Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: در پی گزارش سرقت‌های سریالی خودرو و لوازم داخل چند خودرو سواری در مشهد، طرحی با محوریت تشدید مقابله با سرقت‌های شبانه در دستور کار سرکلانتری‌های هفتم و هشتم این شهر قرار گرفت. تحقیقات این پرونده در سطح مختلف شهر مشهد ادامه داشت تا اینکه مأموران طی اقداماتی اطلاعاتی و پوششی به سرنخ‌هایی از متهمان این پرونده دست یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با به دست آمدن اطلاعاتی از متهمان این پرونده که تیم‌های دوایر تجسس سرکلانتری‌های هفتم و هشتم را درگیر خود کرد بود و با توجه به موقعیت جغرافیایی محل ارتکاب این جرم‌ها، مسئولیت پیگیری مستقیم آن بر عهده مأموران کلانتری شهید هاشمی‌نژاد قرارگرفت.

ضابطان قضایی در مرحله ابتدایی مأموریت خود به محل‌های ارتکاب این سرقت‌ها مراجعه کردند و دریافتند که چند دوربین مداربسته در محل وجود دارد. تیم رسیدگی‌کننده با این احتمال که لنز دوربین‌ها زمان وقوع سرقت را ثبت کرده باشد طی حکم قضایی مستندات تصویری آن‌ها را مورد بازبینی قرار دادند. خوشبختانه برخی از دوربین‌ها لحظه این سرقت‌ها را ثبت کرده بودند که مأموران با بررسی‌ آن‌ها دریافتند سارقان یک زن و دو مرد جوان هستند که با وارد کردن خسارت به خودروها، برخی لوازم داخلی‌شان را سرقت کرده‌اند.

تعقیب پراید مشکوک

پیگیری‌های این پرونده ادامه داشت و از سویی تیم‌های گشتی کلانتری شهید هاشمی‌نژاد در محل‌های ارتکاب جرم فعال شده بودند. در این میان یکی از اکیپ‌های گشتی حین کنترل و پایش شبانه یکی از مناطق حوزه استحفاظی خود به سرنشینان یک دستگاه خودرو سواری پراید که یک زن و دو مرد جوان بودند مشکوک و برای بررسی موضوع وارد عمل شد.

مأموران حین تعقیب این خودرو مشکوک پلاک انتظامی آن را مورد استعلام قرار دادند که دریافتند این سواری پراید به تازگی در یکی از مناطق شهر مشهد به سرقت رفته است. با مشخص شدن مسروقه بودن پراید مأموران یقین کردند که سرنشینان آن همان متهمان تحت تعقیبشان هستند برای همین طی اخطاری از راننده خواستند تا خودرو خود را متوقف سازد.

راننده که از حضور مأموران مطلع شده بود برای فرار از چنگ آن‌ها پایش را بر پدال گاز خودرو سواری سرقتی فشار داد و با سرعت بسیار بالا از محل متواری شد. مأموران نیز با مشاهده این رفتار مجرمانه خودرو مورد نظر را تحت تعقیب قرار دادند.

پایان کار ٣دزد

تعقیب و گریز مأموران و ٣متهم فراری ادامه داشت تا اینکه خودرو سارقان داخل یک کوچه بن‌بست متوقف شد. متهمان که دیگر راهی جز تسلیم شدن در برابر پلیس پیش‌ پایشان نمانده بود به ناچار خود را تسلیم کردند و در برابر قانون به زانو درآمدند.

تیم رسیدگی‌کننده پس از دستگیری زن سارق و دو همدستش، آن‌ها را به کلانتری شهید هاشمی‌نژاد منتقل کردند و اینگونه به سریال دزدی‌های این باند حرفه‌‌ای سرقت پایان دادند.

متهمان در همان ابتدا در جلسه بازجویی پلیس به جرم خود اعتراف و بیان کردند که روزی یک سرقت انجام می‌داده‌اند. راننده دستگیر شده نیز در اظهاراتش به افسر تحقیق این پرونده گفت که به وسیله خودروهای مسروقه که خودشان آن‌ها را سرقت کرده بودند در شهر پرسه‌زنی می‌کردند و به خودروهایی که فاقد سیستم‌های امنیتی بوده‌اند دستبرد می‌زده‌اند.

