Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@02:46:06 GMT

نصف جهان را به باد ندهید

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۲۰۲۸

نصف جهان را به باد ندهید

نوروز فرا می رسد که مهمترین موسم سفر و ایرانگردی ایرانیان است. خانواده ها از ماهها قبل برای استراحت و گردشی شیرین و کنار عزیزان بودن، طرح و نقشه کشیده اند. از گوشه و کنار خبر می رسد که اماکن تفریحی و دیدنی کشور مهیای پذیرایی از هموطنان شده است.

به گزارش «تابناک»؛ گوش فلک را کر کرده اند که برای جذب گردشگر و حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی و هنرهای سنتی برنامه ریزی کرده اند؛ بوی بهار می آید البته در نصفه دیگر جهان؛ مدیران میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان هم در خواب غفلت هستند، هم در خواب زمستانی، سازمانی که نمی تواند جذب حامی و اسپانسر کند و نمی تواند برنامه ای برای مسافران نوروزی اصفهان طراحی و اجرا کند، مجموعه ای که نمی تواند هماهنگی بین بخشی در مدیریت داخلی خود و هماهنگی بین دستگاهی با سایر سازمان های استانی ایجاد کند، همین نصفه مانده از جهان که زبانزد همه دوستداران میراث فرهنگی است را هم نمی تواند حفاظت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از گوشه کنار شهر اصفهان مطلع شده بودیم که یک بانک خصوصی با هدف حمایت از صنایع دستی داخلی کشور در سالی که سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده است، مقدمات برگزاری یک جشن بزرگ را در میدان نقش جهان اصفهان فراهم کرده است.

در این جشن ها که حدود 20 شب برنامه ریزی شده است قرار بوده علاوه بربرگزاری موسیقی های آیینی و سنتی به قید قرعه به گردشگرانی که صنایع دستی اصفهان را خریداری می کنند، کارت هدیه اعطا کنند.

ارائه تسهیلات تورها و بازدید رایگان از اماکن گردشگری برای خانواده های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران از دیگر برنامه های این جشن بوده است، اما مسئولان میراث فرهنگی دو روز مانده به آغاز سال جدید و پس از انجام هزینه های مقدماتی برای گروه های هنری در اصفهان ، اعلام کرده اند باید با مقامات ستادی در تهران هماهنگ کنند.

گردشگری و جذب اسپانسر و حمایت از کالای ایرانی و صنایع دستی اسیر کوتاهی ها و ناهماهنگی های چند کارمند و مدیری که اختیار برای سازمان استانی خود ندارد، شده است، با تمام این اوصاف رکورد 20 میلیونی گردشگر، در هاله ای از ابهام است که هیچ، اصفهان این شهر تاریخی و زیبا، با تمام جاذبه ها و صنایع دستی فاخر و مردمان مهمان نواز، باز هم به خاطر بی برنامگی، ناهماهنگی و سومدیریت فرصت طلایی نوروز 98 را برای ایجاد شادی و نشاط عمومی که همواره مورد تاکید مقامات عالی رتبه کشور بوده است را از دست می دهند.

مسافرانی که نوروز 98 به اصفهان که براستی برای همه ما ایرانیان جان و تمام جهان است، نه فقط نصف جهان، سفر می کنند، بیشتر مراقب باشند تا اسیر ناهماهنگی های مدیران میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی نشوند، مجهزتر به اصفهان سفر کنند و روی این سازمان اغلب خواب آلود حسابی باز نکنید.

برنامه های جامع توسعه گردشگری و ثبت رکورد جذب توریست پیش کش، با این مدیریت میراث فرهنگی و این شیوه معرفی و صیانت از صنایع دستی، نصف جهان را به باد ندهید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نوروز اصفهان نصف جهان سازمان میراث فرهنگی میراث ملی گردشگری تاریخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۲۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی خورابلو با اعلام این مطلب گفت: در این نمایشگاه ۲۵ نفر شرکت‌کننده در حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی، گردشگری، آشپزی و عفاف و حجاب حضور داشتند که به همت سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو برگزار شده بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو افزود: در این نمایشگاه ۲ غرفه صنایع‌دستی در رشته‌های‌ چوب و کالاهای چوبی، گره‌چینی، خراطی و کنده‌کاری چوب دایر شده بود.

او تصریح کرد: پخش موسیقی‌های سنتی آشیقی و پاپ، اجرای مسابقات پرسش و پاسخ، پخش مستندهای مختلف فرهنگ عامه، اجرای برنامه‌های آیینی و سنتی از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه هستند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم