Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@08:39:43 GMT

رژیم غذایی پالئو چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۱۹۰۶

رژیم غذایی پالئو چیست؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نام دیگر رژیم غذایی پالئو، پارینه سنگی می‌باشد. رژیم پالئو تقلیدی از رژیم شکارچی‌های باستان می‌باشد. رژیم پالئو شامل غذا‌ها و مواد خوراکی فرآوری نشده می‌باشد. مواد غذایی که به صورت طبیعی وجود می‌باشند. باید بدانید که اجداد و نیاکان ما در گذشته دارای ژنتیکی یکسان بودهاند شبیه به انسان‌های مدرنی که در حال حاضر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیاکان ما با خوردن چنین مواد غذایی رشد طبیعی خود را داشته‌اند و دارای بیماری‌های امروزی که گریبان‌گیر جامعه مدرن شده است، نبودند. نیاکان ما عاری از بیماری‌هایی، چون چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی بودند. طی تحقیقات صورت گرفته در سالیان اخیر رژیم غذایی مناسب می‌تواند باعث جلوگیری از بیماری‌های نامبرده شود و به کاهش قابل توجه وزن منجر شود. رژیم غذایی مناسب می‌تواند قدمی عمده و مهم در سلامتی باشد.   رژیم غذایی پالئو یا پارینه سنگ شامل مواد غذایی مانند گوشت بدون چربی، میوه، ماهی، سبزیجات، آجیل و دانه‌ها می‌باشد. غذا‌های ذکر شده جز مواد غذایی هستند که در گذشته توسط شکار و جمع آوری مواد غذایی به صورت طبیعی حاصل می‌شده است. رژیم پالئو. محصولات لبنی، حبوبات و غلات را محدود می‌کند.

رژیم غذایی پالئو و برنامه آن   انسان‌های پارینه سنگی در زمان خود با انواع مواد غذایی رشد میکردند بسته ب اینکه در آن زمان کدام ماده غذایی موجود بوده است. یک سری از افراد رژیم کربوهیدرات را در غذا‌های حیوانی مصرف می‌کردند. بعضی دیگر همراه با گیاهان رژیم غذایی با کربوهیدرات زیاد را در برنامه خود جا داده بودند. شما می‌توانید نسبت به نیاز‌های شخصی خود و مسلما ترجیحات شخصی رژیم غذایی مناسب خود را بکار گیرید.

اصول اولیه رژیم غذایی پالئو   گوشت، ماهی، تخم مرغ، سبزیجات، میوه‌ها، آجیل، دانه‌ها، گیاهان، ادویه‌جات، چربی‌ها و روغن‌های سالم از جمله مواد غذایی مجاز در رژیم غذایی پالئو می‌باشد. غذا‌های فرآوری شده، شکر، نوشابه، غلات، بیشتر محصولات لبنی، حبوبات، جایگزین‌های شکر، روغن‌های گیاهی، کره‌ی گیاهی و چربی‌های ترانس از جمله مواد غذایی هستند که باید از مصرف آن‌ها خودداری کنید.

هدف رژیم پالئو   اصلی‌ترین هدف روش پالئو این می‌باشد که خوردن شما مانند انسان‌های اولیه باشد. استدلال رژیم پالئو اینگونه می‌باشد که بدن انسان با رژیم‌های مدرن ناسازگار می‌باشد. طبق باور‌های این رژیم غذایی کشاورزی باعث ایجاد لبنیات، غلات و حبوبات در بین مردم شد و رژیم غذایی مردم را برهم ریخت. این رژیم معتقد است که این عدم تطبیق باعث ایجاد بیماری‌هایی مانند دیابت، چاقی و دیگر بیماری‌های قلبی می‌شود.

چرا رژیم غذایی پالئو را دنبال کنیم؟   شاید شما بخواهید وزن خود را کنترل کنید و وزن سالم خود را حفظ کنید. در تلاش برای داشتن رژیم غذایی مناسب هستید و یا اینکه می‌خواهید وزن از دست دهید.

