه اصلا درست نیست، آن هم در موقفی که به حقوق نداده‌یشان اعتراض مسالمت آمیز انجام می‌دهند.

دیگر خبرها

  • جلسه شورای عالی کار همچنان ادامه دارد
  • انتشار پیام اعتراضی بسیج دانشجویی امیرکبیر پس از دیدار با وزیر کار
  • خبر مهم وزیر کار درباره دستمزد کارگران/ این رقم به فیش حقوقی کارگران اضافه می‌شود
  • آخرین خبر از ادامه جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد ۱۴۰۳
  • آخرین خبر از ادامه جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد۱۴۰۳
  • وزیر کار : حق عائله‌ مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود
  • فیلم| «صولت مرتضوی» وزیر کار یا وکیل کارفرمایان؟
  • دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد / ادامه مذاکرات در جلسه امروز شورای عالی کار
  • دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد؛ ادامه مذاکرات در جلسه فردای شورای عالی کار
  • دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ ادامه مذاکرات در جلسه فردای شورای عالی کار