سارقان یکی از خودروهای مسروقه را در منطقه‌ای در مشهد به دلیل اتمام سوخت رها کرده بودند که مأموران با استفاده از این سرنخ این خودرو مسروقه را شناسایی و کشف کردند.

فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: خوشبختانه مأموران ما در این عملیات طی اقدامی اطلاعاتی و ضربتی متهمان را شناسایی و دستگیر کردند و به اعمال مجرمانه آن‌ها که موجی از نا‌امنی در بخش‌هایی از شهر مشهد به وجود آورده بود، پایان دادند.

سرهنگ اکبر آقا‌بیگی ادامه داد: تاکنون ١٠مال‌باخته که خودروشان از سوی متهمان این پرونده مورد دستبرد واقع شده بود به کلانتری هاشمی‌نژاد مراجعه و ضمن شناسایی سارقان از آن‌ها شکایت کرده‌اند. متهمان نیز پس از تشکیل پرونده اولیه برای ادامه تحقیقات به مرجع قضایی معرفی شدند. تحقیقات از آن‌ها همچنان ادامه دارد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: اخبار حوادث خودرو مشهد سارقان باند حرفه ای سرقت شبانه عکس فیلم بیمارستان ماه یک زن تهران دختر حادثه مصدوم خودکشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۱۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند فروش طلاهای تقلبی در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی‌ولیپور گودرزی گفت: در پی اعلام کسبه بازار طلافروشان به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ پلیس مبنی بر حضور مشکوک یک خانم برای فروش زنجیر طلای تقلبی، تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه یازدهم پلیس آگاهی بلافاصله به صورت نامحسوس جهت بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی با بیان اینکه با حضور کارآگاهان در محل و بررسی تخصصی مشخص شد که فاکتورهای ارائه شده به همراه طلا جعلی است افزود: این خانم به همراه همدست مرد در یک عملیات منسجم بازداشت شد.

رئیس پلیس آگاهی با بیان اینکه از متهمان چندین برگ فاکتور جعلی و تعدادی زنجیر تقلبی با خلوص کم کشف شد، خاطرنشان کرد: این زن مرد با تغییر عیار طلا و خلوص آن و فروش به عنوان طلا با عیار استاندارد، ۱۴ گردنبند را به شهروندان با همدستی ۲ مرد جوان دیگر فروخته بودند.

وی عنوان کرد: بدین ترتیب اقدامات اطلاعاتی کلید خورد و مخفیگاه دیگر متهمان پرونده که با یکدیگر نسبت فامیلی دارند در جنوب شرق تهران شناسایی شد که در ادامه ۲ مرد جوان توسط کارآگاهان دستگیر شدند.

وی افزود: متهمان سابقه دار پس از انتقال به پایگاه یازدهم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفتند و به جرم خود مبنی بر ساخت و فروش طلاهای تقلبی به شهروندان به ارزش ۲ میلیارد ریال در تهران اعتراف کردند.

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرایم دیگر و شناسایی سایر شکات احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

کد خبر 6057478

دیگر خبرها

  • انهدام باند بزرگ سرقت موتورسیکلت با ۷ سارق و ۱۰ مالخر
  • بازداشت ۵ سارق خشن با بیش از ۱۰۰ فقره سرقت در سطح پایتخت
  • بازداشت سارق حرفه ای ۲۵ خودرو در غرب تهران
  • بازداشت سارق حرفه‌ای ۲۵ خودرو در غرب تهران
  • فروش طلاهای تقلبی توسط یک باند
  • انهدام ۲۰ باند حرفه‌ای واردکننده سلاح در لرستان
  • سارق کابل‌های فشار قوی در اسفراین بازداشت شد
  • انهدام باند فروش طلا‌های تقلبی در تهرا
  • انهدام باند فروش طلاهای تقلبی در تهران
  • ۱۰ فقره سرقت در پرونده سارق قطعات