وقتی احساس تشنگی می‌کنید چه می‌توانید بخورید؟   هنگامی که بحث هیدراسیون مطرح می‌شود، آب باید نوشیدنی شما باشد. چای و قهوه نیز می‌تواند در رژیم غذایی شما قرار گیرد، اما باید بدانید که این مواد دررژیم غذایی پالئو نمی‌باشد. چای نوشیدنی بسیار سالم می‌باشد همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات مفید فراوانی می‌باشد. بهترین نوع چای، چای سبز می‌باشد. قهوه نیز جز نوشیدنی‌های حاوی آنتی اکسیدان بالا می‌باشد. مطالعات زیادی بر فواید بسیار زیاد قهوه برای سلامتی وجود دارد.


منبع: تندرست نیوز

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم غذایی رژیم پالئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۱۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبل از سفر هوایی از مصرف این مواد غذایی اجتناب کنید

ایسنا/خراسان رضوی آیا به فکر سفر هوایی در تعطیلات هستید؟ آیا می‌دانید که سفر با هواپیما بر بدن شما تاثیر دارد و مشکلات گوارشی ایجاد می‌کند؟ در این گزارش غذاهای ممنوعه که همیشه باید قبل از سفر طولانی یا کوتاه هوایی از مصرف آنها اجتناب کنید را معرفی خواهیم کرد.

فرقی نمی‌کند که سفرهای زیادی را تجربه کرده باشید یا عاشق تعطیلات کوتاه‌مدت باشید، یکی از چیزهایی که ممکن است برای فرار از آن طی سفر هوایی تلاش کنید، نفخ پس از پرواز است. برای اینکه سفر هوایی خوبی را تجربه کنید در این مطلب توصیه‌های یکی از خدمه کابین بریتیش ایرویز همچنین کارشناسان ذکر شده  و نکات مهم در مورد نحوه جلوگیری از این مشکلات فاش شده است.

این مهماندار هواپیما توضیح داد که نفخ یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلات در سفرهای هوایی به ویژه در سفرهای طولانی‌مدت است. ترکیبی از کاهش فشار هوا، کم آبی بدن و نشستن طولانی‌مدت هضم در دستگاه گوارش شما را آهسته و منجر به تجمع گاز در دستگاه گوارش شما خواهد شد به همین دلیل است که اغلب هنگام پرواز احساس نفخ و حالت تهوع دارید.

ابی دان، مدیر بازاریابی در اوشن فلوریدا، نکات مهم برای مقابله با این مشکل رایج را به اشتراک گذاشت. وی اظهار کرد: بهترین کاری که می‌توانید برای به حداقل رساندن نفخ و اطمینان از راحتی انجام دهید این است که خود را هیدراته کنید نه فقط قبل از پرواز بلکه پس از رسیدن به هتل یا ویلای تعطیلات خود نیز مفید است. سعی کنید از قانون ۲۴ ساعت پیروی کنید یعنی مصرف آب را به مدت ۲۴ ساعت قبل و بعد از پرواز افزایش دهید تا از کم آبی و احتباس آب در بدن جلوگیری کنید.

کارهایی که هرگز نباید قبل از پرواز انجام دهید

در حالی که هیچ راه قطعی برای جلوگیری از نفخ شکم، به خصوص در سفرهای طولانی مدت وجود ندارد، این مهماندار هواپیما فاش کرد که برخی از عادات رایجی وجود دارند که بهتر است از آنها اجتناب شود.

مواردی که می‌توانند باعث بدتر شدن نفخ افراد در هواپیما شود، اشتباه رایجی است که بسیاری از مسافران مرتکب می‌شوند و شامل مصرف یک وعده غذایی حجیم و چرب (مثل سرخ کردنی) چند ساعت قبل از سوار شدن به هواپیماست. این مورد می‌تواند باعث نفخ مسافران در هواپیما شود. برای مسافرانی که سعی می‌کنند نفخ پس از پرواز را به حداقل برسانند، پیشنهاد می‌کنم قبل از پرواز، از خوردن هر مواد غذایی سنگین، تند یا چرب خودداری کنند، درعوض، سعی کنید غذاهایی مصرف کنید که سرشار از فیبر هستند و هضم آنها راحت‌تر است.

همچنین توصیه کرد از مصرف غذای هواپیما صرف‌نظر کنید و گفت: شما در زمان سفر هوایی در ارتفاع، جوانه‌های چشایی یا پرزهای چشایی خود را از دست می‌دهید، بنابراین غذا را با نمک و روغن بیشتری مصرف می‌کنید تا طعم دلنشینی داشته باشد که این افزودنی موجب نفخ بیشتر می‌شود.

