Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزرای دفاع و امور خارجه کانادا روز دوشنبه به طور مشترک از تمدید ماموریت‌های آموزش نظامی این کشور در عراق و اوکراین خبر دادند.

قرار بود این دو ماموریت در پایان ماه مارس پایان یابد، ولی نگرانی‌های امنیتی ادامه دارد. در عراق، کانادا تا پایان ماه مارس سال ۲۰۲۱ در چارچوب ماموریت ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا علیه (گروه تکفیری-صهیونیستی) داعش، ۲۵۰ نیروی ویژه‌ای را که به نیرو‌های امنیتی عراق مشاوره و آموزش می‌دهند، به علاوه چندین بالگرد جنگنده خود را حفظ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مقامات، ممکن است در صورت لزوم، تعداد این نیرو‌ها به ۸۵۰ تن افزایش یابد و این نیرو‌ها همچنین به اردن و لبنان برای تقویت قابلیت‌های امنیتی خود کمک خواهند کرد.

کانادا از سال ۲۰۱۴ پشتیبانی هوایی، حمایت پزشکی و آموزش نظامی در اختیار نیرو‌های عراقی قرار می‌دهد.

هارجیت ساجان Harjit Sajjan، وزیر دفاع کانادا، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: "ما به پیشرفت پایدار و قابل توجهی دست یافته ایم، ولی می‌دانیم که به کار بیشتری نیاز است. ما باید هم اکنون اطمینان حاصل کنیم که داعش هیچگاه نتواند خود را بازسازی و امنیت عراق را تهدید کند".

در اوکراین، حدود ۲۰۰ نیروی کانادایی تا پایان ماه مارس سال ۲۰۲۲ به ارائه تسلیحات، مهندسی نظامی، پشتیبانی، پاسبانی نظامی و آموزش پزشکی ادامه خواهند داد.

از سال ۲۰۱۵ کانادا نزدیک به ۱۱ هزار سرباز کانادایی را آموزش داده است.

کانادا همچنین از دوم تا چهارم ماه ژوئیه در تورنتو میزبان سومین کنفرانس اصلاحات در اوکراین خواهد بود.

کریستیا فریلند Chrystia Freeland، وزیر امور خارجه کانادا، نیز اعلام کرد: "اوکراین می‌تواند همچنان روی حمایت تزلزل ناپذیر کانادا حساب کند".

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عراق آمریکا گروه های تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۲۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق تسلیحات ضدهوایی خریداری می‌کند

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از ارسال هیات‌های فنی و نظامی برای امضای قراردادهای خرید تسلیحات ضدهوایی خبر داد.

به گزارش ایسنا، یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق امروز -دوشنبه- در اظهاراتی گفت که کشورش درحال تکمیل سامانه‌های راداری خود است و کمیته‌های فنی و نظامی به برخی کشورها فرستاده تا برای خرید تسلیحات ضدهوایی توافقنامه امضا کنند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق(واع) تاکید کرد: عراق در مورد خرید رادارهای فرانسوی قرارداد امضا کرده و بخشی از آن‌ها به کشور رسیده‌اند، ما به‌طور کلی به سمت تکمیل سامانه‌های راداری خود حرکت می‌کنیم و قرار خرید رادارهای کوتاه‌برد، متوسط و بلندبرد را امضا کرده‌ایم.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق افزود: فرماندهی پدافند هوایی ما قادر به رهگیری راداری و رصد پرواز هواپیماها در داخل حریم هوایی عراق است. فرماندهی نظامی و در راس آن فرمانده کل نیروهای مسلح مساله سامانه‌های پدافند هوایی را اولویت خود قرار داده است.

رسول با اشاره به سفر هیات‌های فنی و نظامی از این کشور به برخی کشورها و مطرح کردن پیشنهاد امضای قراردادهای خرید سلاح ضدهوایی از آن‌ها، خاطرنشان کرد:  پس از امضای قراردادهای خرید این سلاح و سلاح‌های پیشرفته‌ی دیگر، این موضوع را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عراق تسلیحات ضدهوایی خریداری می کند
  • عراق تسلیحات ضدهوایی خریداری می‌کند
  • قرارداد ترانزیت گاز روسیه با اوکراین تمدید نمی‌شود
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اجرای سند تحول؛ ماموریت‌های مدارس شاهد
  • مکرون بار دیگر امکان انجام عملیات زمینی در اوکراین را منتفی ندانست
  • مکرون: انجام عملیات زمینی مقطعی نظامیان غربی در اوکراین محتمل است
  • مورد عجیب خالی شدن روستاهای این کشور از مرد!
  • استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین
  • کابل: «یوناما» می‌تواند تحکیم کننده روابط افغانستان با جهان باشد
  • افشای پشت پرده مذاکرات خروج نظامیان آمریکا از عراق