Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، «بشاراسد» رئیس جمهور سوریه با هیأت نظامی ایران به ریاست سرلشگر «محمد باقری» رئیس ستاد کل مشترک نیروهای مسلح و هیأت نظامی عراق به ریاست «عثمان الغانمی» رئیس ستاد ارتش این کشور با حضور سپهبد علی عبدالله ایوب وزیر دفاع سوریه دیدار کرد.

اجلاس سه جانبه مسؤولان عالی رتبه نظام کشورهای سوریه، ایران و عراق امروز در دمشق برای هماهنگی در زمینه ادامه مبارزه با تروریسم در منطقه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسد در این دیدار تاکید کرد، خون نیروهای سوری، ایرانی و عراقی در مبارزه با تروریسم و مزدوران آنها کسانی که ویترین کشورهای حامی و پشتیبان بودند، در هم آمیخته شد و این روابط این کشورها را مستحکم‌تر کرد.

وی با بیان اینکه این دیدار برای ارزش‌ها و مبادی است که ملت‌های ما را متمایز ساخته و به آن افتخار می‌کنم، افزود: این ارزش‌ها شامل مبارزه برای کرامت و عزت نفس و نشان دهنده وحدت ما در این جنگ و مبارزه در یک اردوگاه با یک دشمن است.

سرلشگر باقری نیز در این دیدار گفت: مبارزه با تروریسم و دفاع از سوریه دفاع از عراق و ایران در یک آن با هم است چرا که تروریسم خطری برای همه دولت‌ها است و همه منطقه را هدف گرفته امری که هماهنگی ملت‌های منطقه برای مبارزه و ایستادن در برابر آن راضروری می‌کند.

الغانمی رئیس ستاد مشترک ارتش عراق هم تاکید کرد: عراق عمق سوریه و سوریه عمق عراق است و مرزهای دو کشور برای وحدت دو ملت برادر که در تاریخ، جغرافیا، اداب، رسوم و سنت‌ها مشترک هستند، مانعی نبوده و نخواهد بود.

وی افزود: نیروهای عراقی به مبارزه با تروریسم با هماهنگی نیروهای سوریه در مرزهای مشترک دو کشور ادامه می‌دهند.

بشار اسد در این دیدار، گزارش سرلشگر باقری، الغانمی و ایوب درباره نتایج نشست سه جانبه، دستاوردها و تصمیمات آن را شنید و بر اهمیت تداوم هماهنگی و همکاری بین سه کشور براساس منافع و اهداف مشترک تاکید کرد.

در این دیدار آخرین تحولات میدانی در سوریه و راه‌های تقویت هماهنگی میان سه کشور در زمینه مبارزه با تروریسم بررسی و تبادل نظر شد. مقام‌های نظامی سه کشور عصر امروز در دمشق در یک کنفرانس مطبوعاتی دیدگاه‌های خود را اعلام کردند.

در این دیدار سرلشگر باقری گفت که مبارزه سه کشور با تروریسم تا پایان دادن به آن ادامه خواهد داشت.

وزیر دفاع سوریه نیز تصریح کرد که اجازه نخواهیم داد که حتا یک وجب خاک کشور در اشغال تروریست‌ها باشد و به مبارزه با آنها ادامه می‌دهیم.

همچنین رئیس ستاد ارتش عراق گفت که با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته در ارتباط با بازشدن مرز بین سوریه و عراق، از این پس روابط تجاری میان دو کشور برقرار و زائران از این مسیر تردد می‌کنند.

کد خبر 4571757

منبع: مهر

کلیدواژه: سوریه بشار اسد ایران تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع سوریه با سرلشکر باقری دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، سپهبد «علی محمود عباس» وزیر دفاع سوریه که به تهران سفر کرده است، به اتفاق هیئت همراه با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح، با سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار روند تحولات منطقه به ویژه روند جنگ در غزه و همچنین روند روابط و همکاری‌های دوجانبه نظامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و دو طرف تداوم جنایات صهیونیست‌ها و سکوت برخی دولتها در قبال آن را محکوم کرده و حملات این رژیم به مردم مظلوم فلسطین و حملات هوایی به لبنان و سوریه را نشانه ناکامی در دستیابی به اهداف نامشروع و فرافکنی آن ارزیابی کردند و بر ضرورت رایزنی های مستمر مقامات دو کشور در سطوح مختلف تاکید کردند.

سرلشکر باقری گفت: حماسه بزرگی که توسط مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین در ماه اکتبر در غزه رقم خورد و ضرورت دارد تبادل نظر و رفت آمدهای بیشتری باهم داشته باشیم.

وی افزود: مقاومت مردم غزه در مدت نزدیک به شش ماه زیر شدیدترین حملات رژیم صهیونیستی بیانگر میزان قدرت و توانمندی بالای مقاومت است و جنایات ضد بشری این رژیم باعث بی حیثیت شدن حامیان آن نیز شد.

بررسی روند پیشرفت روابط و همکاری‌های دوجانبه نظامی از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار جزییات آن بررسی شد و دو طرف از این روند اظهار رضایت کردند.

سپهبد علی محمود عباس گفت: سال گذشته پیشرفت‌های زیادی در روابط بین دو نیروی مسلح اتفاق افتاد و بسیاری از امورات را با همدلی و هم‌فکری یکدیگر پیش بردیم و امیدواریم امسال هم نیز پیشرفت بسیار زیادی در همه امورات داشته باشیم.

وی گفت: بعد از عملیات طوفان الاقصی جهان تغییر کرد و این ضرورت دارد که این رفت و آمدها بیشتر باشد و نیروهای مسلح ایران و سوریه به عنوان محور مقاومت روابط بیشتری با یکدیگر در تمام امورات داشته باشند.

کد خبر 6058262 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع سوریه با سرلشکر باقری دیدار کرد
  • دیدار وزیر دفاع سوریه با سرلشکر باقری
  • در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با وزیر دفاع سوریه چه گذشت؟
  • تلاش وزارت خارجه برای تسهیل فعالیت شرکت‌های ایرانی در عراق و سوریه
  • آمادگی وزارت خارجه برای تسهیل فعالیت شرکت‌های ایرانی در سوریه
  • هدف گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در تجارت ایران با عراق
  • عراق: پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران در کنترل نیروهای عراقی است
  • وزیر کشور عراق: پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران در کنترل نیروهای عراقی است
  • واقعیت مذاکرات عراقی-آمریکایی؛ تغییر در نقش ائتلاف بین‌المللی یا خروج آن؟
  • مرز عراق به روی تریلی های ایران بسته شد