البته فقط غذا نیست که باید مراقب آن باشید، وی همچنین هشدار داد که کافئین دارای اثرات کم‌آبی است و باعث می‌شود بدن شما آب را حفظ کند و نفخ را بدتر کند بنابراین ممکن است ایده خوبی باشد که از قهوه صبحگاهی خود صرف‌نظر کنید.

وی توصیه کرد: با این حال، نوشیدنی‌ وجود دارد که می‌تواند اعصاب را آرام کند و نفخ را کاهش دهد و تهیه آن بسیار ساده است. این مهماندار هواپیما فاش کرد، تنها چیزی که همیشه هنگام پرواز می‌نوشد یک فنجان بزرگ دمنوش نعناع است که قبل از پرواز و هر چند ساعت یک بار در هواپیما طی پرواز می‌نوشد.

کارهایی که باید قبل از پرواز انجام دهید

توصیه شده است که هنگام بلند شدن هواپیما دو لیوان آب بنوشید تا از فشار ایجاد شده در گوش جلوگیری کنید و رازیانه یا هل را هنگام بلند شدن و فرود هواپیما بجوید. جویدن مداوم باعث افزایش بزاق می‌شود و به رفع انسداد گوش کمک می‌کند. قبل از پرواز از مصرف مواد قندی زیاد خودداری کنید زیرا می‌تواند منجر به التهاب و نفخ شود.

از دیگر موارد پیشنهاد شده که قبل از پرواز هوایی می‌توان مصرف کرد، غلات خشک همچنین چیپس سیب، بادام پرک شده و یک موز کوچک است.

همچنین کربوهیدرات‌های غلات کامل را با پروتئین و چربی سالم همراه کنید تا سطح قند خون خود را ثابت نگه دارید و این مواد غذایی به شما کمک می‌کند احساس رضایت کنید. برخی از گزینه‌ها شامل کره بادام روی کراکرهای سبوس‌دار، آجیل بدون نمک و میوه‌های خشک شده است.

اگر پرواز شما در نیمه شب است، خواب را بر خوردن ترجیح دهید. هنگامی که احساس ناراحتی می‌کنید، میوه‌های خشک و آجیل مصرف کنید و حدود یک لیتر آب بنوشید. برای صبحانه، ماست کم چرب و اگر نیاز به خوردن یک وعده غذایی دارید، ساندویچ سبزیجات یا یک وعده غذایی کم کالری را انتخاب کنید.

 وعده غذایی بعد از پرواز شما کاملا به مکان و زمان رسیدن شما بستگی دارد، اما اولین کاری که باید بعد از فرود انجام دهید هیدراته شدن است. مقدار زیادی آب بنوشید و اگر به لیموناد دسترسی دارید، می‌توانید آن را نیز مصرف کنید. یک فنجان چای زنجبیل بخورید یا یک تکه زنجبیل تازه بجوید تا مشکلات سوء هاضمه‌ای که ممکن است با آن مواجه باشید برطرف شود.

اولین وعده غذایی خود را بعد از پرواز ساده انتخاب کنید؛ برنج یا نان، پروتئین مانند عدس، لبنیات یا مرغ و مقدار زیادی سبزیجات به شکل سوپ، سالاد یا سبزی مصرف کنید. در حالی که تجربه پرواز ایمن مهم است، همچنین حائز اهمیت است که آن را به تجربه‌ای سالم تبدیل کنید.

منابع

https://www.rd.com

https://www.cntraveller.in

https://www.health.com

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین دلایل فشار خون پایین چیست؟
  • چند توصیه سلامتی برای ماه مبارک رمضان
  • فواید روزه گرفتن برای بدن
  • ورود ۱۶ کامیون حامل آرد و مواد غذایی به شمال نوار غزه
  • غذای آلوده عامل ۲۰۰ بیماری/ جزئیات بازرسی‌های بهداشتی از اصناف در تعطیلات نوروز
  • تأثیر مثبت روزه‌داری در بیماری‌های ناشی از عادات بد غذایی
  • قبل از سفر هوایی از مصرف این مواد غذایی اجتناب کنید
  • با عادت‌های غذایی سرطان‌زا آشنا شوید
  • روزه‌داری تاثیر مثبتی بر بیماری‌های ناشی از عادات بد غذایی دارد
  • ۱۰ نکته طلایی برای درست کردن غذای خانگی سگ